Är det någon man som inte blir lite bekvämt lugnare av nipples genom tröjor runt om dom?
Urringningen ger kåthet, 100 andra mer subtila kvinnliga klädval ger kåthet, nipples ger en helt annan typ av ro. Man uppskattar och hjärnan fokuserar på det, men är liksom inte kåthet.
Men tar väl 1-2 månader om det skulle normaliserat till det blir kutym hos många kvinnor att översexualisera det så det normala i de som i de som är bekväma i det, får ge vika och gå tillbaka BH.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2023-11-11 kl. 22:45.
Det är nog mest en marknadsföringskampanj/ploj för att vara lite rebelliska.
Jag minns att nipple-bh var vanliga på 80-talet men sen försvann de helt och alla använde istället sådana där bysthållare som inte täcker bröstvårtorna. På 90-talet och framåt skulle det vara mer kyskt och vårtorna skulle täckas.
Det här med hurviuda brösten ska skylas eller motsatt "uppvisas" är ju som med mycket mode något som går i vågor. När ajg var ung var det skämmigt om man kunde skymta minsta bröstvårta, ofta hade man en "paddad" BH och ett linne under tröjorna för att det inte skulle skymtas en bröstvårta, styv eller ej.
Nuförtiden vill ju majoriteten av tjejer nästan kunna gå utan överdel helt bara för att avsexualisera grejen med bröst. Samtidigt anses styva bröstvårtor sexigt (troligen för att det förknippas med upphetsning), och vad tjejer än säger är det många som gillar att känna sig sexiga (fast de oftast hävdar motsatsen).
Tror det är som det mesta modet, det är poppis ett tag för att vissa kända personer gör det, associeras med märket eller whatever. Det har ju alltid varit så och kommer nog alltid vara så.
Jag minns att nipple-bh var vanliga på 80-talet men sen försvann de helt och alla använde istället sådana där bysthållare som inte täcker bröstvårtorna. På 90-talet och framåt skulle det vara mer kyskt och vårtorna skulle täckas.
Min första tanke var att det var av komfortskäl inte estetiska skäl. Att det kan va skönt för tjejen att vårtorna inte sitter fastklämda mot bhn utan har en eget litet fack. Kan det inte vad så?
Min första tanke var att det var av komfortskäl inte estetiska skäl. Att det kan va skönt för tjejen att vårtorna inte sitter fastklämda mot bhn utan har en eget litet fack. Kan det inte vad så?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!