• 1
  • 2
2023-11-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag brukar sätta in via det fria kortet från Lunar i SEK utan avgift och till Lunar sätter man in med t. Ex swish.

Intressant, jag förlorade visserligen mitt Lunar när jag lämnade Sverige men har kort från Wise och Rocker. Det borde väl fungera på samma sätt och du menar alltså att Revolut inte tar några avgifter när man sätter in från ett debit-kort?

Citat:
Vad jag vet så blir det bara avgifter om man växlar när det är stängt på valutamarknaden t. Ex kväll och helg, tar ut en del kontanter eller större summor för växlingen m.m men de har fortfarande väldigt bra kurser, snabb överföring till andra länder men sedan kör jag med andra också som du tog upp.

Precis gränsen går väl vid 10,000 kr per månad, upp till den nivån växlar man billigt om det sker under vardagar. Växlar man mer än 20,000 kr börjar det löna sig att betala för premium där man inte har denna gräns på 10 kkr.
Senast redigerad av expat2021 2023-11-17 kl. 09:45.
Citera
2023-11-17, 16:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Intressant, jag förlorade visserligen mitt Lunar när jag lämnade Sverige men har kort från Wise och Rocker. Det borde väl fungera på samma sätt och du menar alltså att Revolut inte tar några avgifter när man sätter in från ett debit-kort?
Ja precis, kan inte svara på hur det är med Wise och Rocker för det brukade inte funka med kortet från P.F.C. men Lunar har nog fått banklicens eftersom man också har ett konto och kan göra överföringar, kunde också göra utlandsöverföring i SEK när jag hade Handelsbanken utan avgift men går inte hos min nuvarande bank.
Citera
2023-11-17, 16:17
Medlem
Jag tycker N26 är bra som bank, bra kundtjänst och väldigt hjälpsamma vid frågor/problem. Bra försäkringar kopplat med om man nu är premium medlem
Citera
2023-11-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ja precis, kan inte svara på hur det är med Wise och Rocker för det brukade inte funka med kortet från P.F.C. men Lunar har nog fått banklicens eftersom man också har ett konto och kan göra överföringar, kunde också göra utlandsöverföring i SEK när jag hade Handelsbanken utan avgift men går inte hos min nuvarande bank.

Jag har testat lite nu och det verkar fungera utmärkt, mycket bra tips där som jag kommer ha nytta av!
Citera
2023-11-18, 20:52
Medlem
zen.com - polsk tror jag, samma multi-valuta funktionalitet som Revolut, men nyare och bryr sig mer om kunderna, öppen för alla som bor i EU

Wise är väl ok, var ju helt fantastisk när de först startade, men nu är avgifterna lite högre och det finns mycket mer konkurrens. Gillar att man kan öppna företagskonto med typ ett klick om man redan har personligt konto. Grundat av två Ester i London.

Xapo - Gibraltarbaserad, grundat av en Bitcoiner, kryptovänlig, verkar bra men kostar 150 USD om året

Wio - Förenade Arabemiraten, man måste ha uppehållstillstånd där för att öppna konto, men det är inte så svårt att fixa. Bra app, multivaluta (inte SEK dock), ger 6% ränta
Citera
2023-11-18, 22:05
Medlem
Citat:
Vad jag vet så blir det bara avgifter om man växlar när det är stängt på valutamarknaden t. Ex kväll och helg, tar ut en del kontanter eller större summor för växlingen m.m men de har fortfarande väldigt bra kurser, snabb överföring till andra länder men sedan kör jag med andra också som du tog upp.

Över en viss summa per månad så blir det avgift. (Gränsen beror på vilken plan du har hos Revolut)
Citera
2023-11-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Över en viss summa per månad så blir det avgift. (Gränsen beror på vilken plan du har hos Revolut)

Gränserna för fri växling är:
- 10,000 med Standard-planen som är gratis
- 3000 EUR med Plus för 45 kr per månad
- obegränsat med Premium för 95 kr per månad

https://www.revolut.com/sv-SE/our-pricing-plans/

Rätt rimligt tycker jag då deras växlingar blir billiga, få eller ingen som kan konkurrera med det.
Citera
2023-11-19, 20:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Okej bra att veta ...får dela upp om det skulle behövas men standardplanen är ändå rätt okej tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in