2023-11-05, 02:26
Medlem
mAVeRIck21s avatar
”…… Europeiska ledare har accepterat förvandlingen av orter till fientliga kalifat som blivit till no-go-zoner. De vet att om 20-30 år kommer Europa vara styrt av Islam. Gamla monument och museer kan förstöras. Det skriver dr Guy Millière som är professor vid Paris Universitet och författare till 27 böcker om Frankrike och Europa.

Text: dr Guy Millière | Originalartikel: The Islamic Future of Europe | Artikeln har tidigare publicerats på Gatestone-institutets svenska hemsida”
Citera
2023-11-05, 05:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om du tror att alla problem i Sverige med diverse kravaller och bombningar och skjutningar skapas av Putin så är du en mentalstörd människa med en mycket orealistisk verklighetsuppfattning.

Ja, det är sant. Nu är det emellertid så att jag inte tror att alla "problem i Sveriger" skapas av Putin. Vi är ganska bra på att skapa våra egna problem här uppe.

Diktatorkramare som du resonerar svartvitt. Så fort någon kritiserar någon av dina "strong men" så sparkar du bakut. Här är en lista på fler auktoritära ledare jag avskyr: Trump, Bolsanaro, Erdogan, Xi Jinping, Hitler, Mao. Hoppas någon av dessa triggar idioter som dig.
Citera
2023-11-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Snälla, åk till Rinkebytorget och predika evangeliet! Får jag filma medans du åker ut med en fot i arslet?

Varför skulle det vara problem med att predika där? Är dessa människor som vistas där kristusfientliga menar du? Har du något underlag för påståendet?

Jesus är till för alla i alla sammanhang.
Citera
2023-11-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Varför skulle det vara problem med att predika där? Är dessa människor som vistas där kristusfientliga menar du? Har du något underlag för påståendet?

Jesus är till för alla i alla sammanhang.

Helt enkelt för att det inte anses vara den rätta tron.
Citera
2023-11-05, 16:01
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Inte mitt begrepp utan TS. Men jag tycker visst att det passar. Hela vänstern älskar Islam. Så varför inte.
Nej vänster och islamism går inte ihop. Däremot är de flesta vänsterfolk antirasister.
Citera
2023-11-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej vänster och islamism går inte ihop. Däremot är de flesta vänsterfolk antirasister.

Fråga då vänstern varför de alltid allierar sig med islamisterna.
Citera
2023-11-05, 23:50
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Jag skulle definiera ett övertagande när sharialag implementeras i Sveriges rikes lagbok.
I så fall har de redan tagit över. Ja, vi har sharia i Sveriges lag.

I och med att vänstern har lagt in hela Barnkonventionen som svensk lag och Barnkonventionen innehåller en artikel med uppmaning att följa sharia så har vi nu sharia inskriven i svensk lag.
Citera
2023-11-06, 06:05
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Fråga då vänstern varför de alltid allierar sig med islamisterna.
När har man gjort detta?
Citera
2023-11-06, 07:30
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Redan nu är över 1 miljon från muslimskt land, behövs heller inte så många extremister för att sabba ett helt land. Moderata muslimer tar heller aldrig äkta avstånd från terror utan tillfoga alltid ett "men"

Jag tror inte emoji-hjärtan på instagram kommer lösa terror och kriminaliteten i Sverige.

Bara för att du är från muslimska länder betyder inte det att du är muslim, det finns exempelvis 100 000 Iranier i Sverige, merparten har flytt från just Islam.
80% av Sverige är med i Svenska Kyrkan, 80% av befolkningen identifierar sig dock inte som Kristna.
Citera
2023-11-06, 07:31
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
När har man gjort detta?

Bästa exemplet är väl Iranska revolutionen.
Citera
2023-11-06, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Bara för att du är från muslimska länder betyder inte det att du är muslim, det finns exempelvis 100 000 Iranier i Sverige, merparten har flytt från just Islam.
80% av Sverige är med i Svenska Kyrkan, 80% av befolkningen identifierar sig dock inte som Kristna.

Problemet är att det har skapats klaner och enklaver som vill ha sharia lagar i Sverige och som ett demokratiskt beta-cuck samhälle inte biter på.

Sverige brukade vara det mest sekulära landet i världen.
Citera
2023-11-06, 10:47
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Problemet är att det har skapats klaner och enklaver som vill ha sharia lagar i Sverige och som ett demokratiskt beta-cuck samhälle inte biter på.

Sverige brukade vara det mest sekulära landet i världen.

Du borde vara mer oroad över att riskkapitalister som Blackrock köper upp fastigheter och andra samhällsbärande komponenter.
Sharia kommer se ut som en dröm i jämförelse med den dystopin väst är på väg mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in