2023-11-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Tror du blandar ihop "bor" och "folkbokförda".
På Grand Hotell bor det många människor, men de är inte folkbokförda där.
Byggjobbare som är tillfälligt på ett bygge brukar vara folkbokförda hemma.

Skatteverket säger:

Ja då kommer ju bara de personerna säga att de bor där kortare än ett år?
Citera
2023-11-12, 00:47
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Min erfarenhet av detta:

Jag vet en byggnadsarbetare som inte var sjuk en enda dag i sju år. Så var han sjuk en dag, tror ni inte fan att försäkringskassan knackade på hans dörr? Ja, första dagen alltså.

Han blev så djävla förbannad för han, och inte jag heller, har någonsin hört talas om att försäkringskassan kontrollerar om folk är sjuka.

Kontroller av "lätta offer", alltså etniska svenskar som i övrigt sköter sig, är väl ganska vanligt? Myndighetspersonal är ju notoriska för att fiffla med statistiken, ta genvägar, nepotism, och så vidare? Samma sak gäller ju Polismyndigheten som hellre sätter dit vanliga svenskar för fortkörning och annat enbart för att vaddera brottsbekämpningsstatistiken.
Citera
2023-11-12, 01:29
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Min erfarenhet av detta:

Jag vet en byggnadsarbetare som inte var sjuk en enda dag i sju år. Så var han sjuk en dag, tror ni inte fan att försäkringskassan knackade på hans dörr? Ja, första dagen alltså.

Han blev så djävla förbannad för han, och inte jag heller, har någonsin hört talas om att försäkringskassan kontrollerar om folk är sjuka.

Min erfarhet är att man kommer inte att kolla där det behövs dvs rosengård med 37 påstådda i samma etta med kokvrå. Alla vill ha en lätt arbetsdag. Poliser kollar hellre om 15-åringar slipat toppen än att ta itu med hells angels.
Man anmäler inte ens till Försäkringskassan första dagen man är sjuk. Arbetsgivaren betalar första veckan.
Citera
2023-11-12, 05:18
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hoppas de hittar massa illegala att deportera

Vi utvisar fortfarande inte till länder som tillämpar spö- och dödsstraff, så dina våta drömmar om massutvisningar till Somalia och Irak kommer inte att besannas.
Citera
2023-11-12, 07:12
Var har typ 3 miljoner invandrare i Sverige. Nästan alla måste kontrolleras för att få en reell översikt eftersom vi inte gjort folkräkningar på över 30 år.

I det tempot skulle det ta 576 år. Måste finnas effektivare sätt än att bara knacka dörr?
Citera
2023-11-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hoppas de hittar massa illegala att deportera
Skatteverket personal sysslar inte med att verkställa utvisningsbeslut.
Citera
2023-11-12, 07:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Man anmäler inte ens till Försäkringskassan första dagen man är sjuk. Arbetsgivaren betalar första veckan.
14 dagar betalar vi och de flesta har kollektivavtal där arbetsgivaren tvingas betala karensdagen också. Efter 14 dagar blir det fsk. Arbetsgivare får en liten ersättning från fsk för arbetstagare som ofta är sjuka vilket inte kompenserar för att ha en strulig arbetstagare särskilt inte om man är litet företag.
Citera
2023-11-12, 08:10
Medlem
hängballens avatar
Jag antar att dessa hembesök kommer att ske på dagtid, då är väl folk på arbetet eller i dessa fall på sfi?
Arbetslösa sitter knappast hemma heller, dom är väl ute och fikar eller ölar?
Citera
2023-11-12, 09:18
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Detta var på 80-talet när det inte fanns karensdagar. Jag har redan skrivit det i ett annat inlägg.

Men po'ngen är att det är så alla myndigheter arbetar. Man väljer lätta offer. Vi har sett polisen tex kolla trimmade mopeder när mc-klubbarna krigade som mest.

Det är det som var poängen med mitt inlägg.
Citera
2023-11-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Jag gissar på att dom kommer gå på svenska namn. Annars får dom nog det väldigt jobbigt både från släkten men även tidningar. Typ rasism att de inte får bo 24 stycken från samma familj i en lägenhet. Gissar 90 % svenskar typ agda 75 som hyr ut ett extra rum för att ha råd med boendet
Ja, det är väl antalet kontroller som är det viktiga, inte resultatet? Det går ju snabbare att kolla svenskar så att man inte råkar stöta på några problem.
Citera
2023-11-12, 09:53
Medlem
Är väll bara att skita i att öppna dörren?
Citera
2023-11-12, 10:45
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Om det här görs på rätt sätt, att man inte bara kan stänga dörren och vägra öppna när de kommer och knackar på, då kommer det att spåra ur rätt jävla snabbt. De kommer behöva ha med sig insatsstyrkan med chockgranater, automatkarbiner och skyddsvästar. Och när babbarna lärt sig vad en huskontroll är för något, så kommer de behöva kravallsköldar och batonger som de förarbetar folkmassan vid innergården i ghettot med. Pansarbussar utan rutor där man lastar in illegala psykbabbar som ska deporteras, eller bara de som kastar sten och molotovs mot säkerhetstjänsten.

Men nu är detta Sverige, så psykbabben kommer bara stänga dörren och så kommer man gå därifrån efter att man lämnat en lapp.

Jag gissar att vi kommer få slut på poliser i vårt samhälle snart, samt resten av Europa. Det är nog en god idé att investera i Securitas. Det kommer behövas jättemånga vakter framöver, givet alla psyksjuka babbar vi har släppt in.
Senast redigerad av GruppboendetFisken 2023-11-12 kl. 10:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in