Citat:
Ursprungligen postat av
Gosif
Tonåringar/20-åringar från MENA. Man läser om så mkt gängvåld så grupper som dom undviker jag.
Tiggare är ett annat problem. Man ska inte behöva höra ”HejHej” när man ska in i en affär.. Det är jobbigt och hör inte hemma i Sverige.
Det är som GP sa: ”att behöva gå ner på knä för att tigga hör inte hemma i Sverige och ska förbjudas”
När jag och min kusin var mindre, så fick hon för sig att tigga av en äldre dam, så att vi kunde köpa godis. Hon fick en hurring och rejäl uppläxning av kärringen. Det var tydligt att detta beteende inte var accepterat i Sverige. I dag är en annan tid..
on topic: Tar avstånd från människor från MENA då de oftast är muslimer. Om en sådan skulle, mot all förmodan, vara integrerad och icke-religös (eller t.o.m. kristen), så hade jag gett den en chans. Annars tenderar jag att sky dessa som pesten. Förövrigt, så tror jag vi är programmerade att vara misstänktsamma mot andra etniciteter då dessa kommer från en annan "tribe" och vill sannolikt döda eller bedra dig på något sätt. Det vill säga, vi alla har en inneboende rasist inom oss. Den som väljer att ignorera denna inbyggda sköld (vänstern) är naiva och är de som kommer att manipuleras, utnyttjas och dö först.