2023-11-06, 04:44
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Om ni inte orkar svara på mitt långa inlägg har jag en kortare fråga.
När man lyssnar på YT så finns en tjej med dialekt i slutet på det långa avsnittet.
Där säger hon att hon blev kontaktad av honom på messenger efter att han sett henne på en biltvätt.
Vem är hon?.
Har läst igenom alla fuppar men kan inte hitta att detta står.
Alla säger att dom träffats via tinder.
Det som framkommer är att hon har barn.
När det gäller Sadde/Sigge så ser han en tjej/kvinna på en biltvätt och kontaktar henne på messenger.
Hur går det till.
Såklart via bilregistret och man får fram namn och adress .
Men hennes messenger och är det inte fräckt att kontakta någon som inte bett om att bli kontaktad dessutom.
Men från detta inleder dom ett förhållande/samliv och han lurar henne på pengar.
Det är en av två Angeli*a som är inblandade. Den här har ett efternamn som är som en strömmande å. Hon är jurist på Skatteverket och verkar finnas på LinkedIn.
Citera
2023-11-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det är en av två Angeli*a som är inblandade. Den här har ett efternamn som är som en strömmande å. Hon är jurist på Skatteverket och verkar finnas på LinkedIn.
Är du säker.
Att det är en Angelica är korrekt.
Men har han först lurat henne på pengar för att sedan haft henne som hjälp att ta emot bla pengar från andra.
Får inte ihop det.
Kan det varit den andra Angelica men då stämmer det inte riktigt mellan fupen och rättegången.
Citera
2023-11-06, 12:20
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Om ni inte orkar svara på mitt långa inlägg har jag en kortare fråga.
När man lyssnar på YT så finns en tjej med dialekt i slutet på det långa avsnittet.
Där säger hon att hon blev kontaktad av honom på messenger efter att han sett henne på en biltvätt.
Vem är hon?.
Har läst igenom alla fuppar men kan inte hitta att detta står.
Alla säger att dom träffats via tinder.
Det som framkommer är att hon har barn.
När det gäller Sadde/Sigge så ser han en tjej/kvinna på en biltvätt och kontaktar henne på messenger.
Hur går det till.
Såklart via bilregistret och man får fram namn och adress .
Men hennes messenger och är det inte fräckt att kontakta någon som inte bett om att bli kontaktad dessutom.
Men från detta inleder dom ett förhållande/samliv och han lurar henne på pengar.

Citat:
Är du säker.
Att det är en Angelica är korrekt.
Men har han först lurat henne på pengar för att sedan haft henne som hjälp att ta emot bla pengar från andra.
Får inte ihop det.
Kan det varit den andra Angelica men då stämmer det inte riktigt mellan fupen och rättegången.

Angelica Andrssn
- Träffade Sadde på Tinder.

Angelica Åstrm
- Sadde kontaktade henne på messenger efter att ha sett henne på biltvätten.
- Dömdes för penningtvätt (x4, varav 1 grovt).
- "Angelica Åstrm ska betala skadestånd till Angelica Andrssn med 150 000 kr."
Citera
2023-11-06, 12:22
Medlem
Citat:

Och hon är tilltalad i rättegången. Den andra Angelica A är en av de tjejer som tog lån för att hjälpa
`Sigge’ och sedermera blev lurad på flera hundra tusen.
Citera
2023-11-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Angelica Andrssn
- Träffade Sadde på Tinder.

