Citat:
Ursprungligen postat av
Ekvilibrium1
Okej, om man inte är omtyckt helt enkelt av män men däremot kvinnor. Hur resonerar du då? Har jag status då?
Om du är omtyckt av
enbart män får det de flesta kvinnor att höra lite varningsklockor. Antingen ser du då inget värde i kvinnor bortom sex, eller så är det något med din personlighet som stöter bort kvinnor. Är du omtyckt av
enbart kvinnor ses det som positivt, men inte "dejting-positivt" utan snarare för att du skulle vara en bra vän.
Många kvinnor vill ha manliga vänner som är mer feminint lagda - inte nödvändigtvis "bögvänner" (som också är populära) utan bara har en mer "feminin energi". Mer feminina män betraktas inte som ett hot.
En god balans är att ha en vängrupp med både kvinnor och män - det tyder på att du dels respekterar kvinnor och värderar dem som vänner och inte bara potentiella romantiska partners, och dels att du förmodligen fortfarande är tillräckligt maskulint lagd för att anses vara attraktiv.
De män som hållit längst i förhållanden med mig eller mina tjejkompisar är de som blivit en bra vän även för deras flickväns vänner. Som har sitt "grabbgäng" med även värderar flickvännens vänner och gärna umgås med dem också (dock aldrig utan att hans flickvän också är med).