2024-04-01, 22:37
  #4729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Självklart har han talang. Tänker mer på konkurrensen med Gyökeres och Isak. Det är ju två spelare som har minst 5 år kvar av sin prime, och den nivå de ligger på är det väldigt få spelare i världen som gör. Med tanke på den konkurrensen kan jag inte se att Vilhelmsson någonsin startar i landslaget.

Gäller ju att ha en stark och bred trupp om man ska gå långt! Form, sjukdomar, skador och avstängningar tillkommer under resans gång..
Citera
2024-04-06, 16:05
  #4730
Medlem
OvissFramtids avatar
Gabriel Gudmundsson gjorde mål mot Marseille igår. Hans två mål för Lille har blivit mot två franska storlag i Lyon och Marseille.

Svante Ingelsson gjorde igår assist och mål för Hansa Rostock.

Bilal Hussein mål också.

Ludwigson mål idag.
Citera
2024-04-06, 18:22
  #4731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gabriel Gudmundsson gjorde mål mot Marseille igår. Hans två mål för Lille har blivit mot två franska storlag i Lyon och Marseille.

Svante Ingelsson gjorde igår assist och mål för Hansa Rostock.

Bilal Hussein mål också.

Ludwigson mål idag.

Bernhardsson gjorde mål i 4-0 segern mot Nürnberg och stabiliserar direktplatsen för Holstein till BL, landsmannen Carl Johansson kom också till spel under matchen.

Eric Smith och St Pauli kommer spela mot Karlsruher ikväll, en vinst då kommer i princip försäkra uppflyttningen till BL
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2024-04-06 kl. 18:28.
Citera
2024-04-06, 19:40
  #4732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Bernhardsson gjorde mål i 4-0 segern mot Nürnberg och stabiliserar direktplatsen för Holstein till BL, landsmannen Carl Johansson kom också till spel under matchen.

Eric Smith och St Pauli kommer spela mot Karlsruher ikväll, en vinst då kommer i princip försäkra uppflyttningen till BL

Update: såg att Smith inte var med i kvällens trupp, tror nog han blev avstängd efter att ha tagit ett gult kort i förra matchen
Citera
2024-04-07, 12:35
  #4733
Medlem
Emil Forsberg med en assist inatt.
Natten till söndagen spelade han fram till matchens avgörande mål
Citera
2024-04-07, 12:58
  #4734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Motta har gett han bra Credit hur han kämpa på under landslaget uppehållet ,men va bara några veckor sedan han brutalt såga Jesper ,tror de kommer sälja honom i sommar ta den förlust.
Han har haft 8månader ta till sig mottas fotboll,det har gått väldigt segt.

Ja de lär sälja honom.

Jag tror dock inte att Jesper är så klapp usel att han aldrig ens får en 20 minuter i speltid.
Idag sitter han på bänken igen, kan vi hoppas på ett inhopp så länge inte Bologna tar ledningen?
Citera
2024-04-07, 14:13
  #4735
Medlem
Inte ens idag får han speltid,
Det e väldigt tydligt Motta har noll förtroende för Jesper.
Citera
2024-04-11, 23:12
  #4736
Medlem
Gabriel Gudmundsson startade ikväll mot Aston Villa och gjorde ett mål som sedan blev bortdömt

Isak Hien spelade hela matchen mot Liverpool när Atalanta höll nollan, verkade dock inte göra det så bra om man ska lita på olika betygsajter
Citera
2024-04-12, 00:01
  #4737
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Gabriel Gudmundsson startade ikväll mot Aston Villa och gjorde ett mål som sedan blev bortdömt

Isak Hien spelade hela matchen mot Liverpool när Atalanta höll nollan, verkade dock inte göra det så bra om man ska lita på olika betygsajter

Kan du länka nån sån site där man kan se betyg på spelare? Vilken site är bäst?

