2023-11-13, 22:33
Medlem
Ska hjälpa en släkting att bli av med lite instrument då hjärntumören slått till.
Det är ett gäng olika instrument, men bland annat en gammal fin martin D28 och en Martin D45, några specialbyggda mandolor av svenska byggare.
Kör man blocket ( hur fan prissätter man ), Tradera, Musikbörsen? Betalar dom ens nåt?
jag har sålt bilar på blocket, men det är typ det.
Vart säljer man instrument?
Citera
2023-11-13, 22:46
Medlem
auruns avatar
Blocket funkar utmärkt.
Prissättning blir inte ett mindre problem oavsett var du annonserar.
Citera
2023-11-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Blocket funkar utmärkt.
Prissättning blir inte ett mindre problem oavsett var du annonserar.

Men vadå inte ett mindre problem?
Har kollat runt med tidigare försäljningar , inte just blocket. Och det diffar så sjukt mkt.
En D45.a som går för 150k och senare säljs en för 3k.
Citera
2023-11-13, 23:40
Medlem
vend.se

Du behöver dock beskriva varan och ta reda på ett rimligt värde i förväg så att du inte skänker bort grejerna.
Citera
2023-11-13, 23:42
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Men vadå inte ett mindre problem?
Har kollat runt med tidigare försäljningar , inte just blocket. Och det diffar så sjukt mkt.
En D45.a som går för 150k och senare säljs en för 3k.
Du skrev "Kör man blocket ( hur fan prissätter man )".
Du sätter det pris du vill ha oavsett plattform. Du skriver som att det är ett problem just på Blocket.
Citera
2023-11-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
vend.se

Du behöver dock beskriva varan och ta reda på ett rimligt värde i förväg så att du inte skänker bort grejerna.

ok ty, ska kollla in det"!
Citera
2023-11-13, 23:47
Medlem
Citat:
Du skrev "Kör man blocket ( hur fan prissätter man )".
Du sätter det pris du vill ha oavsett plattform. Du skriver som att det är ett problem just på Blocket.

Om du måste försöka leka smart, så visst.
Min fråga var vart det är bäst att sälja skiten.
Jag menade självklart att jag skulle tycka det vara svårt att sätta ett pris på blocket. När en annons är 100k och en annan är 15k.
Särskilt när jag inte har någon koll på den marknaden.
Citera
2023-11-14, 00:11
Medlem
auruns avatar
Citat:
Om du måste försöka leka smart, så visst.
Min fråga var vart det är bäst att sälja skiten.
Jag menade självklart att jag skulle tycka det vara svårt att sätta ett pris på blocket. När en annons är 100k och en annan är 15k.
Varför är du så jävla dryg för?

Jag säger att Blocket är bra för instrument. Du kan alltid sälja den till något företag men då kommer du också förlora 40% av vad du kan få för ditt instrument.
Du får göra din research ordentligt för vad du kan få för instrumentet, du får Googla dig fram och fråga experter. Om det var det du försökte göra här så behöver vi mer info om dina gitarrer men trådstarten handlade om var man ska sälja, inte om för hur mycket.

Du nämner specifikt Blocket igen:

Citat:
När en annons är 100k och en annan är 15k.

Jag säger det en tredje gång. Ditt problem med att prissätta får du oavsett vilken plattform du väljer. Om du inte förstår vad jag menar kan jag inte förklara en gång till.
Senast redigerad av aurun 2023-11-14 kl. 00:13.
Citera
2023-11-14, 02:28
Medlem
Citat:
Varför är du så jävla dryg för?

Jag säger att Blocket är bra för instrument. Du kan alltid sälja den till något företag men då kommer du också förlora 40% av vad du kan få för ditt instrument.
Du får göra din research ordentligt för vad du kan få för instrumentet, du får Googla dig fram och fråga experter. Om det var det du försökte göra här så behöver vi mer info om dina gitarrer men trådstarten handlade om var man ska sälja, inte om för hur mycket.

Du nämner specifikt Blocket igen:

Jag säger det en tredje gång. Ditt problem med att prissätta får du oavsett vilken plattform du väljer. Om du inte förstår vad jag menar kan jag inte förklara en gång till.

Ok, tack tack.
Citera
2023-11-14, 02:52
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ska hjälpa en släkting att bli av med lite instrument då hjärntumören slått till.
Det är ett gäng olika instrument, men bland annat en gammal fin martin D28 och en Martin D45, några specialbyggda mandolor av svenska byggare.
Kör man blocket ( hur fan prissätter man ), Tradera, Musikbörsen? Betalar dom ens nåt?
jag har sålt bilar på blocket, men det är typ det.
Vart säljer man instrument?

Om man vill öppna upp för köpare utanför Sverige så tror jag att det här stället är poppis:
https://reverb.com/en-se/sell/search
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-11-14 kl. 03:00.
Citera
2023-11-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Om man vill öppna upp för köpare utanför Sverige så tror jag att det här stället är poppis:
https://reverb.com/en-se/sell/search

Tenks, ska kolla in den där länken ( När jag slutat hosta upp mina egna inälvor"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in