2023-11-17, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Ja de vågar fira när invandrare dör här på flashback då de är anonyma. Jävla fega kräk de är!

Jo precis, men hur många är dom idioterna egentligen? Tycker nästan alltid jag ser samma användare som spyr sina rasistiska inlägg överallt och många av dom trollar eller är bots.

Man får nog en väldigt skev bild av vad folk tycker om man går efter vad folk skriver här.

Och de flesta som spyr galla här brukar vara sura gubbar och kärringar och de verkar vara alkoholister.
Citera
2023-11-17, 06:40
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Ja varför hör man inte svenskar prata om de oskyldiga palestinska barnen som blir dödade? Varför är det bara en handfull svenskar som kanske vill att de ska bli fred?

Jag är inte muslim eller svart. Har heller ingen kriminell bror som blivit skjuten. Jag är SERB!!
När Ukraina kriget började år 2022. Så skulle de flesta svenskar dela på sociala medier. Skänka pengar till Ukraina även gå ut och protestera. Vanligtvis brukar lata svenskar inte ens protestera när skatter höjs eller andra dåliga saker sker här i landet. Svenskar stöttade helt enkelt Ukraina för att mass-media har hjärntvättat dem. Men andra anledning är också att de endast gillar vita människor. De är rasister!! De spelar ingen roll hur bra människa man är, hur hårt man arbetar. Är man svart eller muslim eller har en annan etnicitet är man inget värt för dem.

Kan ta ett exempel på en svensk föredetta kollega till mig. Som påstod att svarta från USA inte blev förslavade och importerade med tvång och våld av vita amerikaner. Han menade att de alla flyttade dit själva frivilligt för 500-600 år sedan. Jasså hur kunde de då ta sig så långt undrar man? Dessutom sa han att Ku kux klan inte dödade svarta utan endast var till för att försvara vita.
Finns tydliga bevis för hur illa KKK och vita har behandlat svarta i USA men svensken var för stolt vitman för att erkänna det.

Dessutom jubblar en del svenskar här på flashback när invandrare dör. Eller ungdomar brinner ihjäl i en diskotek som dem gjorde i Göteborg 98.

Kan inte annat än att jubbla åt svenskar som dödas av ryssar i Ukraina. Eller alla 1200 som tar självmord varje år. Ja, jag håmnas.

Vill även påpeka att de flesta svenskar är ateister och avskyr religion. Eller är falska kristna som är otrogna, ligger runt, går aldrig till kyrkan och bara syndar. Har inget har mot svenskar även om de kan låta som det. Har svenska vänner som är snälla och motsatsen till det jag skrev i texten. Men tycker många svenskar beter sig som svin.

Har försökt att ha med invandare att göra. Slutar alltid med att de tycker vita är kassa och att man skall kännas sig som ett svin. Att vi skall betala allt och alla. Så ja, jag är rasist nu, det finns absolut inget som du kan tillföra mitt liv.

Invandrare skall ta upp slaveriet, Hitler och Gud vet vad. Kalla en för nazist. Alltid kasta skit på oss.

Du är en urtyp av denna människa. Du kom till ett fridfullt land, säkert som flykting, sedan pissa du på allt fint. Och jag saknar tiden innan din typ av människa kom. Bara läs din text.
Citera
2023-11-17, 08:11
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Ja de vågar fira när invandrare dör här på flashback då de är anonyma. Jävla fega kräk de är!

Du är ju själv anonym din jävla sopa...
Gå till socialen nu som en duktig hund.
Citera
2023-11-17, 09:07
Medlem
Citat:

Kan inte annat än att jubbla åt svenskar som dödas av ryssar i Ukraina. Eller alla 1200 som tar självmord varje år. Ja, jag håmnas.

Vill även påpeka att de flesta svenskar är ateister och avskyr religion. Eller är falska kristna som är otrogna, ligger runt, går aldrig till kyrkan och bara syndar. Har inget har mot svenskar även om de kan låta som det. Har svenska vänner som är snälla och motsatsen till det jag skrev i texten. Men tycker många svenskar beter sig som svin.

Ni borde flytt någonstans dit folk förstår er! Allah Akbar!
Citera
2023-11-17, 09:23
Medlem
DonaldBidens avatar
Nej, ljusets barn måste tillåtas besegra mörkret!
I den ädla kampen mellan ont och gott är allt tillåtet.
Citera
2023-11-17, 11:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Gärna en källa på att majoriteten av svenskarna stödjer Israel? Här på Flashback och i samhället verkar stödet ligga hos Palestina. Till och med många SDare stödjer Palestina. Är 82% rasister?
Citera
2023-11-17, 11:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Gärna en källa på att majoriteten av svenskarna stödjer Israel? Här på Flashback och i samhället verkar stödet ligga hos Palestina. Till och med många SDare stödjer Palestina. Är 82% rasister?

Svårt att mäta. För egen del är jag odelat på Israels sida, av skäl redovisat i annan tråd. Men, jag erfar också att boende i Sverige, oaktat etnisk bakgrund, förefaller såväl splittrade som hårt engagerade på respektive sida.
Citera
2023-11-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ja varför hör man inte svenskar prata om de oskyldiga palestinska barnen som blir dödade? Varför är det bara en handfull svenskar som kanske vill att de ska bli fred?

Jag är inte muslim eller svart. Har heller ingen kriminell bror som blivit skjuten. Jag är SERB!!
När Ukraina kriget började år 2022. Så skulle de flesta svenskar dela på sociala medier. Skänka pengar till Ukraina även gå ut och protestera. Vanligtvis brukar lata svenskar inte ens protestera när skatter höjs eller andra dåliga saker sker här i landet. Svenskar stöttade helt enkelt Ukraina för att mass-media har hjärntvättat dem. Men andra anledning är också att de endast gillar vita människor. De är rasister!! De spelar ingen roll hur bra människa man är, hur hårt man arbetar. Är man svart eller muslim eller har en annan etnicitet är man inget värt för dem.

