2023-11-10, 13:08
Medlem
LiberalGuys avatar
Fick guanfacin som behandling mot ADHD, vilket den har hjälpt lite mot. Men efter åtta veckors behandling så är min generaliserade ångest lindrigare. Är det placebo eller funkar blodtrycksmediciner mot ångest?
Citera
2023-11-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Fick guanfacin som behandling mot ADHD, vilket den har hjälpt lite mot. Men efter åtta veckors behandling så är min generaliserade ångest lindrigare. Är det placebo eller funkar blodtrycksmediciner mot ångest?

Guanfacin skrivs ut off-label även för ångestsymptom och ptsd
Citera
2023-11-10, 17:27
Medlem
Citat:

Vilken dos står du på?
Citera
2023-11-10, 19:36
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av She-Ra85
Vilken dos står du på?

7 mg
Citera
2023-11-10, 20:22
Medlem
Citat:
Det är ganska vanligt att ångesten minskar när medicinsk behandling mot ADHD sätts in. Då förmågan ökar med behandlingen, minskar orsakerna till ångesten.
Citera
2023-11-10, 20:36
Medlem
zombie-nations avatar
Hur länge har den medicinen funnits här för ADHD? Kan den vara något för ångest för andra?
Citera
2023-11-10, 22:17
Medlem
skadad87s avatar
Står på den med, tycker den fungerar sådär. Det den gör med mig är att den sänker min aptit iallafall. Har den för PTSD, diagnoserad med autism som jag tar ssri för.

Den stimulerar 2a receptorerna, förbättrar minnet för några.

Inte placebo, har hört att den hjälper vissa med just ångest

Glad att du har hittat något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in