2024-05-12, 01:05
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabiku
Vad gör ungarna vakna såhär dags?

Skrattar åt dumheter. Och nu skrattar dom åt dig.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Ser normalt inte Eurovision, men tittade in precis i slutet av röstningen. Varför finns det alls juryrösterna? Litar inte ”kultureliten” på pöbeln och hittar därmed på någon annan form av röstning? (Kan vi få den i EU-valet också?)

Nåväl de röster som borde räknas är folkets och där blev pallen:
1) Kroatien med 335 poäng
2) Israel med 323 poäng
3) Ukraina med 307 poäng

Kan bara hålla med. Det borde vara dags att avskaffa juryrösterna. Man kan förstå att de kanske fyllde en funktion en gång i tiden när man inte ville att folk skulle belasta televerkets kopparkablar i onödan, men idag känns de mest som någon slags säkerhetsfunktion om pöbeln skulle få för sig att rösta fel.
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Har börjat urarta på riktigt.

Är mer fokus på cirkus än musik.

Har man småbarn hemma blir det jobbigt att låta dom titta.

Inte pryd det minsta o kollar porr emellanåt o så, men för fan, så mycket bögeri o pervo anspelningar, snuskigt halvmakna råsexiga brudar snudd på P rullor o lapdance.

Är fan ingen familjekväll längre medmindre ungarna ska rakt in i vuxenvärlden

Faktiskt för jävligt av alla dessa penga-roffande kostymer i alla möjliga eurovision-ledande befattningar
Dekadensen och hedonismen är otroligt koncentrerad under dessa evenemang. Jag rekommenderar starkt att inte visa detta för era barn.
Medlem
Saltkungens avatar
Kroatiens bidrag låter som rip-off av Party in my head - PAIN. Lyssna på refrängen.

Men ja, det var första & sista gången jag röstade i ESC. Folkets talan var ju inte särskilt betydelsefull. Vad hade vinnaren hamnat på utan jury? 4e plats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det ska vi vara glada över. Dom två norska guttarna är ganska så karaktärslösa figurer. Absolut noll utsrålning ger också poäng därefter. Bra!!
Undrar hur nedstämda tvillingarna bör se ut nästa gång de besöker Norge som lade ännu en sistaplats i finalen till sin historik.

Jag tyckte bidraget var tillräckligt annorlunda för att komma runt plats 12-13.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
För mig är det folkets röster som räknas så i min bok vann Kroatien. Vad fan ska juryn äns vara inblandade Schweiz fick inte äns top 3 av tittar rösterna??
Schweiz var långt långt nere på listan tills ”experterna” röstade.
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Bedrövligt att Israel inte vann. Finns inte en enda normal människa som tycker annat. Sorgligt.

Kroatien fick flest publika röster, är då alla dom sinnesslöa samt alla som röstade på ett annat land?
2024-05-12, 01:06
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Så att inte fel land vinner såklart.

Hon kanske hade haft sönder den innan och limmat den?

Tror jag med, hon limmade den säkert med Karlssond klister... ööööh, finns det ens än i dag?
Skitklister.
Medlem
hyssasess avatar
Lägg ner tävlingen om man inte kan ändra på röstningsförfarandet. Hur kan bidraget som blir typ 5:a av tittarna vinna allt, helt orimligt!
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Varför ska det ens vara jury? Kan någon förklara? Varför får inte folket rösta allt?

Därför att då vinner bara tramslåtar och politiskt motiverade låtar. Det är det enkla svaret.

Eurovision är ju ett enormt varumärke, klart dom inte kan låta folket utse en vinnare helt själva. Det skulle leda till tävlingens död långsiktigt så som samhällsklimatet ser ut idag.
Medlem
Dagens höjdpunkt var nog ändå när äckelbögarna i Storbritannien fick 0 poäng. Osmakligt och obehagligt.
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Har börjat urarta på riktigt.

Är mer fokus på cirkus än musik.

Har man småbarn hemma blir det jobbigt att låta dom titta.

Inte pryd det minsta o kollar porr emellanåt o så, men för fan, så mycket bögeri o pervo anspelningar, snuskigt halvmakna råsexiga brudar snudd på P rullor o lapdance.

Är fan ingen familjekväll längre medmindre ungarna ska rakt in i vuxenvärlden

Faktiskt för jävligt av alla dessa penga-roffande kostymer i alla möjliga eurovision-ledande befattningar

Ja jag är lite shockad faktiskt. Det här var värre än jag trodde.
Hårdporren är betydligt mer beskedlig och mindre dekadent än det här spektaklet. Man blir genuint oroad över västvärldens status när man ser det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in