2024-05-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
På väg till hotellet efter en riktigt kul show. Kan konstatera att Kroatien och Schweiz var de stora favoriterna i arenan och Israel, och framför allt Martin Österdahl, var de stora hatobjekten. Hörs rejält på videoklippen jag filmade. Man hörde i arenan inte ett ord av vad Martin sa.
Var det för att det var så mkt bögar därinne? Schweiz låt var ju skit. Inte fick de flest tittarröster heller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, att en kvinnlig artist med horn i pannan och flaggor som representerar bland annat könsstympning sätter en törnekrona på den vinnande "icke binära" killen med kjol skulle kunna uppfattas symboliskt av troende människor.

Tror inte att varken Ryssland eller Turkiet kommer medverka någonsin mer även om EBU skulle tigga och be dem om det.

De styr ju världen med satanisterna på toppen av pyramiden så även om majoriteten är emot är minoriteten den mäktigaste, se på vad Irland skickade, och Georgien, två högst kristna länder.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
För normala människor som inte är blockmongon så det inget att rynka ögonbrynen över.
Det finns värre "orättvisor" i världen. Sånt som är dumt på riktigt.
Hennapennan sjöng bra, hade bra låt, var vacker, hade ett spektakulärt nummer... show helt enkelt!

Det handlar inte om det. Det handlar om att normala människor direkt reagerar när någon försöker ge sken av att de använder det påhittade ordet på ett "naturligt" sätt. Klippet som länkats från Aftonbladet (se nedan) visar ju hur svårt folk har att hålla sånt i huvudet, trots att de killarna båda är peak-Woke. Många reagerade också här i tråden. Det handlar ju om en kille, så det är bara skevt när de kallar honom för något annat än just "han" och "honom".

https://twitter.com/kungariketskane/status/1789260102882505139

Noterar förresten att du kör med din vanliga still av ständiga ad hominems.
2024-05-12, 01:37
Medlem
Sverige fick 0 poäng både av Israeliska juryn och av deras publik, otacksamma as.
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Var inte grundtanken att skapa ett årligt evenemang som enade Europa i musiken, utan politik inblandat? Har inte den grundpremissen fallit för väldigt länge sen ändå?

Eurovision har väl egentligen aldrig varit opolitisk. Möjligtvis var själva röstningen opolitisk första gångerna, när det inte var så många deltagare. Men å andra sidan är tävlingen i sig ett politiskt projekt, så det är nog svårt att ta politiken ur den.

Men jag tycker också det blivit värre på senare år. Politiska agendor kombinerat med exploderande kommersiella intressen kombinerat med vidrig retorik i det offentliga rummet, pådrivet av islam och sociala medier. Pedofili, terroristkramande, antisemitism och en väldig massa poliser...

...men det är ungefär så jag skulle beskriva all västerländsk kultur idag, inte bara Eurovision. Finns det nån film, musik eller idrott som bara är kul idag, och inte är en smältdegel av alla mänsklighetens sämsta egenskaper?
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vad hände? Var det bara äldre bögfarbröder som röstade?
Nästa år kan vi väl skicka ett nummer när Edward af Sillén knullar Jonas Gardell på scen så vinner vi säkert.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Var Schweiz ens topp 10 odds mässigt innan finalen?

Japp. De har kilat stadigt som 3a i oddsen.
2024-05-12, 01:38
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttplugg
Är det civiliserat att hitta på massa kön som inte finns och framhäva det som något bra?

Nu går du utanför saken.
Hen får kalla sig ickebinär och det gör hen.
Vad du tycker om det skiter jag högaktningsfullt i.
Vill du diskutera olika könstillhörigheter så leta upp en tråd, hittar du ingen lämplig starta en.
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På vilket sätt var det mediokert? Jag har på riktigt artister i familjen som kollade tillsammans med mig. Det var ett absurt bra nummer som Nemo från Schweiz framförde. Total världsklass.

En oväntad, men mycket välförtjänt vinnare.

Själv hejade jag på Israel, och skickade in ett antal röster, främst av politiska skäl, men det räckte inte enda fram.

Framträdandet var bra och killen var duktig och smågullig i sin lilla kjol 😀, men en vinnarlåt var det helt enkelt inte.
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Tuffing där!
Du fick ett ärligt svar.
Medlem
HomoDeuss avatar
Grattis Israel. Kvällens riktiga vinnare! Så mycket emot sig, så många hatande skitfolk som önskar dem illa, och ändå klarade de sig så bra! Bra framträdande och bra med stöd. Hoppfullt!
Medlem
Tycks som att blattarna går hem och sova nu, dom är på tågperongen och gapar nu.
Skönt att det inte blev nått heligt krig ikväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in