Åslund säger i sändningen att Hien gjorde en "jättejättefin andra halvlek, men hade tufft mot Nunez i första".
__________________
Senast redigerad av Katastrofen1 2024-04-12 kl. 00:05.
Citera
2024-04-12, 00:29
  #4738
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tänk att Hien ändå är 25 redan. Med tanke på hans ringa erfarenhet. Gick väldigt snabbt. Inte någon ung jättetalang när han kom fram utan redan nånstans mitten av karriären. Vet inte vilka sidor som har bäst info men brukar följa livescore från sofascore appen och där hade han sämst betyg av försvararna. Å andra sidan bra betyg mot Napoli borta exempelvis som också är tuff mot Osimhen.

Han har ändå stort förtroende från en så pass välmeriterad tränare som Gasperini sen han kom. Tycker annars han får en hel del skit i landslaget. Mer landslaget det är fel på kanske. Tvingas spela med idioter till både spelare och ledare. Hjälper inte när Svenska landslaget har en historia av att favorisera spelare. VNL i det här fallet som åker gratis oavsett hur värdelös han är.
Citera
2024-04-12, 13:52
  #4739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Kan du länka nån sån site där man kan se betyg på spelare? Vilken site är bäst?

Åslund säger i sändningen att Hien gjorde en "jättejättefin andra halvlek, men hade tufft mot Nunez i första".

WhoScored eller Sofascore är exempel sidor som visar betyg på spelare, samt finns det några till. Speciellt Sofascore och Fotmob tycker jag är bra.

https://www.sofascore.com/sv/
https://www.fotmob.com
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2024-04-12 kl. 13:55.
Citera
2024-04-12, 19:46
  #4740
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tänk att Hien ändå är 25 redan. Med tanke på hans ringa erfarenhet. Gick väldigt snabbt. Inte någon ung jättetalang när han kom fram utan redan nånstans mitten av karriären. Vet inte vilka sidor som har bäst info men brukar följa livescore från sofascore appen och där hade han sämst betyg av försvararna. Å andra sidan bra betyg mot Napoli borta exempelvis som också är tuff mot Osimhen.

Han har ändå stort förtroende från en så pass välmeriterad tränare som Gasperini sen han kom. Tycker annars han får en hel del skit i landslaget. Mer landslaget det är fel på kanske. Tvingas spela med idioter till både spelare och ledare. Hjälper inte när Svenska landslaget har en historia av att favorisera spelare. VNL i det här fallet som åker gratis oavsett hur värdelös han är.
Hans antagonist i den matchen (Darwin Nunez) fick dock ännu sämre betyg (5.9) så 6,4 mot 5,9 är ju ett bra betyg skulle jag säga. En mittback med en speldestruerande roll behöver inte få högt betyg på Sofascore. Det är antal insläppta mål som spelar roll. Atalanta släppte in noll mål på Anfield mot Liverpool.

Tror Hien passar ganska bra i en roll som central mittback i en låg trebackslinje där han markerar centerforwarden. Han är dock för dålig med bollen och beslutsfattande generellt för att spela i en fyrbackslinje.

Lindelöf i sin tur passar ganska bra till höger i en trebackslinje, där hans svaghet i luftspelet generellt inte spelar så stor roll. Där kan han däremot tillföra en hel del i speluppbyggnaden med sin fina passningsfot. Han är även tillräckligt smart för att inte dröja sig kvar i en backlinje, samt upptäcka hot tidigt och kliva in i banan när det behövs.

Tror Starfeldt kan klara av en vänstermittbacksposition. Han är väl egentligen den bästa av de tre mittbackarna men saknar spetsegenskaper vilket Lindelöf och Hien har.

5-3-2/3-5-2 är sannolikt den formation som passar Sveriges spelarmaterial bäst. Den ger stabilitet i backlinjen, och vi kan spela både Gyökeres och Isak i den position de är bäst. Eventuellt kan Nilsson starta istället för en av dom, för att ge oss ytterligare lite alternativ i speluppbyggnaden.

Kulusevski skulle kunna få en chans som 10a i en sån formation. Han vill själv spela centralt så varför inte. Lite synd att Källström och liknande ärthjärnor anställde dansken. Dansken kommer att köra med 4-2-3-1. Det är den enda formation han kan.
__________________
Senast redigerad av FootnBalls 2024-04-12 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in