2006-08-04, 20:38
Medlem
D3ans avatar
har lite problem med att lägga till en hdd, sitter på en P4 3Ghz xp pro sp2
2 hdd 1dvdbrännare 1 cdbrännare nu har ja flera hdd som ja vill koppla in men tänkte börja med en, så jag tog ut cd brännare den känns ju lite överflödig och kopplade in en hdd de funkade fint direkt problemet var att de var fel disk så ja bytte till den rätta och då fungerade de helt plötsligt inte datorn hängde sig innan man ser xp loggan i uppstart jag startade om hinner se loggan men den hänger sig där.

vad kan detta bero på, hur löser man detta ?

skulle vara extremt tacksam för en lösning på detta.
Citera
2006-08-04, 20:48
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
har lite problem med att lägga till en hdd, sitter på en P4 3Ghz xp pro sp2
2 hdd 1dvdbrännare 1 cdbrännare nu har ja flera hdd som ja vill koppla in men tänkte börja med en, så jag tog ut cd brännare den känns ju lite överflödig och kopplade in en hdd de funkade fint direkt problemet var att de var fel disk så ja bytte till den rätta och då fungerade de helt plötsligt inte datorn hängde sig innan man ser xp loggan i uppstart jag startade om hinner se loggan men den hänger sig där.

vad kan detta bero på, hur löser man detta ?

skulle vara extremt tacksam för en lösning på detta.

Har du kollat slave/master saken på baksidan av disken?
Citera
2006-08-04, 21:01
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Har du kollat slave/master saken på baksidan av disken?

hehe bra där, de där borde ja faktiskt ha tänkt på måste ju vara de eftersom de funkade fint me den andra, nästan lite pinsamt de här men ja testar och återkommer.
Citera
2006-08-04, 21:29
Medlem
Som Targenor säger så är det prio 1 för att lösa den här typen afv problem!
Citera
2006-08-05, 03:53
Medlem
Megaforces avatar
Är det en gammal DVD-spelare och hårddisken är på över 137 Gb så bör man sätta hårddisken som master och dvd-spelaren som slave eftersom gamla DVD-spelare inte stöder slave-diskar med mer än 137 GB.

Samma sak gäller om det en gammal liten hårddisk som är master på samma kabel som en ny stor hårddisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in