Citat:
Ursprungligen postat av
smokingdog
Jag r i liknande sits som trdskaparen.
Fdd i Sverige och assimilerat vldigt vl i svenska samhllet. Hatar inte svenskar men r och blir vldigt triggad av situationen i landet och hur Sverige som stat missfrvaltats under min livstid.
Hade jag inte haft sdana frankringar till Sverige som r normalt att man har, hade jag absolut skt mig till mina frldrars forna hemlnder.
Kort och gott, enda anledningarna till att Sverige var och r till viss del en bttre stat n mina frldrars forna hemlnder, r att Sverige sluppit delta i frsta och andra vrldskrigen och dess efterfljande effekter.
Sverige har haft ett enormt frsprng jmfrt med de flesta europeiska lnder men 200 r av fred har kommit med ett pris, grovt generaliserat s ser jag merparten av svenskar som cucks och pussyies.
S varfr stannar du?
Man kan flytta hrifrn, det finns ingen lag som frbjuder dig.
Eller r det s att du fr bidrag hr?
Isfall tycker jag att du ska stlla dig frgan;
r det rtt att utlndska mnniskor kommer hit och fr mer eller mindre allt betalt?
Barnen fr g i skola, sjukvrden r nstan gratis, ingen behver svlta, vi har inga krig.
Tycker du att Palestinier behandlas illa av Israel?
Varfr skulle ni liksom israelerna komma och bestmma i vrat land? Ni vill f bort oss, som byggt upp en demokrati och fungerande (Nja) lagar.
Ni vill fra in era dysfunktionella stt att leva i vrt samhlle, frn kulturer och lnder med krig.
Jag fattar inte? Mste ni frstra och hata allt? r ni satans hantlangare?