2023-11-16, 23:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Hur tänker du nu? Jag vet folk som tycker LÖK är exremt starkt! Medans jag kan sitta och äta jalapenos som snacks. Beror helt på individen. Men ja svenskar är fruktansvärt känsliga för stark mat generellt sett. Exempelvis Santa Marias tacosås HOT är VÄLDIGT mild för min smak.

Ja men korven hade väl världens starkaste chili? Den är ju inte ätbar utan att man mår mer eller mindre dåligt.
Jag antar att korven säljs som lite ’jippo’ men den kan väl knappast vara en korv man gör vinst på.
Citera
2023-11-16, 23:28
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja men korven hade väl världens starkaste chili? Den är ju inte ätbar utan att man mår mer eller mindre dåligt.
Jag antar att korven säljs som lite ’jippo’ men den kan väl knappast vara en korv man gör vinst på.

Näst starkaste chilipepparn, men det är absolut för PR-syfte och kul/jippo som korven görs.
Citera
2023-11-21, 13:56
Medlem
Aningen mycket fakenews som sprids nu. Mannen som anmälde va inte med i sällskapet. Sällskapet pratade inte svenska. Tallriken med varningar(på svenska) hölls av mannen i ståndet. Samma men frågade ifall dom ville provsmaka på en svensk korv med lite hetta. Först efter dom ätit sa han att den innehöll Carolina reaper. Sen svimmade hon av flertalet gånger. Problemet ligger i att dom fick missvisande information som ledde till obehag och skada för kvinnan.
Citera
2023-11-21, 14:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigboyxX99Xx
Aningen mycket fakenews som sprids nu. Mannen som anmälde va inte med i sällskapet. Sällskapet pratade inte svenska. Tallriken med varningar(på svenska) hölls av mannen i ståndet. Samma men frågade ifall dom ville provsmaka på en svensk korv med lite hetta. Först efter dom ätit sa han att den innehöll Carolina reaper. Sen svimmade hon av flertalet gånger. Problemet ligger i att dom fick missvisande information som ledde till obehag och skada för kvinnan.

Detta låter nästan som de där kineserna som blev så upprörda när de kom till ett hotell och krävde att få tillgång till rummen de bokat en vecka senare?

Missvisande information? Men kanske tillräckligt ändå för att väcka uppmärksamhet hos den som bjuds som potentiell köpare att fråga, undersöka mer? Hade han sagt att den är mild så hade det mer klart varit missvisande, men "lite het/stark", det är ju som att man uttalar två motsättningar?
Citera
2023-11-21, 14:53
Medlem
Citat:

Jag har varit chili-intolerant i minst15-20 år. Kanske alltid varit överkänslig, men chili var inte så vanligt i maten förr. Chilin innehåller capsaicin och kan ge anafylaxisymtom, som att svimma, har hänt mig utan att chilin varit så stark, antagligen bara spår jag reagerat på. Chilinötter är rena katastrofen.

Om ANDRA på en restaurang äter chili svimmar jag inte, men kan mycket väl nysa oupphörligt och få outhärdlig klåda i hårbotten, örsnibbar och handflator. Ett tag vågade jag inte äta på restaurang, men chili-hypen verkar tack och lov ha lagt sig. Har hört fler som reagerar på chili
Senast redigerad av coronaless 2023-11-21 kl. 15:01.
Citera
2023-11-22, 17:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag köper detta. Nån har en super-duper-stark korv som egentligen inte är tänkt att ätas utan användas som marknadsföring.

Idag åt jag lunch på en indisk restaurang (Indian Garden i Mall of Scandinavia). Supergod mat som vanligt, jag går dit nån gång i veckan.

På deras lunchmatsedel står det nästan övertydligt om nåt är milt, lite stark, halvstarkt etc. Kommer inte ihåg vilka benämningar de har. Men det är nog fyra stycken, för att göra matgästerna på det klara med vad de kan förvänta sig.

Proffsigt. Då slipper man missnöjda kunder som klagar på styrkan i kryddningen.

Hur gjorde korvgubben? Stod det klart och tydligt att korven var extremt sjukt stark?

Eller var det som någon skrev i tråden att det var någon i sällskapet som var archlet och försökte vara rolig.

Om så förtjänar han en sådan korv där bak, tejpa igen där bak. Tejpa fast gubben. Filma för Youtube/Tiktok. ”Här har en vanlig man världens starkaste korv i prutten. Häng med här när kryddorna löses upp i hans ändtarm.”

Oavsett är jag väldigt skeptiskt till ”svimmade flera gånger”. Låter extremt suspekt.
Citera
2023-11-22, 22:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Jag har varit chili-intolerant i minst15-20 år. Kanske alltid varit överkänslig, men chili var inte så vanligt i maten förr. Chilin innehåller capsaicin och kan ge anafylaxisymtom, som att svimma, har hänt mig utan att chilin varit så stark, antagligen bara spår jag reagerat på. Chilinötter är rena katastrofen.

Om ANDRA på en restaurang äter chili svimmar jag inte, men kan mycket väl nysa oupphörligt och få outhärdlig klåda i hårbotten, örsnibbar och handflator. Ett tag vågade jag inte äta på restaurang, men chili-hypen verkar tack och lov ha lagt sig. Har hört fler som reagerar på chili

Oj det lät ju allvarligt! Kanske var det nåt liknande kvinnan hade då? Fast om man är så allergisk så provar man ju inte korven å andra sidan.
Citera
2023-11-22, 22:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag köper detta. Nån har en super-duper-stark korv som egentligen inte är tänkt att ätas utan användas som marknadsföring.

Idag åt jag lunch på en indisk restaurang (Indian Garden i Mall of Scandinavia). Supergod mat som vanligt, jag går dit nån gång i veckan.

På deras lunchmatsedel står det nästan övertydligt om nåt är milt, lite stark, halvstarkt etc. Kommer inte ihåg vilka benämningar de har. Men det är nog fyra stycken, för att göra matgästerna på det klara med vad de kan förvänta sig.

Proffsigt. Då slipper man missnöjda kunder som klagar på styrkan i kryddningen.

Hur gjorde korvgubben? Stod det klart och tydligt att korven var extremt sjukt stark?

Eller var det som någon skrev i tråden att det var någon i sällskapet som var archlet och försökte vara rolig.

Om så förtjänar han en sådan korv där bak, tejpa igen där bak. Tejpa fast gubben. Filma för Youtube/Tiktok. ”Här har en vanlig man världens starkaste korv i prutten. Häng med här när kryddorna löses upp i hans ändtarm.”

Oavsett är jag väldigt skeptiskt till ”svimmade flera gånger”. Låter extremt suspekt.

Haha bra förslag och skulle nog bli populärt på TikTok
Jag är också väldigt skeptisk till svimma flera ggr.
Citera
2023-11-23, 01:24
Medlem
Citat:
Oj det lät ju allvarligt! Kanske var det nåt liknande kvinnan hade då? Fast om man är så allergisk så provar man ju inte korven å andra sidan.

Visst, men det kan ta tid innan man förstår vad man inte tål. Problemet med chili är att restauranger och matbutiker inte heller behöver ange att det finns chili i. Har gjort misstag att köpa färdig rostbiff där det inte stod angivet. Vågar aldrig köoa färdigmat sedan dess. I detta fall antar jag att kvinnan inte visste att hon reagerade så på chili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in