• 9
  • 10
2023-11-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nej, det är det man undviker om ungdomarna fattar vad som pågår, och har uppmärksamhet.
Bor de i rena idyllen, så kommer de inte inse hur verkligheten ser ut, och därför inte vara vaksamma.

Har själv barn i relativt idyllisk miljö och skola. Tror faktiskt att de har ganska bra koll. De värsta fienderna är nästan skolan själv, som ju alltid uppfostrat i att I stort sett ingen ondska finns, vänd andra kinden till och pk-extreme...ev problem har med fattidom att göra...det är de rikas fel...det roliga är ju att det där fattar eleverna rätt snart att det bara är bull...men på skolan måste de "spela spelet" och låtsas tro det lärarna säger...
Citera
2023-11-20, 20:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Har själv barn i relativt idyllisk miljö och skola. Tror faktiskt att de har ganska bra koll. De värsta fienderna är nästan skolan själv, som ju alltid uppfostrat i att I stort sett ingen ondska finns, vänd andra kinden till och pk-extreme...ev problem har med fattidom att göra...det är de rikas fel...det roliga är ju att det där fattar eleverna rätt snart att det bara är bull...men på skolan måste de "spela spelet" och låtsas tro det lärarna säger...

Japp, skolorna kan också bli typiskt reservatbeteende, där massa Greta Thunberg odlas fram.
Dottern har gått på Kulturama, där de jobbat hårt för att pränta in pk-ism.
Väldigt bra studiemiljö och toppen på det sättet, samtidigt så luras barnen att tro på en massa floskler.
Jag vete sjutton om de ser igenom det?

Däremot då man ser svenska ungdomar i Kalla fakta eller annan dokumentär, som växer upp i rena problemområden med kaoskids efter sig, i någon byhåla, det är de som märker den riktiga konsekvensen av invandringsproblem och blir kritiska.
För dessa unga blir verkligheten så uppenbar att de vill göra något åt den.
Citera
2023-11-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, ungar som växer upp så, har ingen aning om hur otäcka ungdomar beter sig.
Som förälder till ett barn som vuxit upp "skyddat" så skulle jag vara hyperorolig då barnet börjar stå på egna ben.
Det är uppenbart att ungar från Nockeby, Djursholm, Mälarhöjden etc inte begriper sig på vad de ser, då de möter gängkriminella som beter sig som ondskan själv.

Jag tror faktiskt att ungar som är uppvuxna i "reservat" (fint område eller gated communities) inte har skinn på näsan då verkligheten kommer inpå.
De blir väl lite som Jim Carrie i Truman Show?

Till och med så som vi bott, har jag varit lite orolig att dottern inte fattat vad som pågår ute i samhället, och då har vi ändå haft både brottslighet, gängkriminella uppgörelser, skjutningar, våldsdåd etc i vår lokala ort, men inte just där vi bor i idyllen med radhus och villor.
Då jag velat att hon ska vara vaksam då hon går hem från tunnelbanan, då hon varit ute sent, har hon delvis fnyst åt en. Vad hjälper det om man som förälder berättar vad som pågår i samhället. Nej, det vet man ju själv hur man fnyst åt överoroliga föräldrar.

Men sen så började hon alltid ringa och ville bli mött och då fattade man ju att hon ändå såg de knarkande kaoskidsen uppblandat med svarta pundare, vid tunnelbanan och dylikt.

Nej, jag skulle vara skitorolig om min unge växt upp i ett isolerat reservat eller gated community, när den ger sig ut i verkligheten och trotsar föräldrarna. Och vilka ungar vill vara kvar i uppväxttrakten hela livet?
Vissa kanske är det, men många ungar vill upptäcka och befinna sig lite varstans.
Genom sociala medier får även rikemansungar utflippade wt-influencers som idoler, och då jävlar ska det revolteras mot de skötsamma föräldrarna och uppväxttrakterna. Och rätt var det är har man ingen aning vad ungen befinner sig.

