2009-09-04, 01:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Frågan som infinner sig är ändå om hon har blivit borgare numera eftersom hon inte bloggar på någon vänstertidning utan på Expressen
Citera
2010-08-15, 10:46
Bannlyst
Osympatisk sossekärring med skitful norrländsk hillbilly-dialekt. Ser ut som om hon tvättar håret med ett paket Bregott och passar på att grogga samtidigt. Kläderna verkar inte rena heller. När hon sen ska säga något vettigt låter det bara illa. Otroligt vilka folk sossarna headhuntar till sina topp-positioner.
Citera
2010-08-15, 14:30
Medlem
Schneeleopards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Osympatisk sossekärring med skitful norrländsk hillbilly-dialekt. Ser ut som om hon tvättar håret med ett paket Bregott och passar på att grogga samtidigt. Kläderna verkar inte rena heller. När hon sen ska säga något vettigt låter det bara illa. Otroligt vilka folk sossarna headhuntar till sina topp-positioner.

Tja, annat är det ju med pseudo-entreprenörkramarna och verklighetens representanter som ju innehar några av toppositionerna i alliansen: Maud Olofsson och Göran Hägglund, t.ex? Verkliga praktexemplar bland mänskobarnen... inte sant?
Citera
2021-10-18, 14:30
Medlem
Det trodde jag inte. Att hon en längre tid varit kritisk mot S och MP har jag förstått men att hon skulle byta till L trodde jag inte. Snarare V i så fall.

Låst artikel antar jag.

"Liberalerna i Norrbotten har tidigare under dagen skickat ut ett pressmeddelande. Partiet skulle under eftermiddagen presentera att en stor Norrbottensprofil har värvats till partiet. Nu har Expressen gått ut med nyheten att Lotta Gröning, journalisten som samtidigt lämnar sitt uppdrag som krönikör i just Expressen, är klar för partiet och att hon vill bli riksdagsledamot för L i Norrbotten."

https://nsd.se/nyheter/artikel/lotta...otten/r4y54por
Citera
2021-10-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Hon har varit borgerlig i många år
Citera
2021-10-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det trodde jag inte. Att hon en längre tid varit kritisk mot S och MP har jag förstått men att hon skulle byta till L trodde jag inte. Snarare V i så fall.

Låst artikel antar jag.

"Liberalerna i Norrbotten har tidigare under dagen skickat ut ett pressmeddelande. Partiet skulle under eftermiddagen presentera att en stor Norrbottensprofil har värvats till partiet. Nu har Expressen gått ut med nyheten att Lotta Gröning, journalisten som samtidigt lämnar sitt uppdrag som krönikör i just Expressen, är klar för partiet och att hon vill bli riksdagsledamot för L i Norrbotten."

https://nsd.se/nyheter/artikel/lotta...otten/r4y54por

Norrbottenprofil? Mig veterligt bor Lotta Gröning i Olsbenning i Västmanland och har gjort så åtminstone de senaste 10 åren. Hon är dessutom uppvuxen i Norberg. Finns inga L-platser lediga i Västmanland?
Citera
2021-10-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Norrbottenprofil? Mig veterligt bor Lotta Gröning i Olsbenning i Västmanland och har gjort så åtminstone de senaste 10 åren. Hon är dessutom uppvuxen i Norberg. Finns inga L-platser lediga i Västmanland?

Hon var anställd som ledarskribent på NSD och bodde uppe i Luleå under en stor del av 80-90-talet. Var dessutom gift med en norrbottensprofil så nog är hon fortfarande ganska välkänd i Norrbotten.
Citera
2021-10-19, 07:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hon var anställd som ledarskribent på NSD och bodde uppe i Luleå under en stor del av 80-90-talet. Var dessutom gift med en norrbottensprofil så nog är hon fortfarande ganska välkänd i Norrbotten.
Lite lustigt hon hoppar på det sjunkande L skeppet, lär bli platt fall vid valet.
Citera
2021-10-19, 12:44
Medlem
Fickludds avatar
Nu är inte jag så kunnig på L men har de haft någon riksdagsledamot representerande Norrland under någon av de tre senaste mandatperioderna?
Citera
2021-10-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Nu är inte jag så kunnig på L men har de haft någon riksdagsledamot representerande Norrland under någon av de tre senaste mandatperioderna?

Jodå, det kan finnas fler om man nu räknar allt söder om Sundsvall till Dalälven som Norrland.

https://www.riksdagen.se/sv/ledamote..._0240128497814

Från 2014 är det nog skralt med L från Norrland.
Citera
2021-10-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite lustigt hon hoppar på det sjunkande L skeppet, lär bli platt fall vid valet.

Det är nog den sämsta valkretsen för L. De ska vara glada om de får ihop en någorlunda trovärdig lista. Gamla FP hade väl sin röstandel bland småföretagare bl.a i Malmfälten och vid kusten men jag tror att de har övergett L och faktiskt röstar på C eller M i en allt större omfattning. Region Norrbotten har ingen från L i fullmäktige.

Det f.d röda Kiruna har ett kommunalråd som är C-märkt. En egenföretagare som gillar att bestämma och det fort genom att gena i kurvorna även om det inte alltid fungerar så bra inom politiken.
Citera
2021-10-20, 09:29
Medlem
lowbrows avatar
Det hade jag aldrig kunnat gissa.

Men jag gläds mest av att ytterligare en gammelsosse lämnar skeppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in