Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-11-19, 10:12
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Detta.

När det gäller så billiga bilar ger KIA mest "bang for the buck".

Totota och Honda är också bra men det vet alla så det avspeglar sig också i priset. Dvs relativt mindre bil för pengarna.

En gammal Volvo är inte på samma nivå trots att halva Flashback tror det. Detta beror troligtvis på att den nyaste bil de någonsin ägt är en gammburk V70 från 2011.

Men det blir värre jag lovar. Snart upptäcker de riktiga dårarna tråden och rekommenderar dig en 240/740. Finns mycket självutnämnda experter här som inte vet ett skit om bilar eftersom de aldrig köper något fabriksnytt och testar olika märken.

"240 är bäst höhö, sladdar som fan på isen, har gått 110K mil utan problem.Ja lovar"
Dagens garv! Tack som fan! 😉
Åter till ämnet, naturligtvis gäller det att inte köpa nåt våldskört och illa underhållet! Men en japanare som gått lite är idiotsäkert (nästan)
Citera
2023-11-19, 10:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Honda
Kia
Mazda
Toyota (lite dyrare)

Det här är bra bilar. Mellan 70-100k kan du komma ner till 8000-10000 mil vilket är riktigt bra.
Volvo är också bra bilar men då får du räkna med en Volvo som ändå har gått 15-20000 mil för den satta budgeten.

Som sagt jag vill ju ha en ”större” bil.. inte en yaris tex.. och för 70-100k hittar jag inte någon japansk som gått mellan 8-10k mil.

Volvosen jag kikat på har gått ca 22-25k.
Citera
2023-11-19, 11:32
Avstängd
Spännande att folk nämner japanskt..

Har faktiskt haft mazda och kia och båda har jag har sjukt mycket strul med..

Hyundai är ju bara läsa på deras egna forum om alla problem.. :/

Möjligen qashqai som är bra?

Får ju dock ingen japansk med låga mil för detta pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in