Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Friluftsbyxor. De där med stora fula jävla lappar över knäna, eller olika färg på tyget upptill och nertill.
Varför måste de vara så satans fula och ha dessa töntiga "titta på mig, jag har friluftsbyxor på mig"-lappar på knäna? Det känns mest som en modegrej som är till för personer som sett bilder på friluftsmänniskor i reklamen, och tror att man måste ha byxor med speciella knäskydd för att ens kunna gå på en skogspromenad.
Ja, jag förstår grejen med att ha förstärkningar här och där. Men ärligt talat, hur ofta ligger folk som använder denna typen av plagg och kryper omkring på knä?
Själv har jag aldrig ägt ett par friluftsbyxor med förstärkning, har alltid använt helt vanliga tunna friluftsbyxor och aldrig haft problem med att de blivit slitna på knän eller i rumpan eller någon annanstans där dessa designer-friluftsbyxor har sin fula förstärkningar. Ska man ligga och krypa omkring på knä är det ju bättre att skaffa ett par snickarbyxor där man kan stoppa in riktiga knäskydd i förstärkningarna.
Har ni som äger dess plagg någonsin känt att dessa fula klnäskyddslappar varit till någon nytta?
Och går det att hitta snygga mörkgröna friluftsbyxor UTAN förstärkningar, dvs. som inte signalerar till omvärlden "jag är en frilufts-wannabe som har sett i reklamen att man måste ha lappar på knäna om man ska gå på skogspromenad"?
Snickarbyxor ute i naturen när det är -15 till -20? Lycka till där ute, eller du kanske mest sitter framför skärmen?
Om du ändå mot förmodan skulle ta dig ut så kan jag tipsa om dessa, helfärgade, utan knäskydd och rumpa i olika färger.
https://www.naturkompaniet.se/fjallr...=7323450725044