2024-05-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Fast det är inte den argumentationen EBU fört fram angående Israel nu. De säger att staten Israel och TV-bolaget inte är samma sak. Det resonemanget borde kunna appliceras på Ryssland och deras TV-kanal också om man ville.

Men eventuellt är det andra problem med Ryssland. Svårigheter att passera gränser. Sanktioner. Mm?

Nope det kan man inte det är det som är skillnaden, Israels tv-bolag ärninte styrt av staten som Rysslands är där det bara visas ryss propaganda
2024-05-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Din vänster matte fallerar i logiken att det betyder inte att 22 länder inte stödjer Israel. Förutom dom 15 tolvor (från alla folkrikaste länder Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, UK, Australien etc.) så fick även Israel 10st tiopoängare och poäng från samtliga länder förutom enbart 2 av 37 länder.

Och ändå fick de inte MAJORITETEN. Det fick Kroatien.
2024-05-12, 13:08
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Din vänster matte fallerar i logiken att det betyder inte att 22 länder inte stödjer Israel. Förutom dom 15 tolvor (från alla folkrikaste länder Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, UK, Australien etc.) så fick även Israel 10st tiopoängare och poäng från samtliga länder förutom enbart 2 av 37 länder.
Haha so true 😆👍
Medlem
Julskinkatos avatar
Dålig jämförelse mellan Ryssland - Ukraina och konflikten mellan Israel och Hamas. Den blir fel på alla plan.
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Du verkar inte förstå hur bettingbolag funkar. Hade man gått på det du pratar om hade Israel gett runt 1.10 i odds. Istället lägger man Isreal på attraktiva 3 gånger pengarna och man gnuggade händerna av lycka när man såg alla spelen på Israel som trillade in

Jag vet mycket väl hur de fungerar Min poäng är att Israels bidrag inte var så dåligt som juryrösterna ger sken av. Någon som satsat seriöst hade inte valt Israel, med tanke på risken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Igen, som du själv säger, så räknas det som EN kategori. Och så länge du inte har siffrorna om hur de olika länderna i denna kategori röstade så har du fortfarande fel.

Att tex om 8 miljoner judar röstade i USA betyder det inte att Israel vann folkets hjärta, utan att judar röstade på judar.
Bara för några tusen mot demonstrera mot Israel betyder inte att dom har majoritet, det är vad folkets röst visade.
Ev kan det vara så att folk är less på alla dessa mot demonstranter , vilket vi tydligt ser i många länder inkl Sverige, ESC vill nu försöka göra om hur man röstar, det är tydligt att röstningen är politiskt motiverad, där artister själva vill försöka framföra sitt tyckande inför media, ESC gjorde det bra o kicka ut bl.a Nederländerna, fanns många orsaker som Joost agerande vid intervju, ESC tveka inte o kasta ut han. Blir bara han själv som lider, likt Eric Saade, Lika lyfta ut han ur rampljuset och han kommer byta uppfattning.
2024-05-12, 13:09
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Israeler är folkmördare. Tävling var 100% riggad oavsett vad judemoderatorerna här inne vill censurera det till. Precis som de styr media i väst, så riggade de även detta. Äckel.

judemoderatorerna?

Koppla av, det är en musiktävling
2024-05-12, 13:09
Medlem
Svenska folket ställde sig på Israels sida..
Om svenska folket fått bestämma hade Israel vunnit.
https://www.expressen.se/kultur/anna...-israels-sida/
2024-05-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nu är det tyvärr inte så det fungerar Läs lite matematik och statistik så förstår du. Eller tror du man skulle ge FC Barcelona sämre odds än Tomteboda IF..

Och du verkar inte förstå hur bettingbolag tänker i situationer som denna. Att ens jämföra hur man sätter odds på en fotbollsmatch och Eurovision är bara korkat och inget annat.

Man visste att Israel inte skulle vinna vad du än fantiserar om.
2024-05-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Folkets favoriter:
Kroatien 337 poäng
Israel 323 poäng
Ukraina 307 poäng
Frankrike 227 poäng
Schweiz 226 poäng

Schweiz hade alltså bara kommit på 5:e plats om dom lyssnat på lyssnarna.
Men Schweiz vann eftersom juryn (i samförstånd?) pepprade henom med 12-poängare.
dels kanske för att representanten är icke-binär, dels kanske för att tona ner världens fortsatta stöd för Israel?
Tona ner att världen gett blanka fan i alla uteslutnings-kampanjer pga ihopdiktat "folkmord", siffror och info tagna direkt från Hamas inre kärna!
Väldigt icke opolitiskt i såna fall!

Borde tävlingen ens ha en jury? samt försöker dom tona ner världens stöd till Israel?
Ett stöd Israel har trots alla ohederliga påverkningskampanjer och påhittade Hamas-siffror om påstådd "folkmord" när dom bara försöker freda sig, samt frita sina 200 gisslan som fortfarande sitter fångna i tunnlar i 7 månader!

övriga siffror

Det har ju varit politiskt sålänge jag kan minnas.

Ibland vinner en låt som är uppenbart mkt bättre än resten (Lena-Sattelite som ex) men annars så är det väldigt mkt politiska budskap som går igenom, och det var väl även årets vinnande bidrag. Det är oxå så att länder gärna röstar på sina närmsta grannar oxå.

Om folket skulle skita i att titta i 2-3år så skulle tävlingen dö ut.

Det är lite trist att se juryn rösta politiskt medans man tjatar om hur tävlingen ska vara opolitisk.
2024-05-12, 13:11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Folkets favoriter:
Kroatien 337 poäng
Israel 323 poäng
Ukraina 307 poäng
Frankrike 227 poäng
Schweiz 226 poäng

Personligen tyckte jag Israel, Ukraina, Frankrike och några till var bättre än både Kroatien och Schweiz, rent låtmässigt. Men mellan Kroatien och Schweiz tycker jag Schweiz hade bästa showen, och därmed bäst underhållningsvärde. Så jag tycker ändå, oavsett hur det fick till att det är rätt att inte Kroatien vann. Den gav mig inget. Jag fattar inte vem som röstat på den. Den fick mig mest att tänka på den där Tingeling Tingeling Russian Remix.

Har det redovisats vilka länders folk som gillade Kroatiens låt?
2024-05-12, 13:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Vilka personer satt i Sveriges jury? Jag får inte fram något svar på det när jag googlar. Finlands jury kommer dock upp, så där är man alltså helt öppna med vilka personerna är. Någon som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in