2023-11-08, 20:50
Medlem
Hattlers avatar
En fågel har kvittrat att det inte var en felskjutning

Återkommer om jag får mer info
Citera
2023-11-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Pressbyrån vid Kungsportsplatsen har mig veterligen alltid varit ett sunkigt ställe. Dito med pressbyrån vid Valand, kryllas alltid av skumma typer. Föga förvånande att det skulle ske ett våldsdåd där av alla ställen i centrala Göteborg.

Är väl en central station där och hur mycket folk som helst runt där av alla dess slag?
Citera
2023-11-08, 20:55
Medlem
Uppdatering från polisen

Citat:
Övervakningsfilmen är tagen i beslag. Skytten är maskerad och försvinner från butiken i okänd riktning och på okänt sätt. Den skadade mannen är talbar och vaken vid avfärden till sjukhus. Oklart skadeläge. Platsen är avspärrad för teknisk undersökning och ett flertal vittnen förhörs på platsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ning-goteborg/
Citera
2023-11-08, 20:56
Medlem
Passerade precis kungsport och var väldigt lugnt. Avspärrat runt pressbyrån och delar av hållplatsen. Fler Securitasvakter än poliser innanför avspärrningen. Teknikerna har börjat fotografer utifrån och går runt och lyser på marken runt om.
Citera
2023-11-08, 20:57
Medlem
Risken för att oskyldiga ska bli skadade är stor om man genomför en skjutning klockan 19.01 på Pressbyrån. Straffet borde därför bli ännu större. Nu utgår jag från att det är mord och ändå straff på 12 år- livstids.
Helt vansinnigt att skjuta på denna plats vilket får mig att tro att gärningsmannen är ung och räknar med att åka fast och därigenom få ett rykte som tung kriminell när han släpps som 25 åring.
Citera
2023-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Är väl en central station där och hur mycket folk som helst runt där av alla dess slag?

Det är ingen centralstation där. Centralen ligger två hållplatser bort. Däremot är det mitt i stadskärnan, nära Avenyn, och visst rör det sig alla sorters människor där. Skulle inte direkt kalla det sunkigt.
Citera
2023-11-08, 20:58
Moderator
Parongatans avatar
Området kring Kungsportsplatsen har försämrats radikalt de senaste åren.

Fullt med mörkhyade skumma män som säljer-köper-brukar narkotika kring Stora Teatern, Kungsparken, Stora Nygatan och ner mot Drottningtorget.

Becknarna rör sig även inne i Trädgårdsföreningen och brukar gömma droger i buskage och i olika platser i parken.

Ordningsvakterna har fått bort många av dessa narkomaner från Brunnsparken och Femman, vilket gjort att många av dem istället söker sig längre uppåt Avenyn.

Det räcker med att eftermiddagen går över till förkväll, och mörkret sänker sig i området, för att ännu fler av dessa exotiska lakritstomtar börjar stryka kring Kungsportsplatsen och gatorna inom vallgraven.

Även de där gängaraberna och gängzoomalierna har börjat söka sig till Kungstorget och Stora Nygatan. Och det är ju dessa kräk som brukar ha tillgång till skjutvapen. De vanliga becknarna har alltid kniv, men sällan krutvapen.

Så min gissning är gängkriminella som råkat få syn på någon antagonist ute på stan. Och sedan impulsivt stövlat fram och tömt magasinet.

Det här mordet är löst inom några dygn. Och mord? Ja, det verkar så enligt ett par vittnen som ska ha sett den skjutnes allmäntillstånd när denne lastades i ambulansen. "Han var borta. Inget liv i den."
Citera
2023-11-08, 20:59
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden

Du förväxlar denna med den runda pressbyrån vid centralen. Där hänger Jehovas vittnen, tiggare och lobotomerade volontärer från naturskyddsföreningen och röda korset. Den vid Kungsportsplatsen verkar locka s.k. adidaskrigare av någon outgrundlig anledning
Citera
2023-11-08, 21:00
Medlem
Enligt vittne kom det mycket blod från halsen och han var kritvit = garanterat stendöd.
Citera
2023-11-08, 21:02
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Man hittad skottskadad i Göteborg (2023-11-08)

/ Moderator
Citera
2023-11-08, 21:03
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Pressbyrån vid Kungsportsplatsen har mig veterligen alltid varit ett sunkigt ställe. Dito med pressbyrån vid Valand, kryllas alltid av skumma typer. Föga förvånande att det skulle ske ett våldsdåd där av alla ställen i centrala Göteborg.
Den på kungsportsplatsen öppnade i somras så vad fan yrar du om?
Det var många år sen det "hängde" folk utanför pressbyrån på valand också. Så du vet inte vad du snackar om.
Tvärtom så är det väldigt förvånande att någon blir skjuten inne i en butik mitt i stan.

Det händer ju inte. Du är ju fan hjärndöd.
Citera
2023-11-08, 21:05
Medlem
Tänker spontant att BO jobbar där då det står i media att larmet inkom när han "hittats inne på pressbyrån."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in