2024-05-12, 10:00
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastrokastro
Om nu palestinamobben i Lilla Ramallah hade rätt och att tävlingen faktiskt är politisk - då har Europas folk visar att stödet för deras sak inte riktigt ser ut som dom önskar.
Om samma Palestina-konflikten skulle ha fel - vilket naturligtvis vänstern iofs aldrig har, dvd tävlingen är faktiskt inte politisk uppstår en annan fråga. Varför detta gigantiska gap mellan folkets röster och juryrösterna.? Några tankar om vilka som sitter i juryerna ,,?

Den schweiziska bidraget var knappast så bra att det förtjänade så många tolvpoängare, man kan väl misstänkta att de ville att en icke-binär skulle vinna för första gången. Jämför man sen Schweiz och Israel, så borde Israel knappast få så få juryröster, ingen större skillnad i kvalitet mellan bidragen
2024-05-12, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Och då kan du inte vara en fjolla, du förnekar alltså identitets-tjafset och fokuserar på biologi.

Korrekt, duktig pojke.
2024-05-12, 10:04
Medlem
Starkt av Israel att få flest av folkets röster i 15 länder, mest av alla följt av Kroatien 9.

Det hade varit intressant att veta antalet givna röster totalt och per land, har tyvärr inte hittat någon info om det.

https://eurovision.tv/event/malmo-2024/grand-final/results/israel
Senast redigerad av BummingAround 2024-05-12 kl. 10:10.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Korrekt, duktig pojke.

Så hur kom du fram till att jag som man inte får hänga här din fjolla?
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Den schweiziska bidraget var knappast så bra att det förtjänade så många tolvpoängare, man kan väl misstänkta att de ville att en icke-binär skulle vinna för första gången. Jämför man sen Schweiz och Israel, så borde Israel knappast få så få juryröster, ingen större skillnad i kvalitet mellan bidragen

Tar man en titt på de kriterium som juryn går efter, så känns det rimligt att Schweiz fick bra många fler poäng än Israel:
Juries are asked to focus their vote on 4 main sets of criteria:
- Vocal capacity of the artist(s)
- Performance on stage.
- Composition and originality of the song.
- Overall impression of the act.
2024-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Men alla fick rösta om du jämför deltagarlistan och omröstningen för juryn. var 25 länder som tävla, var ca 36 länders jury.

Det är helt uppenbart hur politiskt det är, ironiskt nog så tror jag att det tog ut varann och att Israel antagligen hamnade ungefär på den plats som dom skulle gjort om det inte varit som det är (förutom bög/missfoster propagandan som gör det obligatoriskt idag att vara perverterad för att vinna).

Folket med sin till stor del politiska röstning fungerade som motvikt till juryns feghet, hade dom varit anonyma så hade Israel garanterat fått fler röster, folk är rädda helt enkelt för allt hat och våld som motståndet så tydligt visat genom åren att dom är kapabla till, ingen bra utveckling.
2024-05-12, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Så hur kom du fram till att jag som man inte får hänga här din fjolla?

Var skrev jag det?
2024-05-12, 10:07
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tar man en titt på de kriterium som juryn går efter, så känns det rimligt att Schweiz fick bra många fler poäng än Israel:
Juries are asked to focus their vote on 4 main sets of criteria:
- Vocal capacity of the artist(s)
- Performance on stage.
- Composition and originality of the song.
- Overall impression of the act.

Om man tycker det är imponerande att en man skuttar runt i kjol då Nu har väl Eurovision aldrig handlat om god smak. Det är lite som roliga timmen i skolan.
2024-05-12, 10:08
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jo det var rasistiskt och fruktansvärt grymt och vidrigt beteende. Inte nog med att hon levde under dödshot hela veckan och fick fittiga frågor från journalister, hon fick också uppträda under burop. De flestas rädsla för att stå på scen handlar om att publiken ska bua. Hon är bara 20 år och det har varit hennes dröm sen hon var liten att få stå på scen och sjunga. Det publik och artister utsatte henne för var solklar mobbbninh. Man får vara bra rasistisk om man inte ens kan erkänna att avhumanisering och mobbning pga hennes etnicitet var rasism.

Tydligt att du är extremt upprörd över saken, men du har inte förklarat hur det skulle vara rasistiskt, vilket var själva grejen jag ifrågasatte ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Har du glömt demonstrationerna i Stockholm? Förbannade pack! Dom flesta lever dessutom på bidrag här. Gillar du deras regim?

ESC hölls i Malmö om du inte visste och vi pratar om publik som buade när Israels bidrag genomfördes.

Alltså ni försöker inte ens hålla någon röd tråd utan verkar bara spamma random slagordsfraser som dyker upp i huvudet på er.

Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Jag skulle aldrig bua åt en ensam 20-årig tjej som försöker göra sitt bästa inför en stor publik, oavsett mina politiska uppfattningar.

Jag skulle aldrig skjuta ett barn eller droppa en bomb på jordens mest tätbefolkade område. Men vissa gör det. Somliga tycker att det därför är motiverat att bua åt deras internationella representanter. Hennes känslor av att bli buad är en liten grej i sammanhanget.

edit: tätbefolkade, inte tätbebyggda
Senast redigerad av anomalign 2024-05-12 kl. 10:14.
2024-05-12, 10:09
Medlem
Varför ska ens en jury finnas? Låt enbart folket rösta.
Vad är meningen med att ha en jury när dom inte vågar rösta på den bästa låten?
Blir ganska tydligt när man ser folkets röster.

Skulle inte schweizaren identifierat sig som ickebinär med en stor offerkofta så hade han aldrig vunnit.
2024-05-12, 10:10
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Om man tycker det är imponerande att en man skuttar runt i kjol då Nu har väl Eurovision aldrig handlat om god smak. Det är lite som roliga timmen i skolan.

Fan, du har helt rätt. Aldrig tänkt på det så, men så är det. Roliga timmen för vuxna.
2024-05-12, 10:10
Medlem
Citat:
Var skrev jag det?

Är du senil, minns du inte vad du skriver din fjolla.
Du ifrågasatte varför jag hänger här när jag är men man.
Fjollor som du kontrollerar inte mig.

Citat:
Varför hänger du här då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in