Angelica Åstrm
- Sadde kontaktade henne på messenger efter att ha sett henne på biltvätten.
- Dömdes för penningtvätt (x4, varav 1 grovt).
- "Angelica Åstrm ska betala skadestånd till Angelica Andrssn med 150 000 kr."
Okej. Detta blir märkligare och märkligare.
Ragga upp en tjej för enbart penningtvätt som dessutom arbetar på skatteverket.
innan man går ut på tinder och börjar leta offer.
Vilken relation hade han med Åstr*m.
Får inte ihop det riktigt och ännu mindre efter att ha lyssnat på rättegången.
Åstr*m måste ju ha varit medveten om att han hade andra som han dessutom blåste på pengar och där hon är inblandad.
Citera
2023-11-06, 14:57
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Okej. Detta blir märkligare och märkligare.
Ragga upp en tjej för enbart penningtvätt som dessutom arbetar på skatteverket.
innan man går ut på tinder och börjar leta offer.
Vilken relation hade han med Åstr*m.
Får inte ihop det riktigt och ännu mindre efter att ha lyssnat på rättegången.
Åstr*m måste ju ha varit medveten om att han hade andra som han dessutom blåste på pengar och där hon är inblandad.
Hur jävla kåt är man om man riskerar sitt jobb som jurist på Skatteverket för att hjälpa en kriminell babbe att tvätta och blåsa folk på pengar?
Citera
2023-11-06, 15:45
Medlem
Skinnbanjomajorens avatar
Citat:
Hur jävla kåt är man om man riskerar sitt jobb som jurist på Skatteverket för att hjälpa en kriminell babbe att tvätta och blåsa folk på pengar?
Man är nog både jävligt kåt och jävligt blåst. Jag gillar självsanering men ryser vid tanken på hur många idioter det finns på sådana platser i samhället.
Citera
2023-11-07, 00:42
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnbanjomajoren
Man är nog både jävligt kåt och jävligt blåst. Jag gillar självsanering men ryser vid tanken på hur många idioter det finns på sådana platser i samhället.
Jo men hon låter ju inte alls blåst när hon pratar. Snarare ganska begåvad. Skumt är det.
Citera
2023-11-07, 07:24
Medlem
Citat:
Jo men hon låter ju inte alls blåst när hon pratar. Snarare ganska begåvad. Skumt är det.
Var tvungen att lyssna om på hennes del av rättegången plus att jag såg en del foton hon tagit på Sadde med hennes barn.
Min känsla nu är att deras kontakt har funnits över en lite längre tid men har förändras.
Från början var det sex för att sen övergå i en par relation för att sist gå över i en vän relation där hon har lite moderskänslor för honom.
Sadde var en Toyboy för Åstr*m som säkert uppskattade att han var yngre , lite farlig och trasig med bilintresse.
Åstr*m känns självständig och med tiden övergick det mer till att hon blev " överförmyndare" åt honom och eftersom Sadde märkte att det inte gick att blåsa henne så hjälpe dom varandra och Åstr*m brydde sig inte att Sadde sökte upp andra för sex och förskingring bara hon fick tillbaka sina pengar hon lånar ut till Sadde eftersom han inte hade mer saker att länna i pant.
Hennes försvar i rättegången bestod i att om andra tar regelrätta lån och skickar till henne så är det inga brottsliga pengar.
Att hon var mellanhand berodde på att hennes mamma känslor för sina nya " fosterson" sadde inte hade ett konto.
Så var känslan mot slutet när han ringer och säger att bilen blivit beslagtagen i Stockholm och då har dom som jag förstår inte setts på 1 år.
Åstr*m var skattejurist och det märktes under rättegången för hennes hiss gick ändå upp i den miljö och med dom förutsättning som fanns i målet så skötte hon sig kanon och verkar oerhört smart i den miljön.
Hur hon hamnat i detta har mindre med hennes yrkesroll att göra och istället är det en blandning av följande.
Hon blev smickrad över att bli uppraggad av en mycket yngre kille med den stilen på utseende, bil mm.
Han gav henne även en åktur i sängkammaren som en bil med större motor likt en RS6.
Gick säkert att skryta för arbetskamrater och väninnor.
Sen fick hon moderkänslor och tyckte synd om honom och hjälpe honom på avstånd utan att ha en nära relation.
Så smart var hon och så länge det inte drabbade henne ekonomiskt så funkade det.

