Var inne en runda på akuten för en dryg vecka sedan pga smärtor i pungen/ena testikeln vilket jag då hade haft i en dryg vecka, och hade då avvaktat med att söka vård då jag tänkte att smärtan skulle lägga sig efter några dar. Väl på akuten efter att ha lämnat blodprov, urinprov samt blivit undersökt av tre olika läkare fick veta att de misstänkte bitestikelinflammation. Btw så har inget ultraljud har tagits under något av mina besök på akuten. Käkat 2x 100mg Doxycyklin per dag sedan dess, kombinerat med 3x Ipren och 4x Alvedon, varav doseringen av Ipren och Alvedon är utspridd under dagen till skillnad från Doxycyklinen där allt tas på en gång.
Efter första rundan inne på akuten var jag inne igen några dagar senare pga nya smärtor. Misstänkte då testikelvridning eller liknande. Blev undersökt igen, men de fann att det inte var något annat som verkade konstigt. De fann inga tumörer, knölar, vridningar eller dylikt och konstaterade åter att det troligen var inflammation i bitestikeln som det rörde sig om.
Tog ett par dagar, ca 5-6 efter påbörjad medicinering innan smärtorna började ge med sig. Gradvis blev smärtan bättre. I dagsläget har jag knappt haft några smärtor sedan 2-3 dagar tillbaka, förutom lite smärta i/vid ljumsken på den inflammerade bitestikelns sida. Trappat ner lite på Alvedon de senaste dagarna iom att jag inte direkt haft någon smärta, har dock fortsatt ta Doxycyklin och Ipren som ordinerat. Har sedan igår upplevt att det åter blivit smått ömt i den testikel/bitestikel som är inflammerad, trots att jag knappt upplevt varken smärta eller ömhet på några dagar. Börjar bli lite smått nojig.
Som jag förstått det så brukar smärtan försvinna efter drygt tre dagar efter påbörjad medicinering. I mitt fall har det tagit betydligt längre tid, som sagt så blev det efter drygt 5-6 dagar betydligt bättre, men upplever sedan igår viss ömhet/smärta även om det inte är lika illa som innan påbörjad medicinering. Orolig för att det kan vara något annat som spökar, alternativt att själva inflammationen skall sprida sig till själva testikeln vilket den ska kunna göra vid utebliven behandling och liknande. Vad har forumet för erfarenheter och tips gällande bitestikelinflammation? Börjar bli lite smånojig här...