2023-11-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja eller hur. Jag tror personligen han har skit på en massa höga sossar. Kanske de kramas Hamas ledare själva eller gjort ännu värre saker.

Sossarna är numera gränslösa och kan tänkas göra vad som helst för makt och väljarstöd. Inom klassisk socialdemokrati på 1900-talet tyckte man genuint illa om religiositet. Det är bl.a därför svenskarna idag är ett av världen mest sekulära folk. Numera blir jag inte förvånad om ett sossevrak går ner på knä och suger av en imam eller vad som helst för att få lite röster från klanen
Trådens mest värdelösa inlägg av någon hjärndöd.
Citera
2023-11-17, 20:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Trådens mest värdelösa inlägg av någon hjärndöd.

Kom jag åt en öm punkt eller? Ibland svider sanningen men det är bara att tugga i sig den, se glad ut och gå vidare.
Citera
2023-11-17, 20:53
Medlem
Citat:
Hade det här varit sanning så skulle det varit snyftreportage i varenda tidning och han skulle få gå från TV soffa till TV soffa för att få prata ut. Det skulle vara extremt bra reklam för sosseriet. Men nu vet alla att det här inte stämmer och gör allt för att tysta ner det istället.
Han gick till jobbet och såg helt oberörd ut. Det enda som irriterade honom var att han fick frågor från en journalist.

Har han en familj på Gaza eller är det lögn? För mig är det obegripligt hur det talas om 36 personer som dött i en familj. En enda förlorad familjemedlem är en katastrof och en stor sorg för en normal människa.

Det kan ju också tolkas som att i hans familj fanns det 36 islamister som villigt ställde upp som mänskliga sköldar i Gaza City i stället för att dra söderut.

Jag tror han ljuger. Folk gör det de är vana med. Jag får mina sociopatvibbar. Karln är läskig.
Citera
2023-11-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Säkerhetsrisken ligger i att han tidigare befattade sig med hemligt material i utrikesutskottet.
Han är väl folkvald? Så varför begränsa honom?
Citera
2023-11-17, 20:56
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tror att Al-Hamas läst i The Guardian om en palestinier
som mist just 36 släktingar och helt enkelt snott hela
historien som vore den hans egen.

Jag får intrycket att det är många snarlika historier som återkommer när de här människorna intervjuas. Alla ”svenskar” som flugits till Sverige har till exempel varit i Gaza för att fira sin farmors födelsedag.
Nog för att deras genpool är ökänt liten men de kan ju inte ha samma farmor hela gänget.
Citera
2023-11-17, 20:58
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Han gick till jobbet och såg helt oberörd ut. Det enda som irriterade honom var att han fick frågor från en journalist.

Har han en familj på Gaza eller är det lögn? För mig är det obegripligt hur det talas om 36 personer som dött i en familj. En enda förlorad familjemedlem är en katastrof och en stor sorg för en normal människa.

Det kan ju också tolkas som att i hans familj fanns det 36 islamister som villigt ställde upp som mänskliga sköldar i Gaza City i stället för att dra söderut.

Jag tror han ljuger. Folk gör det de är vana med. Jag får mina sociopatvibbar. Karln är läskig.

Ja någonting är uppenbarligen väldigt fel här.
Han är en creepy gubbe helt klart. Ingen jag vill köpa en bil av.

Det är också otroligt att 36 personer från samma familj dödas om de inte agerat gemensam sköld eller verkligen sökt upp ett hus som ska bombas och tryckt sig tät ihop på bottenvåningen.
Citera
2023-11-17, 21:01
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Så haggan maggan blir ledsen för att 36 terrorister har utplånats?
Citera
2023-11-17, 21:07
Medlem
Citat:

Det är också otroligt att 36 personer från samma familj dödas om de inte agerat gemensam sköld eller verkligen sökt upp ett hus som ska bombas och tryckt sig tät ihop på bottenvåningen.
Är inte så insatt med vet att flera tusen palestinier har dött, kvinnor, barn, men du kanske har andra källor?

Kanske dog endast en handfull palestinier medan 1400 israel dog?
Hoppas du förstår att 1400 är siffran från Israeliska myndighet och därmed en propagandasiffra.
Men så långt tänkte inte du?
Senast redigerad av SlowCooker 2023-11-17 kl. 21:10.
Citera
2023-11-17, 21:09
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
På vilket sätt är han en säkerhetsrisk? Rent konkret.
Hatar den här psykosen där enskilda utmålas som säkerhetsrisk. SÄPO, dessa småpojkar som har läst för många spionromaner, Försvaret och deras "säkerhetstjänst" är samma skolas kukskallar. Ingenstans finns en transparens utan vi ska lita på pojkarna som i skydd av "rikets säkerhet" döljer banala saker.
"rikets säkerhet" är ett begrepp när man inget har att komma med men vill ändå leka viktig och alla från statsministern och nedåt står som tennsoldater. "rikets säkerhet", oj vad allvarligt fast allt är oftast som ett skämt. Men Säkerhetstjänsten vill leka viktig och visa att de existerar.
Spola ner.

Om han har talat på en konferens som Palestinas egen ambassadör i Sverige kallar för en Hamas-konferens, då är sossen en intressant person för Säkerhetspolisen. Eftersom Hamas är en terroristgrupp som understöds av bland annat Iran.
Säpos uppgift är ju inte att se till att arabiska farbröder inte blir kränkta och ledsna i ögat. De ska ju se till att de här lirarna inte planerar eller utför terrorattacker på svensk mark. Eller någon annanstans för den delen. Även om det är jobbigt för Jamal Hamas, som han heter enligt Magdalena Andersson.
Vad har du emot det?
Senast redigerad av flesh-flute 2023-11-17 kl. 21:12.
Citera
2023-11-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Om han har talat på en konferens som Palestinas egen ambassadör i Sverige kallar för en Hamas-konferens, då är sossen en intressant person för Säkerhetspolisen. Eftersom Hamas är en terroristgrupp som understöds av bland annat Iran.
Säpos uppgift är ju inte att se till att arabiska farbröder inte blir kränkta och ledsna i ögat. De ska ju se till att de här lirarna inte planerar eller utför terrorattacker på svensk mark. Eller någon annanstans för den delen.
Vad har du emot det?
För mej är Hamas inga terrorister, Israel är en fascistisk terrorstat.
Du kan alltid slänga dej med ordet "terrorist" när det passar dej men jag tar ingen notis av det.
Senast redigerad av SlowCooker 2023-11-17 kl. 21:17.
Citera
2023-11-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blessica16
Tror ju självklart att Magda inte skulle hitta på något sånt här. Men hade ju varit trevligt med lite mer bevis som backar upp hennes påstående. Så det slipper bli så mycket diskussioner om det synd även att socialdemokraterna inte gick ut med det innan att det hänt. Men hoppas han fick ta ledigt eller är han fortfarande avstängd? Lite konstigt om Magda låter han jobba efter att något sånt hemskt har hänt.

Det är ju de facto påhittat. Sönerna är ogifta.
Citera
2023-11-17, 21:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Säpos uppgift är ju inte att se till att arabiska farbröder inte blir kränkta och ledsna i ögat. De ska ju se till att de här lirarna inte planerar eller utför terrorattacker på svensk mark. Eller någon annanstans för den delen. Även om det är jobbigt för Jamal Hamas, som han heter enligt Magdalena Andersson.
Vad har du emot det?

Säpo är direkt underställda regeringen. Så deras fokus och prioriteringar kommer skifta beroende på vilken statsminister och regering vi har. Under Löfven och Andersson var knappast invandrare eller muslimer i fokus. Det var nazister och SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in