Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Biff carbonara alltså.. hmm
Då bör du marinera köttet så det får smak för i en vanlig carbonara är det rikligt med smak i fläsket och fläskfettet eller så håller du dig bara till att salta köttet
Det du bör titta på är ju hur man gör spagetti carbonara och sen byter du bara ut fläsket emot biff
Trixa inte till det med att lägga i ärter, majs som innehåller vatten å sånt utan det får man isf tillföra när du rört ihop ostsmeten med pastan, pastavatten och köttet
Sen kan du toppa med ärtor och majs om man nu tycker det är nödvändigt eller ät det helst vid sidan om tallriken eller i en skål
Jo, marinad kan nog vara i sin ordning.
Men blir det rabalder om man har matolja kvar på köttet efter stekningen och tillsätter i en veloutesås (vill gärna pröva just det ) så att det skär sig?
Jag vet att jag är helt ute och cyklar när jag säger att jag vill hälla veloute över pasta och kalla det carbonara, men trilskas barnen får jag hänvisa till att det var någon (samma som inte gillar Stroganoff) som var uppe mitt i natten och åt upp alla ägg, så det är bara veloute jag har ingedienserna till i kladdväg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Det är nog en Biff Stroganoff du menar egentligen och inte Biff Carbonara..
Fast Stroganoff är det traditionellt i vårt hushåll ketchup, senap och gemeljer i. Men jag förstår hur du menar.
Tänkte för omväxlingen krydda med primärt oregano och möjligen något avkok på köttet, och
kanske kanske lite buljong.