Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-09, 15:51
Medlem
Megadolmes avatar
På ett sätt tycker jag att funktionen "Hitta fler inlägg av XXX" borde tas bort. Jag vet inte hur många gånger man fått skit slängt på sig i en tråd som handlar om nått helt annat, eftersom den andre kollat upp ens tidigare inlägg.

Alla har någon form av problem, t.ex. om jag tidigare skrivit "Jag tog kokain i helgen", o så är man oense med nån i en tråd om t.ex. politik o får höra typ "Jävla kokain-torsk". Det är så lågt att göra så tycker jag! Föreslår att det blir hårdare straff för att dra upp ens gamla saker, det är ju iaf redan klockren 0.03.

Samtidigt kan funktionen vara bra, tex i syfte om man ska träffa någon via forumet, då bör man kolla upp så mycket som möjligt (dåligt exempel, jag vet, men kommer inte på annat nu).

Jag vet att moderatorerna jobbar svettigt med att radera bl.a 0.03, men det borde vara en 1.XX istället, om man drar upp nått gammalt som är helt OT.

Jag tror det är många som skapar alternativa konton för för man vill dölja sina problem o låtsas vara en helt felfri o korrekt übermenchen.
Citera
2023-11-09, 16:11
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
På ett sätt tycker jag att funktionen "Hitta fler inlägg av XXX" borde tas bort. Jag vet inte hur många gånger man fått skit slängt på sig i en tråd som handlar om nått helt annat, eftersom den andre kollat upp ens tidigare inlägg.

Alla har någon form av problem, t.ex. om jag tidigare skrivit "Jag tog kokain i helgen", o så är man oense med nån i en tråd om t.ex. politik o får höra typ "Jävla kokain-torsk". Det är så lågt att göra så tycker jag! Föreslår att det blir hårdare straff för att dra upp ens gamla saker, det är ju iaf redan klockren 0.03.

Samtidigt kan funktionen vara bra, tex i syfte om man ska träffa någon via forumet, då bör man kolla upp så mycket som möjligt (dåligt exempel, jag vet, men kommer inte på annat nu).

Jag vet att moderatorerna jobbar svettigt med att radera bl.a 0.03, men det borde vara en 1.XX istället, om man drar upp nått gammalt som är helt OT.

Jag tror det är många som skapar alternativa konton för för man vill dölja sina problem o låtsas vara en helt felfri o korrekt übermenchen.

Eller så bortser du från att någon använder ett sådant argument mot dig.
Bara för att jag ställt en dum fråga i medicinforumet behöver jag ju inte känna mig diskvalificerad att diskutera flugfiske.
Om någon då påtalar att jag ju brutit benet och inte borde få fiska så är det bara att rapportera för OT och gå vidare i diskussionen.
Citera
2023-11-09, 16:14
Medlem
Megadolmes avatar
Jo, jag ignorerar det, men tycker det är riktigt lågt. Men problemet finns iaf. Jag undrar om det finns nått man kan göra för att sånt beteende inte ska förekomma? Som t.ex. hårdare straff. Eller ta bort funktionen? Det är som sagt redan 0.03, det vet jag.
Citera
2023-11-09, 16:16
Avslutad
Psykopater. Ignorera dem.

Finns ju undantag, om du bevisligen ljuger eller skriver helt olika saker i olika trådar så kanske du är problemet och inte de?

Aldrig någonsin hänt mig på Flashback.
Citera
2023-11-09, 16:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag får ofta höra skit om mina diagnoser när jag är i klinch med nån. Men det rör mig inte ett dugg. Jag fattar ju att personen stalkar min historik bara för att han känner sig underlägsen i våran diskussion. Tar det som en komplimang..
Citera
2023-11-09, 16:27
Avslutad
Förstår problematiken du belyser, men jag tycker funktionen är bra. Den kan vara mycket bra för att exponera lögnare och troll.

Hade faktiskt ett sådant exempel nyligen. En användare skrev något stil med "Ja, jag har också alltid undrat varför X gör Y. Jävla idioter.". Inlägget var skrivet på det där typiskt raljanta sättet som visar att användaren har tunnelseende som en dassrulle. Jag kom dock av någon anledning ihåg att jag hade sett precis samma diskussion från samma användare för något år sedan. Fråga mig inte varför det fastnade i huvudet. Men i den tråden fick iaf användaren förklarat för sig varför det ligger till som det gör.

Hur som helst så tyckte jag att det var motiverat att lyfta det i det fallet med frågan om användaren inte lyckades lära sig något i förra tråden eller om användaren skiter fullständigt i de svar som ges och bara vill raljera med samma papegojinlägg varje gång ämnet dyker upp.
Citera
2023-11-09, 16:27
Medlem
Kackotopis avatar
Det är bara en positiv funktion, har hänt att när man uppskattat någons kvalitativa inlägg så har man skummat igenom dennes tidigare inlägg och funnit intressanta och fler kvalitativa inlägg.

