Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Ja men korven hade väl världens starkaste chili? Den är ju inte ätbar utan att man mår mer eller mindre dåligt.
Jag antar att korven säljs som lite ’jippo’ men den kan väl knappast vara en korv man gör vinst på.
Jag köper detta. Nån har en super-duper-stark korv som egentligen inte är tänkt att ätas utan användas som marknadsföring.
Idag åt jag lunch på en indisk restaurang (Indian Garden i Mall of Scandinavia). Supergod mat som vanligt, jag går dit nån gång i veckan.
På deras lunchmatsedel står det nästan övertydligt om nåt är milt, lite stark, halvstarkt etc. Kommer inte ihåg vilka benämningar de har. Men det är nog fyra stycken, för att göra matgästerna på det klara med vad de kan förvänta sig.
Proffsigt. Då slipper man missnöjda kunder som klagar på styrkan i kryddningen.
Hur gjorde korvgubben? Stod det klart och tydligt att korven var extremt sjukt stark?
Eller var det som någon skrev i tråden att det var någon i sällskapet som var archlet och försökte vara rolig.
Om så förtjänar han en sådan korv där bak, tejpa igen där bak. Tejpa fast gubben. Filma för Youtube/Tiktok. ”Här har en vanlig man världens starkaste korv i prutten. Häng med här när kryddorna löses upp i hans ändtarm.”
Oavsett är jag väldigt skeptiskt till ”svimmade flera gånger”. Låter extremt suspekt.