Citat:
Ursprungligen postat av
Fabianzzo
Tack för bra svar, har föreslagit och försökt flera gånger, men det slutar alltid med gråt, skrik och hot om skilsmässa i affekt. Tyvärr så verkar sista utvägen vara ett hemligt konto. Jag köper typ aldrig något till mig själv förutom en alkoholfri Ipa på fredagar (är nykterist) medans min fru spenderar enligt mig stora summor på icke-nödvändiga saker som bland annat Ur och Penn, Hennes och Maurice, Tradera, Lindex, Kappahl, Slöjddetaljer, Betsson, Clas Ohlsson mm.
Fattar din situation och tycker att det var bra gjort utav dig, dessvärre har jag nog inte stake nog till att göra liknande. Blir troligen något svårare iom att vi har barn, kåk, lån osv tillsammans. Frugan står till och med som ägare på Bilen haha, så kan bli knepigt. Tack för bra svar annars!
Har din fru någon form av psykiska problem? (du behöver såklart inte svara på det) Det känns som att hon shoppar för att trösta sig/få någon form av lycka.
Det känns bra för stunden som en eufori, sen kommer ångesten, ångesten dövas med mer shopping, det leder till ännu mera ångest och hjulet slutar liksom inte att snurra.
Det är som vilket missbruk som helst egentligen.
Prata funkar uppenbarligen inte och kommer absolut inte funka heller!
Nästa gång hon hotar med skilsmässa, säg att det blir bäst så och ha gärna papper redo.
Hon kommet aldrig och då menar jag aldrig, skriva på papperet.
Det är ett extremt tomt hot för hon känner dig.
Säg åt henne att skaffa sig en heltidstjänst, strypa alla hennes tillgångar till onödiga pengar. Skaffa ett hemligt konto och för över pengar dit.
Ryck upp dig och sluta va en mes, hon kör över dig fattar du väl.
Använd aldrig barn/barnen som en ursäkt för att stanna.
Vad tror du att barnen mår bäst av:
1. Olycklig föräldrar som bor tillsammans?
2. Lyckliga föräldrar som INTE bor tillsammans?