Ett annat exempel var när en medlem korspostade i flera olika trådar om några av modsen (någon som var bitter över deras beslut istället för att bara ta upp det i klagomål och kritik) och då var det lätt att se alla korspostningar... rapporterade samtliga då dom bröt mot både 0.04. och 0.06.
Citera
2023-11-09, 16:34
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Den kan vara mycket bra för att exponera lögnare och troll.

Jo nog är det så. Har flera ggr kunnat konstatera att vissa konton varit helt ointressanta att slösa tid på att diskutera med. Det skulle innebära en stor försämring om funktionen togs bort.
Citera
2023-11-09, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Jo nog är det så. Har flera ggr kunnat konstatera att vissa konton varit helt ointressanta att slösa tid på att diskutera med. Det skulle innebära en stor försämring om funktionen togs bort.
Jepp

Kan förstå TS poäng, men har svårt att se det som ett jättestort problem. Trots allt är det ju lite av en hörnsten i Flashback att lagt kort ligger. Du får stå för det du skrivit.
Citera
2023-11-09, 16:43
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:

Jag vill gärna vända lite på detta eftersom jag själv blev anklagad för att ha snokat i någons tidigare inlägg.
Aldrig någonsin hänt mig tidigare under mina nästan 20 år på Flashback.

Man ser ju dessa anklagelser förhållandevis ofta här på forumet, och visst, enskilda dårar finns ju men jag upplever ändå att minst 90% av anklagelserna är helt obefogade.

I mitt fall hade jag läst en tråd på forumet på förmiddagen för att kanske 3-4 timmar senare läsa en annan tråd.
Uppmärksam som jag är så kände jag igen användaren från den tidigare tråden jag läste och hänvisade då till det som användaren skrivit tidigare och direkt kom anklagelserna om hur "jävla lågt det var att snoka" i hans tidigare inlägg.

Upplever att detta är ett större problem än det omvända. Som användare får man stå för det man har skrivit.

Om någon användare drar upp helt irrelevanta saker man skrivit för att "kasta skit" så kan man rapportera det, om det strider mot reglerna.
Om det inte strider mot reglerna så får man helt enkelt acceptera det. Det är bara att inte ta åt sig.

Du har två tänkbara anledningar att inte ta åt dig av förolämpningen:
1. Om du inte skäms över att vara en person som tar kokain så borde du inte heller ta åt dig av att bli kallad "jävla kokaintorsk".
2. Om du längre håller på med kokain så finns det ingen anledning att bli kränkt av "jävla kokaintorsk" eftersom du inte är det.
Senast redigerad av Bone Collector 2023-11-09 kl. 16:46.
Citera
2023-11-09, 16:45
Medlem
Megadolmes avatar
Det är klart, att man vill exponera lögnare också, ena dagen har man ont i snoppen efter att ha haft sex med fyra superheta tjejer samtidigt, senare ber han om råd för att få till det via Tinder.....

Visst, det förekommer sådana trollinlägg, där TS beskriver "problemet", men måste häva ur sig att det har att göra med sin 15 miljoners-villa. Meningen är naturligtvis att skryta anonymt, o oftast så är det rena fantasier. Folk kanske mår bättre av att försöka tuta i andra att han är miljardär?

Men jag brukar koncentrera mig på ämnet i den aktuella tråden, oavsett om det finns trams i andra inlägg, men som sagt, där har ni en poäng med det! De flesta trådar är ju seriösa ändå. Jag har själv förvrängt några händelser o historier här, men det är för att jag inte ska bli outad (och endast sånt som inte spelar någon roll för situationen)...

Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Du har två tänkbara anledningar att inte ta åt dig av förolämpningen:
1. Om du inte skäms över att vara en person som tar kokain så borde du inte heller ta åt dig av att bli kallad "jävla kokaintorsk".
2. Om du längre håller på med kokain så finns det ingen anledning att bli kränkt av "jävla kokaintorsk" eftersom du inte är det.
Jag tar inte åt mig längre, har hängt här länge (med andra konton, men valde att göra ett nytt, bla just för att inte få en massa skit pga tidigare misstag man gjort). Det är ändå onödigt, det kanske finns dom som tar illa upp, så lämnar dom forumet istället? Tyckte jag läste att dagens ungar (födda efter 2000) är känsligare på ett annat sätt än vi hårda 70-/80-talare o tidigare. Men, jag vet inte, jag har inga egna barn? Men det är OT.
Senast redigerad av Megadolme 2023-11-09 kl. 16:56.
Citera
2023-11-09, 16:53
Medlem
Citat:
Jo, jag ignorerar det, men tycker det är riktigt lågt. Men problemet finns iaf. Jag undrar om det finns nått man kan göra för att sånt beteende inte ska förekomma? Som t.ex. hårdare straff. Eller ta bort funktionen? Det är som sagt redan 0.03, det vet jag.

Instämmer med dig. Saken är ju även den att man kan ställa frågor rent allmänt men lägga upp trådtexten på ett berättande sätt. Allt man skriver behöver ju inte vara sant som vissa tycks tro, allt man funderar över är ju inte personligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in