Nu önskar jag om något kan ta fram bilder på dom andra tjejerna i målet men även andra på Åstr*m än dom som finns i fupen.
Tack på förhand 🤗
Citera
2023-11-07, 08:04
Medlem
vichy6s avatar
Första tjejen, Laura Helena, i rättegången, blev hon dömd?

Klarar inte av att lyssna på henne.
Senast redigerad av vichy6 2023-11-07 kl. 08:06.
Citera
2023-11-07, 08:20
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Var tvungen att lyssna om på hennes del av rättegången plus att jag såg en del foton hon tagit på Sadde med hennes barn.
Min känsla nu är att deras kontakt har funnits över en lite längre tid men har förändras.
Från början var det sex för att sen övergå i en par relation för att sist gå över i en vän relation där hon har lite moderskänslor för honom.
Sadde var en Toyboy för Åstr*m som säkert uppskattade att han var yngre , lite farlig och trasig med bilintresse.
Åstr*m känns självständig och med tiden övergick det mer till att hon blev " överförmyndare" åt honom och eftersom Sadde märkte att det inte gick att blåsa henne så hjälpe dom varandra och Åstr*m brydde sig inte att Sadde sökte upp andra för sex och förskingring bara hon fick tillbaka sina pengar hon lånar ut till Sadde eftersom han inte hade mer saker att länna i pant.
Hennes försvar i rättegången bestod i att om andra tar regelrätta lån och skickar till henne så är det inga brottsliga pengar.
Att hon var mellanhand berodde på att hennes mamma känslor för sina nya " fosterson" sadde inte hade ett konto.
Så var känslan mot slutet när han ringer och säger att bilen blivit beslagtagen i Stockholm och då har dom som jag förstår inte setts på 1 år.
Åstr*m var skattejurist och det märktes under rättegången för hennes hiss gick ändå upp i den miljö och med dom förutsättning som fanns i målet så skötte hon sig kanon och verkar oerhört smart i den miljön.
Hur hon hamnat i detta har mindre med hennes yrkesroll att göra och istället är det en blandning av följande.
Hon blev smickrad över att bli uppraggad av en mycket yngre kille med den stilen på utseende, bil mm.
Han gav henne även en åktur i sängkammaren som en bil med större motor likt en RS6.
Gick säkert att skryta för arbetskamrater och väninnor.
Sen fick hon moderkänslor och tyckte synd om honom och hjälpe honom på avstånd utan att ha en nära relation.
Så smart var hon och så länge det inte drabbade henne ekonomiskt så funkade det.

Nu önskar jag om något kan ta fram bilder på dom andra tjejerna i målet men även andra på Åstr*m än dom som finns i fupen.
Tack på förhand 🤗
Bra analys!

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Första tjejen, Laura Helena, i rättegången, blev hon dömd?

Klarar inte av att lyssna på henne.
Ja hon dömdes för grovt penningtvättsbrott och ska betala typ en halv miljon i skadestånd.
Citera
2023-11-07, 10:38
Medlem
Citat:
Bra analys!

Ja hon dömdes för grovt penningtvättsbrott och ska betala typ en halv miljon i skadestånd.
Har försökt att läsa dom sms som finns i fuparna men det är svårt att få klarhet med vem han smsar med .
Men i en konversation pratas det om att tjejen vill att han ska komma dit och Sadde frågar hela tiden om hon är ensam hemma. Det slutar med att han vill träffas på hotell i stället och hon kommer dit.
Vem av tjejerna är det och var det någon som delade lägenhet med någonannan.
Dom flesta har bott ensamma är min uppfattning.
Min killkissning är Laura Helena men vet inte säkert.
Kan någon hjälpa mig.

Sen såg jag ett fotografi från nyårsafton i fupen där sadde stod med någon.
Mörkhårig tjej . Vem är det.

Någon duktig och tålmodig person får gärna ta fram foton på dom inblandade både offer och förövare.
Blir lättare att bena ut saker då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in