• 1
  • 2
2023-11-08, 23:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag är man i 30 års åldern och insåg precis att jag inte har några nära vänner kvar. Har testat att skicka pm till gamla vänner från högskolan på linkedin men utan att få svar.

Fd. arbetskamrater har jag iof lite kontakt med på nivån ”ska vi ta en öl någon gång”.

Nuvarande arbetskamrater har jag inga närmare relationer med. De är mest fokuserade på sin egen familj och karriär. Folk runtomkring ser de som stenar att kliva på, känns det som. Men man kunde lika gärna sluta i morgon, de skulle typ säga ”ah men va tråkigt” ungefär och så skulle man aldrig höra från dem igen.

I övrigt har jag min tjej, och hon är det enda stöd jag har utöver mina föräldrar. Och jag älskar henne, men ibland hade det varit trevligt att kunna diskutera saker med någon som verkligen förstår mig. Det gör hon inte.

Är jag bara ovanligt isolerad eller är det såhär det är att vara integrerad i det svenska samhället? Vad sjutton är integration i så fall värt?

Känns som man oftast inte har speciellt mycket gemensamt med människor idag, varför ska man umgås med idioter ? Förstår inte vitsen varför man ska hålla på jaga efter kompisar o vänner. som i slutändan kommer hugga dig med en kniv i ryggen ändå en dag...
Citera
2023-11-09, 07:53
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Man får sätta sig ned och kolla igenom vilka källor man har att ösa ur.

Gamla polare som man kan ta upp kontakten med på nytt.

Arbetskamrater som eventuellt skulle kunna hänga med utanför jobbet.

Någon ifrån föreningen eller hobbyverksamheten eller klubben man eventuellt är med i som skulle kunna bli en potentiell vän.

Facebookpolare som bor på samma ort som en själv som man eventuellt skulle kunna börja umgås med.

Nån av barnens kompisars föräldrar kanske passar att bli en vän.

Någon av granngubbarna kanske kan bli en polare.

Nån av tjejens polares partners man kan tänka sig att hänga med.

Det första är som sagt att identifiera sina källor och sedan får man bestämma sig vilken eller vilka av dom som har störst chans att ge utdelning och så får man försöka börja ösa ur dom.
Citera
2023-11-09, 08:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
I övrigt har jag min tjej, och hon är det enda stöd jag har utöver mina föräldrar. Och jag älskar henne, men ibland hade det varit trevligt att kunna diskutera saker med någon som verkligen förstår mig. Det gör hon inte.

Nu är jag femtioett, men när jag var i trettioårsåldern nojade jag jättemycket över att jag borde hålla kontakt med gamla polare. Det blir alltid samma sak - en fika på sin nöjd, eller lite chattande - sedan inget mer.
Med åren har jag insett att det är bögar och heterosexuella ungkarlar med anknytningsproblem som lever sin liv med polare. Vi andra lever våra liv med vår familj. Familjen är det bästa du har.
Att någon ska "verkligen förstå dig" är en utopi. Du kan bara förmedla din situation så gott det går. Och kom ihåg en sak - du ägnar hela ditt liv åt att ta reda på vem du är. Alla andra vet vem du är, och har vetat det hela tiden.

Idag har jag min kvinna, mina gamla föräldrar och två barn. Det är en drömtillvaro. Skit i de där polarna som du ändå inte behöver. Satsa på din relationen till dina föräldrar och till din kvinna. Gör henne gravid. Bli förälder. Det spelar ingen roll om hon inte förstår dig, eller ens om det inte håller hela livet. Du har ett guldläge just nu, även om det inte känns så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in