• 1
  • 2
2023-11-06, 18:36
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men BOB blandsaft apelsin innehåller enbart apelsin, inga andra frukter. Hur förklarar du det?
då e de BOB som skrivit fel =)
Citera
2023-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
då e de BOB som skrivit fel =)
Hittar några som kallar BOB Apelsinsaft för blandsaft, exempelvis CityGross,
Citat:
Blandsaft Apelsin
Citat:
Sveriges mest populära blandsaft! BOB apelsinsaft är en familjefavorit med en naturlig smak av apelsin som passar stora som små.
https://www.citygross.se/matvaror/dr...-p101251298_ST

BOB själva kallar den kort och gott Apelsinsaft. I alla fall enligt etiketten på flaskan (se länk ovan).

Samtidigt skriver BOB,
Citat:
Våra blandsafter kommer i olika smaker så som cintronfläder, hallon, jordgubb, svartvinbär, apelsin och päron.
https://www.bob.se/produkter/saft/

Sedan på samma sida kallar dom en saft som heter Päronsaft enligt etiketten för Blandsaft Päron i beskrivningen.

Tycker nog att vi bör försöka reda ut det här nu, en gång för alla.

Enligt mig och exempelvis Wikipedia är blandsaft saft gjort av olika frukter/bär. Enligt BOB och CityGross verkar det inte vara så, de har helt enkelt ingen konkret linje. Enligt någon i tråden betyder blandsaft att det är saft som man ska blanda, alltså koncentrerad saft.

Till topic. Köpte en mer apelsin och jämförde smaken med BOB Apelsinsaft. Ganska långt från varandra. Ska köpa ÖNOS Apelsinsaft vid nästa saftköpsrunda och jämföra med den.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-11-06 kl. 19:09.
Citera
2023-11-06, 18:58
Medlem
Vem0ths avatar
BOB måste ha ändrat sitt recept några år tillbaka då jag ansåg då att BOB perfekt utspätt smakade exakt som MER Apelsin. Men idag smakar BOBs apelsinsaft inte som jag minns den.
Citera
2023-11-12, 21:21
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
BOB apelsinsaft.

Citat:
Tänker mig att BOB Apelsinsaft (som också ska blandas) är den som kommer MER Apelsin närmast.

Citat:
Köpte en mer apelsin och jämförde smaken med BOB Apelsinsaft. Ganska långt från varandra. Ska köpa ÖNOS Apelsinsaft vid nästa saftköpsrunda och jämföra med den.

Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
BOB måste ha ändrat sitt recept några år tillbaka då jag ansåg då att BOB perfekt utspätt smakade exakt som MER Apelsin. Men idag smakar BOBs apelsinsaft inte som jag minns den.

Jag testade BOB Apelsin och väldigt blaskigt blandad var den hyffsat lik faktiskt. MER är lite surare och mer socker men BOB har grunden. Känsligt i hur man blandar dock men lite mer vatten är normalt var mer likt MER.
Så en skvätt surt och en skvätt sockerlag i så kanske vi kan lyckas klona den
Senast redigerad av Kalsongbatong 2023-11-12 kl. 21:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in