• 1
  • 2
2023-11-18, 11:01
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Det tror jag absolut hjälper. Hade 25mg och skulle ta 1-4 tabletter varje kväll beroende på mående. Är väldigt svårt att förklara men det blev bara svart, tanke efter tanke släcktes ned tills det blev svart. Var så skönt att bara sluta tänka på alla jobbiga saker. En superkraft man aldrig fick.
Detta låter väldigt bra. Tack för att du berättade.
Citera
2023-11-18, 11:53
Medlem
Jag tar 300 mg Quetiapin varje kväll som behandling för bipolär sjukdom. Märker inte någon skillnad mer än att jag sover för mycket.
Citera
2025-01-13, 22:27
Avstängd
Hur blir man dagen efter då?
Citera
2025-01-13, 23:14
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studentbatman
Jag tar 300 mg Quetiapin varje kväll som behandling för bipolär sjukdom. Märker inte någon skillnad mer än att jag sover för mycket.
Oj 300mg. Kanske inte är samma för mig som inte har någon liknande diagnos. Jag blir helt känslokall på 25mg. Gillar inte alls dem och har slutat ta Quetiapine nu. Om jag skulle få panikattack igen så kommer jag ju ta en men annars inte. De hjälper ju på det sättet iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hur blir man dagen efter då?
Blir ganska trött på morgonen ifall jag tagit en på kvällen.
Citera
2025-01-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!

Har fått Quetiapine utskrivet för stark ångest.
Vet att man kan få om man är bipolär eller om man är Schizofren också.

Innan så fick jag Alimemazin mot ångest men det hjälpte inte utan kunde göra mig lite trött ifall ångesten inte var stark.

Har fått 25mg tabletter.

Hjälper Quetiapine mot ångest?
Hur blir man när man tar dem? Trött? Deppig?

Första gångerna jag tog quetiapin mot ångest kyldes nervsystemet av väldigt effektivt och all ångest försvann, dessvärre försvann den effekten snabbt
Citera
2025-01-20, 11:33
Medlem
Lilabanans avatar
Gick på quetiapin förut, 200-400mg /dygn. De gör en dåsig så är ett alternativ om man vill kunna sova. Funkade dock inte alltid utan det hände att jag låg sömnlös många nätter trots allt och då var alternativet att ta ännu mer pillz.

De få gånger jag tagit de vid behov nu för sömnen har jag varit riktigt seg dagen efter. Nästan apatisk. Ganska äcklig känsla faktiskt. Man blir lite som ett lamm. Man bara är och trivs med tillvaron utan att tänka eller reflektera så mycket över någonting. Varken glad eller ledsen, inte arg inte lycklig.

Den dagen man bestämmer sig för att sluta med quetiapin (trappa ner är ett absolut måste) så kommer man med stor sannolikhet att uppleva väldigt otrevliga psykotiska symptom med hallucinationer bl.a.
Senast redigerad av Lilabanan 2025-01-20 kl. 12:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in