2023-11-09, 15:18
Medlem
Jag har dissats för min facebook för typ 10 år sedan när jag endast satt och nätdejtade. hade väl 15 kontakter på den eller nåt då.

Hur vet jag detta? Vi han bara gå över till facebooken och sen tog astrofysikern bort mig (lite flashbacksarkasm.). Jag vill minnas att det skedde mer än en gång också.

Nu har ju dessa tjejer all rätt att välja utifrån sina parametrar och jag håller det inte emot dem. Men frågan är varför en sådan sak spelar roll för tjejer, men inte killar?

Vad tror ni är huvudanledningen till att tjejer vill att killen ska vara populär bland vänner?

Eller har det ingenting med det att göra utan mer osäkerhetskortet att träffa någon från internet, som inte har vänner?
Citera
2023-11-09, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag har dissats för min facebook för typ 10 år sedan när jag endast satt och nätdejtade. hade väl 15 kontakter på den eller nåt då.

Hur vet jag detta? Vi han bara gå över till facebooken och sen tog astrofysikern bort mig (lite flashbacksarkasm.). Jag vill minnas att det skedde mer än en gång också.

Nu har ju dessa tjejer all rätt att välja utifrån sina parametrar och jag håller det inte emot dem. Men frågan är varför en sådan sak spelar roll för tjejer, men inte killar?

Vad tror ni är huvudanledningen till att tjejer vill att killen ska vara populär bland vänner?

Eller har det ingenting med det att göra utan mer osäkerhetskortet att träffa någon från internet, som inte har vänner?

Han ska ha allt. Vänner ingår där. Vänner, jobb, intressen, alla möjliga egenskaper. Har han inget av det men utseende och är sexuellt skillad kan han få vara en fuckboy.

Har du funderat på att överväga en tjej som inte heller har allt?
Citera
2023-11-09, 15:27
Medlem
luomis avatar
Jag har ingen aning om varför det inte är viktigt för män att kvinnor har vänner - däremot kan jag svara på varför det är viktigt för kvinnor.

Det signalerar att man har en personlighet som åtminstone på någon nivå är uppskattad av andra människor, att man förmodligen har bra empatisk/sympatisk förmåga då man behållit dessa vänner, samt att man inte är en incel som spenderar all sin tid på att runka till animetjejer som ser ut som att de är 5 år gamla.

Personlighet kanske inte är lika viktigt för män som för kvinnor? Har ingen aning.
Citera
2023-11-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Han ska ha allt. Vänner ingår där. Vänner, jobb, intressen, alla möjliga egenskaper. Har han inget av det men utseende och är sexuellt skillad kan han få vara en fuckboy.

Har du funderat på att överväga en tjej som inte heller har allt?

Dessa har inte varit toppen av berget... Jag minns inte yrkena, men en var kanske en hotellreceptionist. Nåt i den stilen. Som dissar mig efter att hon fick min statuslösa Facebook.

Är det inte lite väl hårt?
Citera
2023-11-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Jag har ingen aning om varför det inte är viktigt för män att kvinnor har vänner - däremot kan jag svara på varför det är viktigt för kvinnor.

Det signalerar att man har en personlighet som åtminstone på någon nivå är uppskattad av andra människor, att man förmodligen har bra empatisk/sympatisk förmåga då man behållit dessa vänner, samt att man inte är en incel som spenderar all sin tid på att runka till animetjejer som ser ut som att de är 5 år gamla.

Personlighet kanske inte är lika viktigt för män som för kvinnor? Har ingen aning.

Vilket kön identifierar du dig som?
Citera
2023-11-09, 15:31
Medlem
luomis avatar
Citat:
Vilket kön identifierar du dig som?

Jag är kvinna.
Citera
2023-11-09, 15:34
Bannlyst
Otroligt konstigt beteende. Men kvinnor är mer benägna att falla för status än vad man är, kanske har det med saken att göra.

Jag blev dissad av en tjej en gång för att jag inte har Fajsbok, hon tyckte det var lite psycho-varning.
Citera
2023-11-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Jag är kvinna.

Okej, om man inte är omtyckt helt enkelt av män men däremot kvinnor. Hur resonerar du då? Har jag status då?
Citera
2023-11-09, 15:37
Medlem
Det har med status att göra. Kvinnor status är direkt relaterad till hennes mans status.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2023-11-09 kl. 15:39.
Citera
2023-11-09, 15:39
Avslutad
Citat:
Dessa har inte varit toppen av berget... Jag minns inte yrkena, men en var kanske en hotellreceptionist. Nåt i den stilen. Som dissar mig efter att hon fick min statuslösa Facebook.

Är det inte lite väl hårt?

Om du inte minns yrkena kan problemet i din dejting vara ditt bristande intresse för andra människor.
Citera
2023-11-09, 15:43
Medlem
luomis avatar
Citat:
Okej, om man inte är omtyckt helt enkelt av män men däremot kvinnor. Hur resonerar du då? Har jag status då?

Om du är omtyckt av enbart män får det de flesta kvinnor att höra lite varningsklockor. Antingen ser du då inget värde i kvinnor bortom sex, eller så är det något med din personlighet som stöter bort kvinnor. Är du omtyckt av enbart kvinnor ses det som positivt, men inte "dejting-positivt" utan snarare för att du skulle vara en bra vän.

Många kvinnor vill ha manliga vänner som är mer feminint lagda - inte nödvändigtvis "bögvänner" (som också är populära) utan bara har en mer "feminin energi". Mer feminina män betraktas inte som ett hot.

En god balans är att ha en vängrupp med både kvinnor och män - det tyder på att du dels respekterar kvinnor och värderar dem som vänner och inte bara potentiella romantiska partners, och dels att du förmodligen fortfarande är tillräckligt maskulint lagd för att anses vara attraktiv.

De män som hållit längst i förhållanden med mig eller mina tjejkompisar är de som blivit en bra vän även för deras flickväns vänner. Som har sitt "grabbgäng" med även värderar flickvännens vänner och gärna umgås med dem också (dock aldrig utan att hans flickvän också är med).
Citera
2023-11-09, 15:44
Bannlyst
Du verkar vara socialt inkompetent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här