2024-01-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Du behöver en rejäl dos med svamp kombinerat med terapi och sen få lära dig meditera och att hitta tillbaks till dig själv.

Eller en ayhuasca-ceremoni. Ta inga läkemedel och lyssna inte på den västerländska vårdapparaten, hopps du hittar tillbaka. Bless

Ja, hur går det egentligen med detta i Sverige? Det är ju omgång att under medicinska kontroller få ingå i laglig behandling…
Har inte hört hur det gick?

Däremot kan man ju åka till Nederländerna och göra en behandling under kontrollerade former…

När jag är klar med alla mina steg och inget har hjälpt…så tänker jag åka ner…
Om det inte är så att det finns i Danmark eller kommit igång hör i Sverige.
För detta tror jag på….
Men man vill ju först veta säkert, så man inte blir värre i huvudet än vad man är idag 🤪
Citera
2024-01-31, 21:50
Medlem
Vitman-33s avatar
Har du provat Ketamin? Ketalar är en tillåten behandling nu i Sverige den är troligtvis licensbelagd men prova det innan du gör nått dumt.

https://www.fass.se/m/produkt/19730302000016/health
Citera
2024-01-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
haft samma.. var borrellia

Ja, Borellia är ett riktigt skit!
Det vore ju bra om han fick komma till Neurologen och göra Lumbalpunktion…
Sen är det inte alla prover i Sverige som ger svar.
Det ska tydligen finnas en klinik i Tyskland som ska vara bättre att finna svaren…då man fortfarande kan ha Borrelia fastän provsvaren hör hemma i Sverige inget visar…

Men tur att du fick ditt svar och hjälp 🙏🏼
Citera
2024-01-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite6
Ja, hur går det egentligen med detta i Sverige? Det är ju omgång att under medicinska kontroller få ingå i laglig behandling…
Har inte hört hur det gick?

Däremot kan man ju åka till Nederländerna och göra en behandling under kontrollerade former…

När jag är klar med alla mina steg och inget har hjälpt…så tänker jag åka ner…
Om det inte är så att det finns i Danmark eller kommit igång hör i Sverige.
För detta tror jag på….
Men man vill ju först veta säkert, så man inte blir värre i huvudet än vad man är idag 🤪

Det är fortfarande väldigt tabu och förbjudet, men det finns en grupp som kallar sig för nysnö som utför terapi tillsammans med psykadelika, deras arbete är otroligt intressant och kan starkt rekommendera de för de nyfikna!
Citera
2024-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
Tog du blodprov utomlands?

Mitt var negativt

Jag har läst om många som fått negativt svar hör hemma i Sverige, men som åkte ner till en klinik i Tyskland som gör andra tester…och då har det fått positivt utslag.
Jag ska kolla upp vad stället i Tyskland hette….
Citera
2024-01-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsjurgen
Tar man inte en jävla postafen mot illamående och en Sumatriptan eller vad dom heter mot migrän? Postcovid är en jävla hittepåsjukdom och den här tråden stinker hittepå.

Är du 63? Elallergiker? Heter du Maggan?

Jag är också deprimerad som fan i perioder. Det botar man med en stadig whisky, eventuellt en jolle. Vad är det här för tramserier.

Postcovid är tyvärr ingen ”hittepå” diagnos.
Jag är fortfarande sjuk…och hade önskat att skiten inte fanns 🥺
Citera
2024-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Det är fortfarande väldigt tabu och förbjudet, men det finns en grupp som kallar sig för nysnö som utför terapi tillsammans med psykadelika, deras arbete är otroligt intressant och kan starkt rekommendera de för de nyfikna!

Tack! Ska undersöka saken….🙏🏼
Citera
2024-01-31, 22:03
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Postcovid är tyvärr ingen ”hittepå” diagnos.
Jag är fortfarande sjuk…och hade önskat att skiten inte fanns 🥺
Håller med Nilsjurgen sitt inte och parasitera på goda människor som faktiskt tar sånna här saker på allvar. Finns många sätt att dämpa sin egna hjärnaktivitet och förmåga till att känna fysisk smärta. Men det är tydligt att du inte ens vill försöka. Skiter fullständigt i hur du "upplever" ditt problem. Om du är en man så behöver du lägga ner detta omedelbart! Är du gay så lyssna på forskningen och inte några som vill få dig att känna dig "bra" för du lurar dig själv isåfall. Borde ta betalt för detta men hoppas du inser att det finns hundratusentals som har det värre än dig och dom klagar inte.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-01-31 kl. 22:06.
Citera
2024-01-31, 22:05
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
Hej

För över 8 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 6 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Jag får ingen hjälp inom vården. Kan någon rädda mitt liv?

