Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Skitsnack. Dom bryr sig knappt om de minsta sociala regler, än mindre större kulturella skeenden.
Aldrig har jag fått en fråga av invandrare hur vi gör i Sverige tyvärr. Så extremt lojt intresse för det.
Och då snackar vi inte ens om våldet, det religiösa, skuggsamhällen, utnyttja det statliga osv osv.
+1
Självklart finns det många bra invandrare och många klappmongon till Svenskar, men det beror ju på var man bor/ser utvecklingen också.
Ta Märsta, Stockholm, som exempel där jag besöker några veckor per år, även de "hårt arbetande" invandrarna fifflar något vansinnigt på sidan om, detta vet alla där. De äger alla restauranger och barer och gör inte rätt för sig. Oftast gör de skiten på pappret och skatteverket är nöjda ändå, men ibland blir det handgranat eller molotov för att få resultat. Och som du säger så är detta inte "våldet", utan företagare som utnyttjar staten, syns inte, och vanliga svennar tror att det är bra - går gärna dit och äter och dricker.
Våldet och skuggsamhället syns mer, på gatan. 10åringar som står vakt uta för portar, 13åringar som håller pickor en timme eller ett par dagar, har sett barn i åldern 6-8 som pratar om att "räven kommer schkjiuta den där killen snart". Det är små barn alltså, en tvärhand höga.
Blev OT för att jag svarade dig, men hör kommer OnT:
Invandrare tar en kundvagn (eftersom det är gratis), handlar för era skattepengar, rattar hem kundvagnen till miljardprojektet, lastar av och dumpar vagnen i diket. Nästa dag? Samma sak.