Kan ta ett exempel på en svensk föredetta kollega till mig. Som påstod att svarta från USA inte blev förslavade och importerade med tvång och våld av vita amerikaner. Han menade att de alla flyttade dit själva frivilligt för 500-600 år sedan. Jasså hur kunde de då ta sig så långt undrar man? Dessutom sa han att Ku kux klan inte dödade svarta utan endast var till för att försvara vita.
Finns tydliga bevis för hur illa KKK och vita har behandlat svarta i USA men svensken var för stolt vitman för att erkänna det.

Dessutom jubblar en del svenskar här på flashback när invandrare dör. Eller ungdomar brinner ihjäl i en diskotek som dem gjorde i Göteborg 98.

Ja många svenskar verkar helt öppna med sina antisemitiska åsikter när Palestina vs Israel kommer på tal.
Citera
2023-11-17, 13:03
Medlem
Vafan bor du under en sten eller? Pratas hur mycket som helst om offren i både Palestina och Israel.

Sen är det ju självklart att Svenskar har lättare att sympatisera med Ukraina. Det har nog väldigt lite att göra med att dom är vita, och mer med vart kriget är och vilka som driver det.

Ukraina är ett europeiskt land, precis som Sverige. Även om kulturerna är rätt annorlunda så är det ett samhälle som är mycket mer likt vårt, om man jämför med vilket arabland som helst.

Det beror också främst på vilka de inblandade parterna, det är Ryssland som driver kriget. Ryssland har i princip alltid varit fientligt mot Sverige, inte minst under kalla kriget och de senaste decennierna. I åratal har Ryssarna kränkt Svenskt luftrum och provocerat på andra sätt. Nu har dom inlett ett krig på europeisk mark, klart som fan man tar det på enormt allvar, för det är nära oss, och det är en gemensam fiende. Frågar du gemene man i typ sydamerika bryr dom sig nog inte ett skit om kriget i Ukraina, det är en hel värld bort. Är dom rasister då?

Det andra du skriver är så korkat att jag inte pallar behandla det.
Citera
2023-11-17, 13:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar

Alla nazister, islamister och kommunister (samtliga i princip rasister) på FB, är ju helt klart på Palestinas/terroristernas/islamisternas sida som vill utrota judar. Helt klart är det så, vilket nog är föga förvånande.

Men kikar du på mer normala borgerliga/höger här på FB så är stöder starkt för en nation och demokrati som Israel (även om vi inte själva är judar).

Den närmaste källan här på FB är ju denna omröstning: (FB) Vilka stödjer ni/Varför? Israel eller Palestina ? omröstning

Där för närvarande ca 70% för Israel och 30% för Palestina.
Senast redigerad av peterpanp 2023-11-17 kl. 13:11.
Citera
2023-11-17, 13:11
Medlem
bulletproofsouls avatar
Antar att TS trollar eller har dålig kontakt med verkligheten. Gaza konflikten är väl det enda som det snackas om i den offentliga debatten.

Som Serb drabbas inte TS av något "hat" mot muslimer. Vi vet däremot vad serberna gjorde mot muslimerna i sitt eget hemland men det räknas väl inte. Det är endast Sverige och svenskar som måste vara så snälla, öppna, humana och överseende. Jag är så jävla trött på det kan jag ärligt säga.

Det vi ser här i Sverige är backlash efter två decennier av kravlöst migrationsfrosseri. Vi ser i verkligheten att Sverige blivit ett sämre land och vilka det är som orsakar försämringen. Serber är inte någon grupp som direkt pekas ut i sammanhanget. Åk hem om det inte passar i Sverige.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-11-17 kl. 13:16.
Citera
2023-11-19, 14:33
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Dagens mest ironiska kommentar?

Om Ryssland är imperialistiskt, vad är då inte Israel? Sionismens grundare var väl medvetna om att etablerandet av en judisk stat i Mellanöstern skulle kräva etnisk rensning av ursprungsbefolkningen. De människor som nu bombas i Gaza är människors vars föräldrar bodde i hela dagens Israel innan de fördrevs.

Vi bör absolut stödja Ukraina och motarbeta Ryssland.. Men av samma anledning ska vi stödja Palestina och motarbeta Israel.

Varför tillåts ännu flygresor till och från Israel? Varför har vi inte uteslutit dem från all handel med EU?
Vari ligger ironin?

Det palestinska mandatet delades upp av FN, mellan folken som redan bodde där.
Det är inte samma sak som att en stat invaderar en annan stat, med syfte att utplåna den staten pga imperialistiska ambitioner.

Att etablerandet av en judisk stat "kräver" etnisk rensning av ursprungsbefolkningen har ni pro-araber hittat på, för att använda som argument mot Israel.

Israel grundades av FN utifrån premissen att de skulle upprätthålla demokratiska och liberala värderingar, vilket rimmar illa med ditt svammel om etnisk rensning.
Mer än 20% av alla israeliska medborgare är araber/muslimer. De har exakt samma rättigheter och friheter som majoritetsbefolkningen.

"De människor som nu bombas i Gaza är människors vars föräldrar bodde i hela dagens Israel innan de fördrevs."
Och de 20% procenten palestinier/araber som fortfarande bor (och är medborgare) i dagens Israel, är människor vars föräldrar valde att stanna kvar.

Ingen fördrevs.
Men vissa palestinier valde att kriga mot judarna, förlorade och valde då att dra självmant, istället för att leva med fienden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in