2023-11-18, 10:15
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Du kan omöjligt va svensk
Och såklart är du rasist med.
Citera
2023-11-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Och såklart är du rasist med.
Nix aldrig varit
Citera
2023-11-18, 10:17
Medlem
Citat:
Nix aldrig varit
Dömmer bara folk efter deras inställning å din är typiskt mena
Citera
2023-11-18, 10:20
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Dömmer bara folk efter deras inställning å din är typiskt mena
Jaha. Du är kass på att döma folk, och du är kass på att stava. Jag är viking.
Citera
2023-11-18, 10:31
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Förut, ja. Idag? Nej.

Jag tar tillbaka detta. Jag känner ett visst avstånd emot svenskar, men inte övriga etniciter.
Citera
2023-11-18, 10:39
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tonåringar/20-åringar från MENA. Man läser om så mkt gängvåld så grupper som dom undviker jag.

Tiggare är ett annat problem. Man ska inte behöva höra ”HejHej” när man ska in i en affär.. Det är jobbigt och hör inte hemma i Sverige.

Det är som GP sa: ”att behöva gå ner på knä för att tigga hör inte hemma i Sverige och ska förbjudas”
När jag och min kusin var mindre, så fick hon för sig att tigga av en äldre dam, så att vi kunde köpa godis. Hon fick en hurring och rejäl uppläxning av kärringen. Det var tydligt att detta beteende inte var accepterat i Sverige. I dag är en annan tid..

on topic: Tar avstånd från människor från MENA då de oftast är muslimer. Om en sådan skulle, mot all förmodan, vara integrerad och icke-religös (eller t.o.m. kristen), så hade jag gett den en chans. Annars tenderar jag att sky dessa som pesten. Förövrigt, så tror jag vi är programmerade att vara misstänktsamma mot andra etniciteter då dessa kommer från en annan "tribe" och vill sannolikt döda eller bedra dig på något sätt. Det vill säga, vi alla har en inneboende rasist inom oss. Den som väljer att ignorera denna inbyggda sköld (vänstern) är naiva och är de som kommer att manipuleras, utnyttjas och dö först.
Senast redigerad av buzzkiller 2023-11-18 kl. 10:41.
Citera
2023-11-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Detta gäller oavsett vilken etnicitet du har, så allas perspektiv spelar roll.

Jag äger en inneboende misstänksamhet emot andra etniciter. Det handlar inte om ”rasism”, det är något annat. Det är instinktivt, det är inte fördom som i en tanke, det kommer ifrån ryggraden. Jag känner mig inte ”trygg” med andra etniciteter kort och gott.

Känslan kan infinna sig i samröre med samma etnicitet också, men nästa till hundra procent i samröre med andra etniciteter.

Jag behandlar alla likadant oavsett, men jag känner mig mer eller mindre bekväm med olika etniciteter.

Intresserad av allas perspektiv, man som kvinna, oavsett etnicitet.

Jag - man, etnisk svensk.
Du är rasligt medveten och kan överväga risker och ta beslut genom att läsa av andra människor. Det är just vad rasism är.
Citera
2023-11-18, 11:45
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
När jag och min kusin var mindre, så fick hon för sig att tigga av en äldre dam, så att vi kunde köpa godis. Hon fick en hurring och rejäl uppläxning av kärringen. Det var tydligt att detta beteende inte var accepterat i Sverige. I dag är en annan tid..

on topic: Tar avstånd från människor från MENA då de oftast är muslimer. Om en sådan skulle, mot all förmodan, vara integrerad och icke-religös (eller t.o.m. kristen), så hade jag gett den en chans. Annars tenderar jag att sky dessa som pesten. Förövrigt, så tror jag vi är programmerade att vara misstänktsamma mot andra etniciteter då dessa kommer från en annan "tribe" och vill sannolikt döda eller bedra dig på något sätt. Det vill säga, vi alla har en inneboende rasist inom oss. Den som väljer att ignorera denna inbyggda sköld (vänstern) är naiva och är de som kommer att manipuleras, utnyttjas och dö först.

Ja så har det alltid varit i hela världen.. Det är bara politikerna som kom på ett ord som ska göra så man kan bli få böter… Helt jävla sjukt ju.
Citera
2023-11-18, 12:07
Medlem
WatchItNows avatar
I mitt vardagsliv tar jag hänsyn till ras/etniticitet. jag dejtar och jag skulle aldrig dejta någon icke-svensk, det är totalt ointressant. Ändå kan jag faktamässigt förstå att någon från andra länder är precis lika bra som svenskor, men jag drivs inte av fakta här.

Men när jag träffar någon invandrare så tar det bar 10 sekunder innan jag vet att jag gillar honom, och då behandlar jag honom precis som en svensk.

Det hela är mycket skumt och helt ologiskt och måste ligga djupt i mina gener. Jag är dessutom sanningssökare, så jag kan inte ljuga om detta, som jag tror extremt många gör, och det är självklart för mig att fundera på att rösta på SD. Sedan finns en stor klick kanske 25% kvinnor som absolut bara hatar detta och SD, och om de ljuger eller inte vet jag inte, men jag är fascinerad över hur vi kan komma till så olika slutsatser fast vi alla är svenskar.
Citera
2023-11-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag tar tillbaka detta. Jag känner ett visst avstånd emot svenskar, men inte övriga etniciter.

Jag tar också tillbaka mitt inlägg! Hatar mest såna som dig. Spyr lite lätt i munnen och går vidare.
Citera
2023-11-18, 13:43
Medlem
It's in our genes to feel distant to whatever, but it's not just ethnicity. Lots of people does not feel distant to otherness in ethnic appearance but in for example socioeconomic status.

What's funny is you rarely see someone claiming to be open not having certain categories of people they truly hate.
Citera
2023-11-18, 14:09
Det är väl naturligt antar jag.

Scenario 1.
Du är ute och går sent på kvällen. Det är mörkt och du möter tre vita människor med rött hår. Dom snackar om träd och buskar på svenska

Scenario 2
Du är ute och går sent på kvällen. Det är mörkt.
Du möter tre kolsvarta killar som går emot dig.
Dom skriker "ACHA SCLAHA MICH MACH!.
Du förstår inte ett ord av vad dom säger.

Vad känns säkrast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in