• 1
  • 2
2023-11-07, 21:58
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Född på slutet av 70-talet. Dagens tonåringar är pinsamma veklingar, framstår som bögar nästan allihop.

Så du menar att de unga blir ständigt dummare med åren? Fast inte med deras personliga år då förstås, utan snarare jordens.

Förblir de ständigt dummare unga korkade när de växer upp? Har du ritat upp något sorts förklarande grafdiagram?

Det blir tämligen snurrigt för den oinsatte.
Citera
2023-11-07, 22:01
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Så du menar att de unga blir ständigt dummare med åren? Fast inte med deras personliga år då förstås, utan snarare jordens.
Det har förmodligen med att göra att föräldrar curlar sina avkommor till att bli odugliga syretjuvar i samband med att de blir beroende av att spendera minst 12 timmar dagligen med att blänga in i sina smartphones. Det dom ser och läser gör dom knappast till några genier.
Citera
2023-11-07, 22:15
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Det har förmodligen med att göra att föräldrar curlar sina avkommor till att bli odugliga syretjuvar i samband med att de blir beroende av att spendera minst 12 timmar dagligen med att blänga in i sina smartphones. Det dom ser och läser gör dom knappast till några genier.

Fast det låter även som kvinnor i alla åldrar. Jag möter väldigt många medelålders kvinnor som spenderar sina dagar med att dödscrolla flödet på sina sociala medier. Helt utan varken syfte eller mål. Nu är ju inte kvinnor heller några genier, men är de kanske barn av rådande tid?

Blir dagens unga män med hjälp av teknologi och yttre påverkan kuvade till kvinnor(och i förlängningen, som du säger, bögar)?

Vem vinner på det? Ett gräv för Janne Josefsson.
Citera
2023-11-11, 08:55
Medlem
klädskammen är här för att stanna
nu ska alla gå runt ock se ut som en lodis i gamla kläder
Citera
2024-02-18, 15:55
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnmerik
Varför ses nya kläder och skor som något positivt när det är självklart negativt att förbruka jordens resurser?
Man håller sig fräsch för sin och sin omgivnings skull. Kommer jag in på kontoret i mina fem år gamla vita sneakers som numera är gulfärgade så lär jag förstås inte få lika positiva reaktioner som när jag precis snörat på mig splitternya sneakers som lyser mer vitt än Colgate-snubbens tänder i TV-reklamen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in