Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Det ligger antagligen i den svenska hybrisen att tro att man kan kontrollera hur hela världens människor ska leva sina liv. Svenskarna kanske blir förvånande när de äntligen inser att detta är en orimlighet.

Men alltså, jag bryr mig inte om hur folk gör i andra länder. Men i Sverige gäller tamejfan VÅRA lagar och regler. Ställer man inte upp på dem, så får man flytta tillbaka dit man kom från.
Jag är så trött på detta att de kommer hit bara för att leva på bidrag - de ser på oss alla som bankomater. Och sedan fortsätter de att leva efter sitt hemlands lagar och regler - de har ingen respekt för oss alls. De tänjer på våra regler som det passar dem. Detta med äktenskapslagarna är ett bra exempel. Genom att gifta sig enbart religiöst, utan att anmäla till Skatteverket för registrering av äktenskapet, så kan de gifta bort sina 13-14-åriga döttrar samt ha flera fruar, och samtidigt maximera bidragsuttaget.
Ibland använder de samtidigt våra lagliga äktenskap till att ta hit någon från hemlandet som "anhöriginvandrare", ofta mot ersättning såklart. Det är en investering för familjen i hemlandet, för sedan kan den som fått komma hit skicka hem av bidragen. Samtidigt lever hans eller hennes "fru" eller "make" (i folkbokföringen) tillsammans med någon annan, som den är gift med enligt islam...