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Koncentrationssvårigheter
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Brinnande känsla i huvudet
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag, jag ligger på golvet och har spasmer på dagarna.

Jag har redan börjat kolla upp assisterat självmord i Schweiz. Detta kommer att knäcka min mamma som har försökt göra allt för att jag ska få hjälp, men jag har inget val. Direkt när jag vaknar lever jag i tortyr och jag somnar skrikande av utmattning.

Finns det ingen vänlig själ där ute som vill hjälpa?

Hej, jag förstår att du går igenom en extremt svår tid med en komplex samling av symtom, inklusive svår akatisi, depression, panikattacker, yrsel, koncentrationssvårigheter och en mängd fysiska besvär. Att uttrycka en oro för ditt välbefinnande är en känslomässig och intellektuell utmaning.

Dessa manifestationer kan möjligen indikera en multidimensionell problematik, där neurobiologiska faktorer, såsom dysreglering av dopaminreceptorer, kan relateras till akatisi och de psykiatriska symptomen.

Samtidigt kan ångestspektrumet bidra till panikattacker, yrsel och koncentrationssvårigheter, där dysfunktioner i det limbiska systemet och hippocampus kan spela en roll.

De fysiska symptomen, inklusive muskelryckningar och smärtor, kan vara kopplade till överaktivering av det autonoma nervsystemet och en ökad känslighet för smärtstimuli, medan brännande känslor i huden och huvudet kan vara förknippade med neurogen inflammation eller överdriven nervstimulans.

För att undvika att fastna i dessa komplexa och överväldigande tankar, kan det vara givande att försöka fokusera på små stunder av njutning eller distraktion.

Det är också avgörande att överväga att söka professionell hjälp för att utforska dessa symptom och få stöd i att hantera dem.

Genom att involvera nära och kära och eventuellt konsultera en professionell terapeut eller psykiater kan du skapa en väg mot förståelse och lindring av de utmaningar du står inför.

Skriv PM om du vill prata. Du kan få mitt mobilnummer. Mvh, G
Citera
2024-01-31, 22:06
Medlem
Läste tråden och trodde som många andra att det säkert var psykiska åkommor och inte läkemedlet. Men efter att ha läst så finns det ju hur många vetenskapliga artiklar som helst som påpekar att man kan få extrema neurologiska biverkningar efter endast en hög dos. Helt sjukt att man kan använda detta läkemedel i så stor skala när det ju är så farligt. Och inte ens är något jätte viktigt. ( står att om man använder det i 3 månader kan man räkna med tardiv dyskeni ). Verkar ju inte finnas så mycket att göra när det väl skett utan att låta tiden läka det. Så hoppas det blir bättre ts.
Citera
2024-01-31, 22:08
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Hej, jag förstår att du går igenom en extremt svår tid med en komplex samling av symtom, inklusive svår akatisi, depression, panikattacker, yrsel, koncentrationssvårigheter och en mängd fysiska besvär. Att uttrycka en oro för ditt välbefinnande är en känslomässig och intellektuell utmaning.

Dessa manifestationer kan möjligen indikera en multidimensionell problematik, där neurobiologiska faktorer, såsom dysreglering av dopaminreceptorer, kan relateras till akatisi och de psykiatriska symptomen.

Samtidigt kan ångestspektrumet bidra till panikattacker, yrsel och koncentrationssvårigheter, där dysfunktioner i det limbiska systemet och hippocampus kan spela en roll.

De fysiska symptomen, inklusive muskelryckningar och smärtor, kan vara kopplade till överaktivering av det autonoma nervsystemet och en ökad känslighet för smärtstimuli, medan brännande känslor i huden och huvudet kan vara förknippade med neurogen inflammation eller överdriven nervstimulans.

För att undvika att fastna i dessa komplexa och överväldigande tankar, kan det vara givande att försöka fokusera på små stunder av njutning eller distraktion.

Det är också avgörande att överväga att söka professionell hjälp för att utforska dessa symptom och få stöd i att hantera dem.

Genom att involvera nära och kära och eventuellt konsultera en professionell terapeut eller psykiater kan du skapa en väg mot förståelse och lindring av de utmaningar du står inför.

Skriv PM om du vill prata. Du kan få mitt mobilnummer. Mvh, G
Vad fan är multidimensionell problematik?
Jag vill veta om vederbörande är man eller kvinna.
Citera
2024-01-31, 22:09
Medlem
Citat:
Jag har läst om många som fått negativt svar hör hemma i Sverige, men som åkte ner till en klinik i Tyskland som gör andra tester…och då har det fått positivt utslag.
Jag ska kolla upp vad stället i Tyskland hette….

Wolfgang Klemann i Tyskland 🇩🇪

https://www.dr-w-klemann.de/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in