Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det är en form parafili. Precis som nekrofili, pedofili etc. Men du menar alltså att de med olika parafilier inte är störda? Självklart är de störda. Och självklart kan deras störning omsättas till att bli en diagnos utifrån DSM-5 eller ICD-10. Även om så ännu inte är gjort ännu vad gäller hybristophilia.
Haha vilken smörja. I så fall är alla kvinnor som finner styrka, dominans, våldskapital osv attraktivt också "störda" bara inte i lika hög grad som de som söker sig till den yttersta formen av detta.
Citat:
Dessa bönder får mängder med brev, från tillsynes normala, sunda vackra kvinnor som vill ha en seriös relation med en bonde. De får alltså brev från kvinnor av en helt annan kaliber än vad mördare får.
Löjlig jämförelse. Breivik fick väl några hundra i veckan. En bonde i bonde söker fru får kanske mellan 50-100 totalt. Varav hälften från kvinnor som inte ens är intresserade utav honom i någon högre grad utan endast vill vara med i tv och göra kändiskarriär. Och nej, mördarna får brev från betydligt snyggare kvinnor. De enda snygga tjejerna som är med i bonde söker fru tillhör ovan nämnda kategori som vill bli kändisar.
Men med det sagt så finns ju som jag sa innan aspekten att dessa tv-bönder själva får upphöjd status just för att de är med i tv och detta triggar så klart igång kvinnors hypergama hjärnor till viss del. Men du kan självklart inte jämföra Ted Bundy med en random bonde söker fru-deltagare.
Citat:
Du visar alltså en amerikansk länk? Jag skriver om svenska förhållanden. Här är minst 60% av alla män över 18 år i en samborelation/gifta.
Skulle 60% vara mycket menar du? Och ta bort alla män över 45 och siffran sjunker drastiskt.
Citat:
Menar du att alla dessa män är mördare? Kändisar? Eller vad? Ge dig!
Eller bodybuilders, idrottsstjärnor, hög social status, rika, modeller osv osv. Dessa utgör topp 10-20% av män och de har många kvinnor medan minst 30% av alla män är incels.
Citat:
Om du inte minns vart du har läst det, så skippar vi det. Då tror jag helt enkelt inte att det stämmer.
Som om 30% inte vore illa nog. Och det ökar för varje år.
Citat:
Nope, kvinnorna som är med är ju helt klart betuttade i bönderna.
För att de har status som tv-stjärnor och är själva "priset" som andra kvinnor tävlar om. Då blir det så. Kvinnlig hypergami i ett nötskal. Men i många fall är det uppenbart att kvinnorna är ointresserade och bara med för att bli kändisar själva. Ett tydligt exempel är ju hon Lina Ilar som sen även var med i andra program efter sitt deltagande.
Citat:
Kvinnorna som skriver till mördare kanske också bara är ute efter kändisskap? Om du nu tror att det är anledningen till varför kvinnor vill vara med kända män/kända mördare.
Det tror jag inte. Det blir nog inte mycket till kändiskarriär av att skriva beundrarbrev och ev få komma och suga av en massmördare på anstalten. I alla fall inte jämfört med att vara med i TV.