2020-02-08, 18:13
  #1933
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Starkt av Quaison! Inte många svenskar (förutom Zlatan såklart) som nått tvåsiffrigt antal mål i av de 5 stora ligorna under 2000-talet.

* Johan Elmander: 3 (11 mål i Toulouse 2006/07, 11 mål i Toulouse 2007/08, 10 mål i Bolton 2010/11)
* Fredrik Ljungberg: 2 (12 mål i Arsenal 2001/02, 10 mål i Arsenal 2004/05)
* Henrik Larsson: 1 (10 mål i Barcelona 2005/06)
* Markus Rosenberg: 1 (10 mål i Werder Bremen 2011/12)
* Robin Quaison: 1 (11 mål, än så länge, i Mainz 2019/20)

Chocken Elmander-hatare ska få när de inser att han är den enda utöver Zlatan som lyckats med bedriften 3+ gånger.
Citera
2020-02-08, 18:41
  #1934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Chocken Elmander-hatare ska få när de inser att han är den enda utöver Zlatan som lyckats med bedriften 3+ gånger.
Elmander var en bra anfallare innan skadorna förstörde honom. Han var ju en bra PL striker innan skadorna, ungefär som Pukki nu typ. Gjorde ett riktigt supermål i PL dessutom:

https://www.youtube.com/watch?v=gWUyim2lsrk
Citera
2020-02-08, 19:08
  #1935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Starkt av Quaison! Inte många svenskar (förutom Zlatan såklart) som nått tvåsiffrigt antal mål i av de 5 stora ligorna under 2000-talet.

* Johan Elmander: 3 (11 mål i Toulouse 2006/07, 11 mål i Toulouse 2007/08, 10 mål i Bolton 2010/11)
* Fredrik Ljungberg: 2 (12 mål i Arsenal 2001/02, 10 mål i Arsenal 2004/05)
* Henrik Larsson: 1 (10 mål i Barcelona 2005/06)
* Markus Rosenberg: 1 (10 mål i Werder Bremen 2011/12)
* Robin Quaison: 1 (11 mål, än så länge, i Mainz 2019/20)

Sebastian Andersson, Alexander Isak och Dejan Kulusevski har också goda chanser att komma upp på tvåsiffrigt så det är härligt.
Citera
2020-02-08, 19:20
  #1936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Sebastian Andersson, Alexander Isak och Dejan Kulusevski har också goda chanser att komma upp på tvåsiffrigt så det är härligt.

Men dra åt helskotta vilken säsong det har varit för våra offensiva spelare!
Citera
2020-02-09, 16:26
  #1937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Sebastian Andersson, Alexander Isak och Dejan Kulusevski har också goda chanser att komma upp på tvåsiffrigt så det är härligt.
Verkligen! Seb är 2 mål ifrån, Isak är 3 mål ifrån och Dejan är 5 mål ifrån. Sjukt att något som inte hänt på 8 år kan ske fyra(!) gånger den här säsongen. Sedan får man inte glömma av att Foppa ligger på 4 mål, men hans speltid är rätt sporadisk för tillfället.
Citera
2020-02-09, 17:32
  #1938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Verkligen! Seb är 2 mål ifrån, Isak är 3 mål ifrån och Dejan är 5 mål ifrån. Sjukt att något som inte hänt på 8 år kan ske fyra(!) gånger den här säsongen. Sedan får man inte glömma av att Foppa ligger på 4 mål, men hans speltid är rätt sporadisk för tillfället.

Nästan värt och tillägga att Forsberg gjort 3 mål i Champions League också.
Citera
2020-02-09, 19:40
  #1939
Medlem
I Alexander Isak skugga så har Joakim Nilsson fortsatt spelat bra för serieledarna Arminia Bielefeld som vann med 6-0 idag.
Citera
2020-02-09, 19:43
  #1940
Medlem
Bloodzeeds avatar
Vad hände med Sam Larsson? Trodde han skulle sticka vidare från holland så småningom. Tråkigt om han spenderar sina bästa år där.
Citera
2020-02-09, 20:51
  #1941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Vad hände med Sam Larsson? Trodde han skulle sticka vidare från holland så småningom. Tråkigt om han spenderar sina bästa år där.

Heerenveen var lite giriga med våran Sammy, klubbar som Metz och Sassuolo hade ganska bra bud på honom för 50-60 miljoner (osäker) men Heerenveen vela ha mer för honom. Istället så blev han såld till Feyenoord för ett kompispris och tränarna i Feyenoord körde med kantslickande yttrar vilket inte passa Sam alls.
Citera
2020-02-10, 23:15
  #1942
Medlem
Gyökeres med assist idag mot Holstiel Kiel, tror stenhårt på att det blir en fin spelare av honom. Hans landsman SebO gjorde också en bra match som vänsterback.
Citera
2020-02-11, 19:02
  #1943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Heerenveen var lite giriga med våran Sammy, klubbar som Metz och Sassuolo hade ganska bra bud på honom för 50-60 miljoner (osäker) men Heerenveen vela ha mer för honom. Istället så blev han såld till Feyenoord för ett kompispris och tränarna i Feyenoord körde med kantslickande yttrar vilket inte passa Sam alls.

Får hoppas att dem inte blir lika giriga med Rami Hajal om han nu blir en bra spelare. Ser dock stor potential i honom enligt mig.
Citera
2020-02-12, 15:19
  #1944
Medlem
covfefe...s avatar
Isak och Kulusevski bland de spelare som ökat mest i värde Transfermarkts senaste uppdatering:
https://www.transfermarkt.com/international-market-values-signings-and-talents-in-focus-haaland-and-isak-the-main-winners/view/news/354648
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in