Citat:
Ursprungligen postat av
Damen101
Idag så har jag en utmätning även om jag inte jobbar längre. Men ansökte om en skuldsanering nu i januari eller om det var december förra året. Så väntar på besked. Men annars så hoppas jag på en sanering då utmätningen är betydligt mycket längre. Riktigt tråkigt att gå runt med pengar man bara klarar av månaden med.
Det är bara att kämpa på.
Jag fick skuldsanering relativt fort efter att min utmätning hade påbörjas. Tror det var runt 3 månader.
Jag hade ansökt två gånger innan och blev nekad, men tredje gången blev beviljad. Det som då var skillnaden var att tjejen blev gravid och barn var att vänta. Sen skickade jag även in genom pappersformat, vilket är att rekommendera. Då kan man på ett mer utförligt sätt utveckla hur situationen faktiskt ser ut och vad man rent konkret har gjort.
För att öka dina chanser skulle jag starkt rekommendera att söka extra jobb. Ta kontakt med budget och skuldrådgivarn i kommunen eller kanske söka sig till Lyxfällan. Man får vara lite strateg, och inse att det kan ta tid att få en sanering beviljad.