Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Jo det var rasistiskt och fruktansvärt grymt och vidrigt beteende. Inte nog med att hon levde under dödshot hela veckan och fick fittiga frågor från journalister, hon fick också uppträda under burop. De flestas rädsla för att stå på scen handlar om att publiken ska bua. Hon är bara 20 år och det har varit hennes dröm sen hon var liten att få stå på scen och sjunga. Det publik och artister utsatte henne för var solklar mobbbninh. Man får vara bra rasistisk om man inte ens kan erkänna att avhumanisering och mobbning pga hennes etnicitet var rasism.
Tydligt att du är extremt upprörd över saken, men du har inte förklarat hur det skulle vara rasistiskt, vilket var själva grejen jag ifrågasatte ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Har du glömt demonstrationerna i Stockholm? Förbannade pack! Dom flesta lever dessutom på bidrag här. Gillar du deras regim?
ESC hölls i Malmö om du inte visste och vi pratar om publik som buade när Israels bidrag genomfördes.
Alltså ni försöker inte ens hålla någon röd tråd utan verkar bara spamma random slagordsfraser som dyker upp i huvudet på er.
Citat:
Ursprungligen postat av
tegeltak
Jag skulle aldrig bua åt en ensam 20-årig tjej som försöker göra sitt bästa inför en stor publik, oavsett mina politiska uppfattningar.
Jag skulle aldrig skjuta ett barn eller droppa en bomb på jordens mest tätbefolkade område. Men vissa gör det. Somliga tycker att det därför är motiverat att bua åt deras internationella representanter. Hennes känslor av att bli buad är en liten grej i sammanhanget.
edit: tätbefolkade, inte tätbebyggda