2024-05-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Så här blev det riktiga resultatet topp-5 baserat på folkets röster.
1. Kroatien
2. Israel
3. Ukraina
4. Frankrike
5. Schweiz

Kroatien är den riktiga vinnaren. Inte den politiska juryns vinnare. Fattar inte varför man måste ha en jury från varje land.
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Och Schweiz poäng är oerhört uppblåsta tack vare juryns riktigt skeva poängfördelning.

Israel fick alltså enormt många politiska röster men får varken juryns poäng, folkets högsta poäng eller topp 4 högsta totala poäng. Dom har ett bidrag som borde hoppat av tävlingen innan finalveckan ens startade för att hålla Eurovision utanför deras krigande. Nu blir det sånt här trams istället...
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
För att Israels bidrag var slätstruket, generiskt och intetsägande (vilket juryn och folk med normal hörsel inser) och fick sina röster enbart från politisk trollröstning.

LÖGN. Du beskriver däremot Schweiz och de flesta andra bidragen.
2024-05-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Man blir ärligt talat paff över att det finns så inskränkta människor som ni 2024. Då trånga i huvudet. Snälla, försök vidga era vyer! Gud vare med er!🙏Amen!
Haha din fjant. Inskränkt när jag ifrågasätter hur vinnaren ser ut? Har för övrigt inget emot bögar. Många inom kyrkan tar fortfarande avstånd mot homosexuella. Men är inte troende. Halleluja.
Medlem
Zaedrewss avatar
Schweiz vann. Verkar bli en lugn natt därmed.

Citat:
JUST NU: Samlas nära arenan - skriker slagord

Upp mot 200 demonstranter Liverapportering

Upp mot 200 demonstranter enligt AB. Det är nog bara 20 psykfall därmed.

Om vi får hoppas kommer de som vanligt i USA bland ihop Schweiz med Sverige. Så de kommer rapportera att Sverige vann! Ja i de kanaler och de är få som ens rapporterar om ESC resultat.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad var grejen med Nederländernas röst. Det gick så fort och dystert.

Eftersom Nederländerna blev diskade valde jurygruppen att inte presentera sina poäng.
Medlem
Ang själva produktionen var den mycket blek enligt mig. Dassiga och tråkiga mellanakter sänkte det hela. Att ha några animerade abbafigurer stå och prata men inte ens sjunga imponerar inte på någon. Istället får man se pirellin och Carola för sjuttielfte gången, slakta en ABBA låt.
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ungefär det jag skrev. Gen Z är misogyna heteronormativa svin som döljer det bakom att hylla straighta män i paljetter och smink.

Har du sökt terapi för ditt manshat och din besatthet av Jimmy Savile?
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
För att Israels bidrag var slätstruket, generiskt och intetsägande (vilket juryn och folk med normal hörsel inser) och fick sina röster enbart från politisk trollröstning.

Varför minns folk Israels bidrag men inte Schweiz då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Självklart får han kronan av djävulsälskaren. De gav honom vinsten. Kanske inbillar mig symboliken..

Ja, att en kvinnlig artist med horn i pannan och flaggor som representerar bland annat könsstympning sätter en törnekrona på den vinnande "icke binära" killen med kjol skulle kunna uppfattas symboliskt av troende människor.

Tror inte att varken Ryssland eller Turkiet kommer medverka någonsin mer även om EBU skulle tigga och be dem om det.
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Israels poäng, både från juryn och från folket, hade inte mycket att göra med vare sig låt eller framträdande, det var politik från båda håll och snart börjar väl kanske Eurovisionen ha gjort sitt som institution. Var inte grundtanken att skapa ett årligt evenemang som enade Europa i musiken, utan politik inblandat? Har inte den grundpremissen fallit för väldigt länge sen ändå?

Att se juryn peppra mediokra Schweiz med tolva efter tolva så att ingen skulle ha en chans att komma ikapp var dessutom rätt surrealistiskt. Bidraget är verkligen inte så toppen som juryn ville få det till att verka. Jag är inte främmande för att det fanns en agenda bakom det.
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
varken musiken eller det du såg var inget bra. så mina upp mot 20 mess gick åt de låtar som var bäst.

Jag röstade inte alls.
Ändå var det rätt fina hennapennapojk som vann.
Grattis till vinsten Schweiz!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in