Nåt sådant i framtiden, inte längt dit, redan nu fullt med kameror, fattas bara allt annat.
Citera
2023-11-24, 14:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Problemet med AfS är dom har inte bara 30 grader uppfartsbacke på någon 1km för att nå politisk framgång, utan en 90 graders väg som är flera mil lång..
Jo, de fick inte många av rösterna för de var för små inför förra valet. Hade 3% röstat på dem istället för SD så hade vi inte fått en ny regering och AfS hade ändå inte nått över 4% gränsen. Jag känner några som velat mellan SD och AfS och även läst på nätet om folk som velade. Men, om 3 år kanske fler har vaknat och då kanske det räcker och blir över till AfS.
Hoppas jag iallafall
Citera
2023-11-24, 14:58
Bannlyst
Det är bättre med ett starkt SD än ett svagt SD.

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jo, de fick inte många av rösterna för de var för små inför förra valet. Hade 3% röstat på dem istället för SD så hade vi inte fått en ny regering och AfS hade ändå inte nått över 4% gränsen. Jag känner några som velat mellan SD och AfS och även läst på nätet om folk som velade. Men, om 3 år kanske fler har vaknat och då kanske det räcker och blir över till AfS.
Hoppas jag iallafall
Citera
2023-11-24, 15:06
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Det är bättre med ett starkt SD än ett svagt SD.
AfS har återvandringspolitik jag tycker är bättre än SDs. Så jag hade gärna sett att AfS fick över 4% (och MP åkte ut) så vi fick bukt på invandringen och kunde börja utvisa. Annars är allt meningslöst för dessa människor kommer inte att integrera sig.
Citera
2023-12-16, 08:09
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Tur att infödda vita svenskar är högintelligenta då och har tagit ansvar för sin egen samhällsutveckling.
Jag har mer förtroende för invandrare än för passiv-aggressiva svennar som har såväl moraliskt som politiskt tappat sin kompass.

Du Kanske ska flytta till valfritt MENA land så slipper du alla passivt-aggressiva svennar.
Citera
2024-05-11, 15:55
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Att man behöver bygga Gated communities i visa delar av Stockholm går inte frågasätta. Men Staffanstorp?

Gated communities planeras i skånska Staffanstorp. Grindar, väktare och kameror blir framtiden när staten inte kan skydda grannar och anhöriga mot gängvåldet.

”Då skrattade många, främst vänstern och PK-liberaler. Det var ju väldigt osvenskt att börja planera på det viset. Nu ser vi vad Sverige har blivit”, skriver Sonesson.

– En bemannad vaktkur. Kameror. Murar. En bom som man kör förbi för att komma in. Det skulle kunna vara automatiserat också. Ett bostadsområde för dem som värderar trygghet, helt enkelt.

När Malmö plågades av en våg av skjutningar och sprängdåd för sex-sju år sedan märkte Staffanstorps styrande att inflyttningen ökade från storstaden 15 kilometer bort. Sedan 2015 har långt fler flyttlass gått från Malmö till Staffanstorp än åt andra hållet. Förra året blev 643 Malmöbor nya Staffanstorpsbor. 368 flyttade i andra riktningen.

”Gated communities eller grindsamhällen är en typ av stadsbyggnad som tydligt avskiljer ett bostadsområde från kringliggande områden med exempelvis staket, byggnad eller murar och därav stänger ute människor som inte 'ska vara där'”.

Reklam film för Staffanstorp : https://www.youtube.com/watch?v=3jeRYJaAxiE

https://www.dn.se/sverige/staffansto...ngvaldets-tid/

Vilka stadsdelar i Stockholm skulle behöva bli Gated communities för vi skall få en trygg stad?
Formulera om frågan och lägg till:
Är det vettigt att bygga på högproducerande åkermark med gated kommuniitys eller andra större samhällsprojekt. Vi minskar vår försörjningsgrad men ökar befolkningen.
Citera
2024-05-11, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Formulera om frågan och lägg till:
Är det vettigt att bygga på högproducerande åkermark med gated kommuniitys eller andra större samhällsprojekt. Vi minskar vår försörjningsgrad men ökar befolkningen.

Problemet som jag ser det, det gäller att dom som flytta in i dessa grind samhällen har perfekt vandel. Med tanke på den mängd pengar som gängkriminella badar i, så kan så kan såna här grind samhället snabbt bli ett röva näste istället för ett tryggt samhälle.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in