2023-11-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Varfr ska de kra p natten?
En ren gissning.
De vill anpassa sig till Europa dr publiken finns.
Men jag fredrog Texastiderna med kval/sprint 00:00 och race 22:00 n 09:00 fr kval och race 07:00.
Sen vill de ju sjlvklart visa upp Las Vegas som en fin dekor och Las Vegas ser ju "vackrare" ut i mrker.
Fast nr klockan r 22:00 r den bara 13:00 i Las Vegas s inte mycket mrker d.
S kanske r 22:00 lokal tid den bsta tiden men att det ligger fel tid p ret.
Har frsttt det som att kra en F1 bil i 300 km/h i 5-10 graders temperatur inte r en hit.

S loppet kan bli roligt efter ingen har krt i kyla frut. Hur ska bilar och dck klara det?
Kommer frare kra av d de inte ser p grund av frost p visiret.
Citera
2023-11-17, 12:01
Medlem
trickydicks avatar
Fiasko.

Ett brunnslock sgs upp i FP1. Och det blev ett stort hl i banan. Carlo Sainz krde ver brunnslocket och skadade underrede/motorn p sin Ferrari. Nu mste man g igenom 140 brunnslock innan FP2.

Alla brunnslock r svetsade och det ser ut som svetsen hll men det var betongen som brunnslocket r fst vid som slppte.
Citera
2023-11-17, 12:40
Medlem
Il.Malizias avatar
Brunnslockincidenter har hnt ven i Monaco, s det r inget nytt. Men man borde ha testat det lite mer ordentligt.

Vegas kan bli som det blir; de kommer nog lra sig en del av den hr helgen och bli bttre infr kommande r.
Citera
2023-11-18, 05:59
Medlem
Pillar43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Varfr ska de kra p natten?
De hade ett fnster dr det ven skulle passa EU - som man sedan diskuterade med andra lokala verksamheter, fr att inte trampa ngon annan p trna.

Men sjlva eventen suger n slnge - men andra sidan tycker jag inte man borde ha ngot street race i F1, inklusive och kanske i synnerhet Monaco. Trkiga banor och oftast ingen inramning av publik, fr man ser i stort sett bara publiken p huvudlktaren vid start/ml. En annan sak som irriterar mig lite r nr man kastar in amerikanska kommentatorer i en sndning som leds av brittisk engelska talare. Man tnker inte p hur amerikansk ngon lter frrn de tv blandas - och d lter det bara som om ngon frsker prata fejk amerikanska. Fittipaldi r vrst - han lter som ngon som bara frsker prata med amerikansk dialekt men som inte riktigt kan.
Senast redigerad av Pillar43 2023-11-18 kl. 06:11.
Citera
2023-11-18, 06:28
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
De hade ett fnster dr det ven skulle passa EU - som man sedan diskuterade med andra lokala verksamheter, fr att inte trampa ngon annan p trna.

Men sjlva eventen suger n slnge - men andra sidan tycker jag inte man borde ha ngot street race i F1, inklusive och kanske i synnerhet Monaco. Trkiga banor och oftast ingen inramning av publik, fr man ser i stort sett bara publiken p huvudlktaren vid start/ml. En annan sak som irriterar mig lite r nr man kastar in amerikanska kommentatorer i en sndning som leds av brittisk engelska talare. Man tnker inte p hur amerikansk ngon lter frrn de tv blandas - och d lter det bara som om ngon frsker prata fejk amerikanska. Fittipaldi r vrst - han lter som ngon som bara frsker prata med amerikansk dialekt men som inte riktigt kan.

Vilken kanal tittar du p?
Citera
2023-11-18, 08:55
Medlem
Jag tycker att det verkar vara mycket reflektioner i banan.
Det gr nstsn inte se linjerna i banan nr de visar de olika frarnas bilkamerorna.
Citera
2023-11-18, 08:55
Medlem
Det var helvete vad det harklas p viaplay

Bde Bjrn och Jonas verkar vara halvsjuka

Medans Rickard hnger i Macau glassar med Dino Beganovic
Citera
2023-11-18, 09:18
Medlem
Det knns helt "tomt och dtt" fr mig.
Ingen publik, ingen rrelse runt banan. Knappt ens ngra hus.
Ungefr som om de kr i en stor mrklagd lagerlokal.
Eller att hela Las Vegas r tmt p alla mnniskor som inte tillhr racet.
Citera
2023-11-18, 09:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det knns helt "tomt och dtt" fr mig.
Ingen publik, ingen rrelse runt banan.

Japp inga synliga lktare...
Citera
2023-11-18, 09:35
Medlem
Bara jag som tycker att Ferrari bilen ser ut som ett Marlbro cigarettpaket med den nya mlningen.
r det en smygreklam kupp?
Citera
2023-11-18, 09:35
Medlem
perry2s avatar
K-MAG on the run
Citera
2023-11-18, 09:37
Medlem
DjPuttes avatar
Jisses alla satsar p kvalet medans Red Bull & Mad Max vet dem har den bsta bilen i race mode, S 2:a el 3:e startled och han kommer vinna lopper rtt komfortabelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in