Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-18, 13:47
Medlem
MrMadoffs avatar
Vilken är eran favorit forumdel här på flashback?

Vilken del återkommer ni till allra oftast? Är det någon del ni hänger i och läser men aldrig kommenterar?

Jag själv tycker att forumdelen Papperskorgen har blivit en av de allra mest intressanta delarna på forumet de senaste åren. Kanske har att göra med att trådar som oftast intresserar mig har en tendens att hamna där. Tyvärr kan man ju inte fortsätta diskussionen i dessa vilket är lite synd.

Så vilken tycker du är bäst? Och varför just den?
Citera
2023-11-18, 13:55
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Vilken del återkommer ni till allra oftast? Är det någon del ni hänger i och läser men aldrig kommenterar?

Jag själv tycker att forumdelen Papperskorgen har blivit en av de allra mest intressanta delarna på forumet de senaste åren. Kanske har att göra med att trådar som oftast intresserar mig har en tendens att hamna där. Tyvärr kan man ju inte fortsätta diskussionen i dessa vilket är lite synd.

Jag återkommer till laidback typ varje helg för ett lättare snack i fylletråden 4.0 . Jag uppskattar stämningen där och det blir bra diskussioner om fylla och allt relaterbart
Citera
2023-11-18, 16:59
Medlem
Kackotopis avatar
Ja, papperskorgen är en intressant del annars är det svårt att välja då man är och läser lite här och var, prenumererar även på 53 underforum/delforum.

En funktion som jag uppskattar är översikten, fler som använder/använt sig av den?
Senast redigerad av Kackotopi 2023-11-18 kl. 17:05.
Citera
2023-11-18, 20:47
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Ja, papperskorgen är en intressant del annars är det svårt att välja då man är och läser lite här och var, prenumererar även på 53 underforum/delforum.

En funktion som jag uppskattar är översikten, fler som använder/använt sig av den?

Översikten var bra. Aldrig sett tidigare. Tackar
Citera
2023-11-20, 10:52
Moderator
Maviels avatar
Numera modererar jag ju Övrigt så det kan såklart medföra till att jag uppskattar den delen av forumet... men det är en pärla i många avseenden. Trådar som inte riktigt passar någon annanstans hamnar hos oss och ofta kan diskussionen bli bredare eftersom den inte blir begränsad av ett ämne på det sättet det ibland blir i övriga forumet. Det kan tillåtas en bredare diskussion. Så för mig är det ett forum jag gärna läser i
Citera
2023-11-20, 15:23
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Numera modererar jag ju Övrigt så det kan såklart medföra till att jag uppskattar den delen av forumet... men det är en pärla i många avseenden. Trådar som inte riktigt passar någon annanstans hamnar hos oss och ofta kan diskussionen bli bredare eftersom den inte blir begränsad av ett ämne på det sättet det ibland blir i övriga forumet. Det kan tillåtas en bredare diskussion. Så för mig är det ett forum jag gärna läser i

Prenumererar på två delforum i "Övrigt", Laidback och Länktips, mycket gott och blandat där.
Citera
2023-11-20, 15:25
Medlem
Pinoputchins avatar
Min absoluta favorit är Laidback och forumlekar!

Mina bästa är:
1) (FB) Vad tänker du på när jag säger...?
2) (FB) Geografiska platser
3) (FB) När var det senast du..
Citera
2023-11-20, 15:46
Medlem
nerdnerds avatar
Det är lite olika beroende på t ex humör. Men högt upp på listan ligger

* Astronomi och Rymdfart
* Fysik, matematik och teknologi
Dessa är likvärdiga för mig, pga bakgrund och jobb.

* Filosofi
* Religion
Också rätt likvärdiga för mig, av intresse, har t ex läst ett gäng böcker och så. När det gäller religion har jag dock också en del input från kyrkokörer jag är med i.

* PU:USA
Lite politiskt råkurr har väl aldrig skadat någon?

* Detta metaforum
Ur led är Flashback, ve att jag är den som föddes till att vrida det rätt igen!

* Konspirationer och Alternativa Teorier
Skoj att se hur galet konstigt många tänker.
Senast redigerad av nerdnerd 2023-11-20 kl. 15:55.
Citera
2023-11-20, 16:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
* Konspirationer och Alternativa Teorier
Skoj att se hur galet konstigt många tänker.

Min statistik säger REVISIONISM, men det är ganska trist efter många år.
Judehatarna drar upp samma skit som vanligt i en loop av skräp.
Om du gillar konstiga ideer och konspiratoriska tanker så kika in där.

Just nu har jag ingen favorit, utan kryssar runt lite här och var.
Flest inlägg har det blivit i 'chatten' men de räknas nog kanske inte.

/VV
Citera
2023-11-20, 17:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Meta, bostad samt samhälle.

Varför? Intresse såklart.
Citera
2023-11-20, 18:05
Medlem
mdlbs avatar
Privatekonomi, arbetsliv och arbetsmarknad samt politik inrikes är där jag befinner mig mest. Men jag gillar många andra väldigt mycket, exempelvis laidback och bilder/diskussioner om svenska milfs.
Citera
2023-11-20, 23:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Relationer och samlevnad, språk och barn och familj. Av någon anledning är diskussionerna bra där.

Egentligen är jag väldigt intresserad av sociologi och psykologi, men de forumdelarna är förskräckliga. De domineras helt av tomtar som aldrig varit i närheten av de akademiska ämnena eller ens populärvarianterna, utan utgår från någon sorts hemsnickrad uppfattning om vad t ex psykologi är. Ofta är de trådar typ "Vad är vänstermänniskor mindre intelligenta?", och så brakar ett tiotal personer på med fördomar och åsikter. Det blir ju liksom aldrig psykologi av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in