2023-11-14, 17:43
Medlem
Jag har alltid utgått ifrån att Ryssarna har kärnvapen riktade mot Sverige.
De har ju 6000 stycken så de kommer väl att peppra varenda större stad i Europa och USA med kärnvapen när det blir dags.
Förresten skulle jorden mer eller mindre bli obeboelig vid ett kärnvapenkrig i alla fall så det är kanske lika bra att stryka med direkt i stället för att svälta till döds i en radioaktiv anarki.
Citera
2023-11-14, 18:55
Medlem
Finns det överhuvudtaget något land i Europa, som Ryssland inte har hotat? Utom kanske Ungern och Serbien, men det vet vi inte heller. Ryssland kan ju ha hotat dem i "smyg". Jag tror faktiskt inte att Stockholm eller någon annan stad i Sverige skulle vara det första målet för ryska kärnvapen.
Citera
2023-11-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har alltid utgått ifrån att Ryssarna har kärnvapen riktade mot Sverige.
De har ju 6000 stycken så de kommer väl att peppra varenda större stad i Europa och USA med kärnvapen när det blir dags.
Förresten skulle jorden mer eller mindre bli obeboelig vid ett kärnvapenkrig i alla fall så det är kanske lika bra att stryka med direkt i stället för att svälta till döds i en radioaktiv anarki.
Naturligtvis har ryssarna missiler riktade mot Sverige. Det har de haft sedan 1950-talet.

Inser man inte det är man naiv.

EDIT: Du har helt rätt i att de som dör direkt i anfallen är de som har mest tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in