Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Det är inte många svenskar som går ut skolan med toppbetyg heller kan jag säga. Jag är själv född och uppväxt i en av våra förorter och gick ut skolan med väldigt dåliga betyg, det var jag heller inte ensam om att göra.
Man ska inte tycka synd om de som medvetet väljer bort skolan och hellre ägnar sig åt kriminalitet. Man ska heller inte tycka synd om de familjer där föräldrarna skiter i vad sina ungdomar ägnar sig åt när de struntar att gå till skolan. Det är vare sig din eller min uppgift att uppfostra deras barn.
Problemet med människor som dig är att ni har en agenda. Svenskar som har en åsikt om kriminella invandrare, får en rasiststämpel direkt av såna som dig. Ni generaliserar istället och väljer att blunda för att det bara handlar om de som missköter sig i samhället. Antingen hatar vi alla invandrare eller så älskar vi dom, det finns inget annat alternativ. Så ser ju inte verkligheten ut.
Du måste lära dig att se skillnaden i vad svenskar är för och emot.
Problemet med dig är att du generaliserar och har förutfattade meningar.
Du måste lära dig skillnaden på eget tyckande och att närma sig ett ämne med frågor och nyfikenhet. Du gör det första och jag gör det andra.
Därför kommer du vara för evigt stängd för nya intryck och nyanser.