• 2
  • 3
2024-01-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Man vill väl ha så snygga och bra kläder som möjligt till bästa möjliga pris. Loggor som skriker SE MIG JAG HAR EN XXX-TRÖJA! är enbart pinsamt och signalerar allt som oftast fattigdom snarare än rikedom.
Självklart vill man ha så bra kläder som möjligt för den billigaste pengen. Därför jag gav upp konceptet för 10 år sedan och satsade på designers. Om du behöver bry dig att tröjan kostar 4 000 istället för 20 000 så är det inte riktigt stealth wealth och jag har inte den ekonomin så lägger hellre pengar på en design än att ullen är från Tasmanien istället för Storbritannien.
Citera
2024-01-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Ahh inte omöjligt, Fagassent är schyssta. Ett ganska bra exempel också. Själva jeanstyget är ju inte så speciellt (i vart fall inte vid jämförelse med några av de japanska rådenim jag fingrat på) men detaljerna, passformen och jobbet han gör med finishen är ju det man betalar för
Ma+ är super! Ångrar att jag sålde mina boots i ett svagt ögonblick.
Tråkiga med japanska företag är att dem har nån slags fetisch för levis 501. Funkar bra med Junyas patchwork men rådenim?
Citera
2024-01-14, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abiram-Blumberg
Tråkiga med japanska företag är att dem har nån slags fetisch för levis 501. Funkar bra med Junyas patchwork men rådenim?

Finns ju en hel del som har mer slimmade modeller. Typ Strike Gold 2109, Iron Heart 555 osv. Personligen har jag övergett att slita japansk rådenim, men kan ändå uppskatta kvalitén i plaggen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in