2024-05-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hon bojkotta pga Israel inte vann.
Risken fanns hon skulle bojkotta ifall Israel vann så den risken ville man inte ta.
2024-05-12, 01:01
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippy
Nu kom jag på vem Schweizkillen påminner om: Mika
Tonsäker pop varvat med opera, och lite gulliga lockar på det.
Han är väldigt lik en kille som var med i Bolibompa för längesedan. Eller nåt annat barnprogram. Salve kanske. Det där sommarlovs programmet med medeltidstema
2024-05-12, 01:02
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Juryn röstade medvetet ner Kroatien och Israel eftersom de visste att de båda länderna skulle få väldigt många tittarröster. Juryn riggade röstningen till Schweiz fördel! Schweiz förtjänade inte att vinna för fem öre. Detta är helt otroligt! FY FAN SÄGER JAG!!!! SKANDAL!!!! 😡😡😡😡

Det går att uppskatta från spelbolagsodds och andra pollar hur folket röstar och så justerar juryerna sina röster så dom får sin vinnare.

Det borde bli en ändring. Juryerna borde rösta redan efter andra semifinalen så att möjligheten till taktikröstande minimeras.
Medlem
Libertarismuss avatar
Kan man inte starta en seriös musiktävling i Europa där man måste uppträda och klä sig anständigt? Ta tillbaka orkestern och bort med de tramsiga bakgrundsdansarna. Allt snack om sexualitet och sexuell läggning är också totalförbjudet. Den tävlingen hade jag velat titta på.
Avslutad
Viktigt att Ukraina och Israel fick många poäng av röstarna, men skönt att ingen av dem vann. Det är alltid roligare när någon vinner med sitt låtbidrag (vare sig man gillar vinnarlåten eller ej), och inte med sin inrikespolitiska utsatthet. Därutöver, tvekar nog få inför ömmandet om folk angripna av kommunister och muslimer. Grattis, Sväjtsch!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Ni som röstade 20 gånger på Israel är ni nöjda med er insats?

Ja😊

Hon ska veta att hon har stöd bland folket. Vinna var aldrig så viktigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Japp. Hade Ryssland varit med så hade de troligen fått bra poäng från Serbien, Moldavien, Slovakien mm. Även många i väst hade röstat på dem i protest mot likriktningen här. Men jag tror Ukraina slagit dem med rätt stor marginal ändå.

Hade däremot Palestina fått vara med så hade de vunnit folkets röst med enorm marginal. Det en ganska liten grupp högersinnade gjorde för Israel ikväll hade enorma mängder invandrare gjort för Palestina. Även många vänstersympatisörer hade så klart röstat Palestina.

Ja precis det stämmer bra.

De som tror att Israels poäng visar något annat än ett luftslott fantiserar. Hade det funnits motvikt hade det varit annorlunda.
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Haha nope. Kroatien fick fler. Så barnamördarna Israel vann inte ett skit. Riktigt dålig låt dessutom så utan alla som röstade politiskt hade det gått ännu sämre

Det var ju de politiska rösterna som drog ner Israels poäng? Folk i allmänhet är ju faktiskt emot Israel i Palestina-frågan, men man valde att lägga det åt sidan och bara rösta på låt och framträdande, jury-grupperna däremot valde att göra tvärtom vilket är märkligt då de ska vara de objektiva.

Men Schweiz var värdiga vinnare, det var ett väldigt musikaliskt och säkert framträdande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han är ju icke binär. Tobbe på Aftonbladet var ganska rolig idag när han sa fel 5 gånger om Bambie thug.

”Hon, hon, henne, NEJ förlåt, HEN menar jag, HON är ju icke-binär”. 😄

På engelska säger man they/them. Vet inte om det finns nån officiell variant på svenska förutom hen.

Det finns två bra ord på svenska för att beskriva "icke binära"
"Han" - när det är en man
"Hon" - när det är en kvinna.
Medlem
SpiceDiamonds avatar
För mig är det folkets röster som räknas så i min bok vann Kroatien. Vad fan ska juryn äns vara inblandade Schweiz fick inte äns top 3 av tittar rösterna??
Medlem
har det någonsin hänt att host landet har vunnit? Det är väl typ omöjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Juryn röstade medvetet ner Kroatien och Israel eftersom de visste att de båda länderna skulle få väldigt många tittarröster. Juryn riggade röstningen till Schweiz fördel! Schweiz förtjänade inte att vinna för fem öre. Detta är helt otroligt! FY FAN SÄGER JAG!!!! SKANDAL!!!! 😡😡😡😡
Och jag och du betalar för att ha en jury 🤬

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in