2024-05-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Därför att folket inte klarar av att strunta i vilken låt som är bäst

haha va?

Kroatien hade den bästa låten enligt folket, men juryn röstade politiskt för att en kjolbög skulle vinna.
2024-05-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Därför att folket inte klarar av att strunta i vilken låt som är bäst och istället rösta exempelvis för att sätta muslimer på plats. Israels låt var medioker, det är sanningen.

Kan hålla med om att Israels låt var medioker, men den var fortfarande bättre än resten av skräpet.
2024-05-12, 10:19
Medlem
ThinkRightlys avatar
Israel fick flest röster av de svenska tittarna.
Israel vann alltså i Sverige 🥳

https://www.dn.se/direkt/2024-05-12/israel-fick-flest-roster-av-svenska-folket-i-eurovision/
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-05-12 kl. 10:21.
2024-05-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Det är helt uppenbart hur politiskt det är, ironiskt nog så tror jag att det tog ut varann och att Israel antagligen hamnade ungefär på den plats som dom skulle gjort om det inte varit som det är (förutom bög/missfoster propagandan som gör det obligatoriskt idag att vara perverterad för att vinna).

Folket med sin till stor del politiska röstning fungerade som motvikt till juryns feghet, hade dom varit anonyma så hade Israel garanterat fått fler röster, folk är rädda helt enkelt för allt hat och våld som motståndet så tydligt visat genom åren att dom är kapabla till, ingen bra utveckling.
Visst är det i alla högsta grad politiskt, bara se danskarnas protester mot Israel, självklart blir juryn tvingade o rösta efter det politiska trycket, ungefär som en fackförening måste följa politiska påtryckningar.
Men ändå kul o följa såna här omröstningar, se hur folket röstar och hur juryn styrs.
2024-05-12, 10:21
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Eden Gollan är den moraliska vinnaren
, Petter Birgersson
https://www.nsk.se/ledare/eden-golan-ar-den-moraliska-vinnaren

Fy fan vad jag hatar vuxenmobbning
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizly
Varför ska ens en jury finnas? Låt enbart folket rösta.
Vad är meningen med att ha en jury när dom inte vågar rösta på den bästa låten?
Blir ganska tydligt när man ser folkets röster.

Skulle inte schweizaren identifierat sig som ickebinär med en stor offerkofta så hade han aldrig vunnit.

Jurygrupperna finns där för att säkra att den musikaliska kvaliteten inte försakas samt att förhindra diasporaröstning, t ex att turkar i Tyskland (t ex) röstar på sitt hemland. Turkarna blev skitsura och drog sig ur helt och hållet pga detta. Rysslands bidrag vann 2008 tack vare diasporaröstning varför jurygrupperna kom tillbaka. Men nu ser vi ju än en gång att detta inte funkar så bra heller, att jurygrupperna själva brottas med politisk korrekthet och därmed förhindras att rösta fram rätt bidrag till segern. Så, med facit i hand, är jurygrupper ingen bra lösning.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Är du senil, minns du inte vad du skriver din fjolla.
Du ifrågasatte varför jag hänger här när jag är men man.
Fjollor som du kontrollerar inte mig.

Nej, du är uppenbarligen inte läskunnig och du verkar dessutom ha ett väldigt fåordigt vokabulär. Jag frågade dig varför du hänger här. Jag har inte nämnt ett ord om att du inte får det.
2024-05-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Nej, hon fick all skit för hon representerar en terrornation. Hon är 20 bast och spenderade 12 år i Ryssland. Hon kom tillbaka endast för att Ryssland bannlystes 2022 så då åkte hon "hem" igen.

Ni röstade 20ggr på en ryss specifikt för att försöka förstöra tävlingen och ni lyckades nästan.

Det finns en anledning varför Ukraina gav Israel 0 poäng i folkets röst. De vet att Israel = Ryssland där nere och alltid har varit det.

Eden är inte ryss, hon är Israelit. Hon har dock bott i Ryssland men har själv påtalat att ryssjävlarna var antisemitiska.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man ser på totala poängen som folket gav, Israel fick hur mycket som helst, det visar mycket av folket rösta just på Israel.
Tar man Norge som för 12 gången tog jumbo platsen, visar att man inte hade något större stöd från folket samt England som fick 0 poäng av folket, visar ingen av folket gilla dom.

Ryssland röstar inte, Palestina är inte med i ESC.
En del ser det som att folket stöttar Israel i Palestina v/s Israel-konflikten, det jag säger är att det inte inte går att utläsa något sådant av resultatet när Palestina inte deltog i tävlingen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Israel araberna la inte en enda röst på Sverige.

De pissade er rakt i munnen.

Sveriges låt var inte bra, till skillnad från Israels bidrag.
2024-05-12, 10:24
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man ser på totala poängen som folket gav, Israel fick hur mycket som helst, det visar mycket av folket rösta just på Israel.
Tar man Norge som för 12 gången tog jumbo platsen, visar att man inte hade något större stöd från folket samt England som fick 0 poäng av folket, visar ingen av folket gilla dom.

Ryssland röstar inte, Palestina är inte med i ESC.

”Folket” var alla ni här i tråden som slänger ur sig saker som ”jag ska rösta 20 ggr på Israel hurr durr”. Vi övriga röstade en gång på det bidrag vi gillade. Så egentligen behöver vi nog delar rösterna på Israel med i alla fall 10-15 för att få det verkliga resultatet.
2024-05-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Nej, du är uppenbarligen inte läskunnig och du verkar dessutom ha ett väldigt fåordigt vokabulär. Jag frågade dig varför du hänger här. Jag har inte nämnt ett ord om att du inte får det.

Precis du ifrågasatte varför jag hängde här efter att jag svarat att jag är man. Du tillhör fjollorna och cancel-sekten men jag skiter i er. Ni kan springa omkring i rosa sparkdräkter och hata judarna så mycket ni vill och vänta på den store ledaren som ska slutföra Hitlers jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in