2021-02-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Visst men isåfall måste ju Thelin hamna i en rejäl svacka. Janne tar ju inte ut en spelare som är i form i 1 månad innan EM. Han kollar väl tillbaka några månader bakåt också. Jesper Karlsson kom ju inte med trots att han var strålande. Nu har dock Jesper gjordet bra under en längre period. För mig är Jesper given.. finns inte så många i sverige med hans spelstil. Jag tar hellre Jeppe än Ken Sema bla.

Och Thelin före Andersson.
Jesper Karlsson känns absolut som ett bättre alternativ att slänga in från bänken för att skapa grejer offensivt om vi ligger under än Ken Sema.
Citera
2021-02-14, 19:39
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Som jag skrev i landslagstråden så känns IKT mycket hetare än Andersson som har haft ett skadehelvete under säsongen som har gått.

Så är det absolut, men om formen håller sig för IKT i 4 månader till medan Andersson fortfarande är skadad eller har hamnat djupt nere i frysboxen så är det inga större konstigheter att IKT får plats istället. Vad som helst kan hända inom 4 månader som du säger.

Jordan Larsson då som var aktuell ett tag? Ryska ligan har ju inte börjat än så om han skulle fortsätta leverera blir det svårare att välja. 3 mål för Thelin tycker jag är för lite att gå på i nuläget för att säga att han borde få en EM-plats.

Jesper Karlsson fick ingen landslagsplats i höstas trots hans starka start i Nederländerna.

Om det skulle lossna för Pontus Almqvist (jag är nog en av få som är optimistisk där) så kan han också bli en joker.

Ryska ligan är trots allt högre rankad än den turkiska.

Citat:
Ja Thelin bör vara given om inte Zlatan kommer med.
Tycker Thelin bör gå före Sebbe Andersson isåfall.

Som sagt vi får se om hans målform håller i sig. Han är absolut en kandidat att ta en plats men det känns lite för tidigt att säga.

Citat:
Moberg Karlsson hattrickskytt i tjeckiska ligan mot Karvina.

Det där är sjukt, riktigt kul för honom. Ser nu på Sofascore att han ligger 5a i tjeckiska skytteligan. Hoppas han fortsätter så här.
Citera
2021-02-14, 19:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Gabriel Gudmundsson gjorde förövrigt sin femte assist för Groningen denna säsong. Hans positionsbyte har än så länge blivit lyckad.

Riktigt kul för honom också, börjar knappa in på assistligan och han spelar som vänsterback om jag förstår det rätt?
Citera
2021-02-14, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jordan Larsson då som var aktuell ett tag? Ryska ligan har ju inte börjat än så om han skulle fortsätta leverera blir det svårare att välja. 3 mål för Thelin tycker jag är för lite att gå på i nuläget för att säga att han borde få en EM-plats.

Jesper Karlsson fick ingen landslagsplats i höstas trots hans starka start i Nederländerna.

Om det skulle lossna för Pontus Almqvist (jag är nog en av få som är optimistisk där) så kan han också bli en joker.

Som sagt vi får se om hans målform håller i sig. Han är absolut en kandidat att ta en plats men det känns lite för tidigt att säga.

Det där är sjukt, riktigt kul för honom. Ser nu på Sofascore att han ligger 5a i tjeckiska skytteligan. Hoppas han fortsätter så här.

Ja juste Jordan... shit.. hur många anfallare är det som ska med? Hur kan en spelare som Guietti varit med tidigare mästerskap? Vems plats har Guidetti tagit tidigare?
Citera
2021-02-14, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Ja asså jag hade faktiskt glömt bort Jordan Larsson. Så om det står mellan Jordan och Thelin så tar jag nog hellre Jordan. Men om Thelin fortsätter såhär under hela säsongen o jordan hamnar i total svacka då gärna Thelin
Citera
2021-02-14, 21:54
Medlem
Citat:
Moberg Karlsson hattrickskytt i tjeckiska ligan mot Karvina.

Han har gjort 5 mål på de senaste två matcherna, 6 mål och 1 assist på de senaste fem matcherna. Han är i en skaplig form i den tjeckiska ligan.
Citera
2021-02-14, 22:00
Medlem
Helgkollen:

David Moberg Karlsson - 3 Mål

Samuel Armenteros - 2 Mål
Ken Sema - 2 Mål

Alexander Isak - 1 Mål
Niclas Eliasson - 1 Mål
Simon Hedlund - 1 Mål
Isaac Kiese Thelin - 1 Mål
Gustav Henriksson - 1 Mål

Gabriel Gudmundsson - 1 Assist
Citera
2021-02-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ja asså jag hade faktiskt glömt bort Jordan Larsson. Så om det står mellan Jordan och Thelin så tar jag nog hellre Jordan. Men om Thelin fortsätter såhär under hela säsongen o jordan hamnar i total svacka då gärna Thelin

Thelin och Jordan är två olika spelartyper av vad jag har förstått.
Citera
2021-02-15, 01:26
Bannlyst
Citat:
Han har gjort 5 mål på de senaste två matcherna, 6 mål och 1 assist på de senaste fem matcherna. Han är i en skaplig form i den tjeckiska ligan.

Moberg Karlsson gillade jag som sjutton i Allsvenskan.. minns att jag sa att här har vi en framtida stjärna. Hoppas han fortsätter såhär.
Citera
2021-02-15, 01:27
Bannlyst
Citat:
Helgkollen:

David Moberg Karlsson - 3 Mål

Samuel Armenteros - 2 Mål
Ken Sema - 2 Mål

Alexander Isak - 1 Mål
Niclas Eliasson - 1 Mål
Simon Hedlund - 1 Mål
Isaac Kiese Thelin - 1 Mål
Gustav Henriksson - 1 Mål

Gabriel Gudmundsson - 1 Assist

Mycket fin helg!
Samuel Armenteros 2 mål.. där ser man!
Citera
2021-02-15, 19:35
Medlem
IFK Norrköpings unge mittback Omran Saleh, 16, provtränar just nu med Atalanta.

Enligt Fotbolldirekt ska även Motala AIFs spelar Roberto Vranjes, 16, provträna med SPAL. Att tillägga är att denna divison 2 klubb precis sålde Ahmed Qasem till Elfsborg.
Citera
2021-02-15, 22:30
Medlem
Jocke Nilsson och hans gäng Bielefeld snodde 1 poäng från självaste Bayern, bra insats trots 3 insläppta mål.

Rätt meriterande inför EM att man i praktiken har mött Polens största hot och inte gjorde bort sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in