2023-11-09, 18:53
Medlem
Hej

Det är många sorter idag som luktar vad jag skulle kalla "skokräm" i olika grad (söt, nötaktig. Vissa luktar ju inte marijuana alls utan har enbart denna "skokräm" lukt). Någon som vet vad jag menar och vad det är?
Citera
2023-11-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Hej

Det är många sorter idag som luktar vad jag skulle kalla "skokräm" i olika grad (söt, nötaktig. Vissa luktar ju inte marijuana alls utan har enbart denna "skokräm" lukt). Någon som vet vad jag menar och vad det är?

Du vet att det finns hyffsat många olika sorter på marknaden? Tror knappast någon ”bankar” hasch.
Citera
2023-11-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Du vet att det finns hyffsat många olika sorter på marknaden? Tror knappast någon ”bankar” hasch.

Ja det är fånigt men jag har hört att man t.om. köper CBD kakor från General Knas och blandar det med spice

Är mest nyfiken på vad det är för lukt dock. Den finns på så många sorter.
Citera
2023-11-09, 19:34
Medlem
jewclaws avatar
Du får gärna beskriva haschet med denna lukt.. Textur osv?

Tycker mitt hasch luktar lite sött, lite jordigt, nötigt kanske. Luktar som det haschet jag rökt i typ 20 år här i Sverige, hasch liksom. Småseg, småoljig standard som bubblar ganska bra och lämnar en fin vitgrå aska vid förbränningstest av en bit. Vet inte vad man bankar standarden med idag, men det döljer sig ganska fint i sådana fall. Terpener i form av olja kanske? Det lär ju öka vikten något. Det är min gissning..
Lite finare bubbel eller dry (läs 160-200kr+/g) tycker jag luktar jävligt sött, lite sötsliskigt typ, ni som vet ni vet. Underbar doft :') Tror inte det bankas med något direkt förutom växtdelar från budden, låter priset tala för sig själv liksom..
Citera
2023-11-09, 19:43
Medlem
OdCaBos avatar
Henna.

Vad snackar ni om...
Citera
2023-11-09, 19:47
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Henna.

Vad snackar ni om...

Detta är vanligt. Nu på höst/vinter brukar det bli lite rödaktig ton på haschet pga av hennan. Om dom inte lagt i något färgmedel.
Citera
2023-11-09, 19:58
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Henna.

Vad snackar ni om...
Henna och kisskief verkar vara mottot bland många idag ja.. Vidrigt.
Tror du det tillförs något som får denna piss att bubbla? Tänker olja i någon form.. Stötte på något oljigt men ändå poröst smått pressat kief för ett tag sedan. Detta bubblade djävulskt, men smak och effekt var totalt värdelöst, sämre än standard minus. För det tränade ögat kunde man se att något var lurt i texturen. Det var inte som hårt smör när det borde varit det, liksom.. Kan det vara så att man tillsätter terpener i överdrivna mängder som får det att lukta därefter och riva som fan i halsen? Har aldrig handskats med terpener i den bemärkelsen så jag vet ej, men kokpunkten lär ju inte skilja sig nämnvärt tänker jag.
Citera
2023-11-10, 21:37
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Allt hasch i Sverige är typ så som du beskriver iallafall dom kakorna som ligger under 5 tusen. Dom kan lukta cannabis men sen när man tänder upp en så smakar det ingenting och luktar inte ens cannabis farligt det där.
Så här var det absolut inte för några år sedan då fick man fint hasch för billig peng som luktade jätte gott smakade jätte gott och slog bättre en det gröna.
Standarden har blivit mycket mycket sämre iallafall i mina kretsar därför beställer jag bara via nätet utomlands.
Vem vet dom kanske vet att man blivit lite smygg nasse så dom vill ta död på en genom att ge en lugn cancer.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2023-11-10 kl. 21:43.
Citera
2023-11-13, 11:01
Medlem
CpRekas avatar
Alltså, när det görs riktigt stora mängder där mängden är fokus inte kvaliten så används nermalda löv och stjälkar oftast för att dryga ut brajjet. Det mals ner med oljan/bllomman till en deg som i sin tur pressas för att få sin konsistens.

Folk som gör brajj av sina egna odlingar skulle nog inte banka ut sitt brajj dock.
Gjorde inte jag i allla fall.
Citera
2023-11-13, 11:03
Medlem
volvo666s avatar
tydligen mänskligt bajs då vissa sorter har fulla kolonier med escherichia coli och mögel
Citera
2023-11-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Hej

Hahaha banka hasch? Idiot
Citera
2023-11-22, 11:51
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papajoe
Hahaha banka hasch? Idiot
Pojke pojke.. Tror du inte man bankar haschet med något?
Är såklart allmänt vedertaget att säljare drygar ut sina produkter, särskilt när cbd-marknaden och canna-marknaden är som den är här. Ett hekto pissigt cbd-kief för några hundra. Du tror inte någon redan har kläckt idén om att dryga ut sämre trikom-silningar med cbd-kief? Det är ju en legit idé, ingen kan hävda något annat än att det är standard-hasch och folk köper det såklart. Lukrativt!

Du får ju inte gå och tro att "dunder" haschet på gatan är rena grejer! Säger väl sig självt.. Vet du hur dyrt det är att framställa hasch, rent volymmässigt? Ingen säljer ordentligt hasch för 50kr/g, inte ens 100..

Åk utomlands och rök något ordentligt så kommer du märka, är ena markant skillnad på både rus och smak. Inget stissigt, bara jävligt avslappnad. Man blir inte "vara jävligt avslappnad" av standard-haschet i Sverige, och du kan ju räkna ut vad det beror på. Eller så kan du inte det.

Lång historia kort; håll käften och skaffa dig mer erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in