• 1
  • 2
2023-11-11, 22:42
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Hann inte ens reagera över att det var kutym förrän det blev sanning....

(FB) Nyhetsankaret i SVT Morgonstudion visar nipplerna. (genom tröjan)
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Ja, 100% ja.

Är det någon man som inte blir lite bekvämt lugnare av nipples genom tröjor runt om dom?

Urringningen ger kåthet, 100 andra mer subtila kvinnliga klädval ger kåthet, nipples ger en helt annan typ av ro. Man uppskattar och hjärnan fokuserar på det, men är liksom inte kåthet.

Men tar väl 1-2 månader om det skulle normaliserat till det blir kutym hos många kvinnor att översexualisera det så det normala i de som i de som är bekväma i det, får ge vika och gå tillbaka BH.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2023-11-11 kl. 22:45.
Citera
2023-11-12, 00:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Såg fint ut.

https://skims.com/products/skims-ult...sh-up-bra-clay

Det är nog mest en marknadsföringskampanj/ploj för att vara lite rebelliska.

Jag minns att nipple-bh var vanliga på 80-talet men sen försvann de helt och alla använde istället sådana där bysthållare som inte täcker bröstvårtorna. På 90-talet och framåt skulle det vara mer kyskt och vårtorna skulle täckas.
Citera
2023-11-12, 09:46
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men när kommer Jeans med inbyggd penisbula?

Det finns väl i alla fall "lösbulor" idag? Kanske inte inbyggda i jeansen, men nåt man stoppar i kalsongen/trosan?
Citera
2023-11-12, 09:53
Medlem
killdozer666s avatar
Det här med hurviuda brösten ska skylas eller motsatt "uppvisas" är ju som med mycket mode något som går i vågor. När ajg var ung var det skämmigt om man kunde skymta minsta bröstvårta, ofta hade man en "paddad" BH och ett linne under tröjorna för att det inte skulle skymtas en bröstvårta, styv eller ej.

Nuförtiden vill ju majoriteten av tjejer nästan kunna gå utan överdel helt bara för att avsexualisera grejen med bröst. Samtidigt anses styva bröstvårtor sexigt (troligen för att det förknippas med upphetsning), och vad tjejer än säger är det många som gillar att känna sig sexiga (fast de oftast hävdar motsatsen).

Tror det är som det mesta modet, det är poppis ett tag för att vissa kända personer gör det, associeras med märket eller whatever. Det har ju alltid varit så och kommer nog alltid vara så.
Citera
2023-11-12, 09:55
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag minns att nipple-bh var vanliga på 80-talet men sen försvann de helt och alla använde istället sådana där bysthållare som inte täcker bröstvårtorna. På 90-talet och framåt skulle det vara mer kyskt och vårtorna skulle täckas.

Vem minns inte Madonnas "strut-BHs"?
Citera
2023-11-12, 10:16
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Min första tanke var att det var av komfortskäl inte estetiska skäl. Att det kan va skönt för tjejen att vårtorna inte sitter fastklämda mot bhn utan har en eget litet fack. Kan det inte vad så?
Citera
2024-01-15, 18:19
Bannlyst
Jag som använder nipple covers under mina bh:ar som tyvärr är lite för tunna
Citera
2024-01-15, 18:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men när kommer Jeans med inbyggd penisbula?

Det lär inte behövas för läsarna på Flashback. 14” är väl minimum?
Citera
2024-01-15, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Min första tanke var att det var av komfortskäl inte estetiska skäl. Att det kan va skönt för tjejen att vårtorna inte sitter fastklämda mot bhn utan har en eget litet fack. Kan det inte vad så?
Det är ju inte obekvämt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in