• 1
  • 2
2023-11-03, 13:30
Aldrig testat, men kan tänka mig att det fungerar. Dock inget jag skulle använda som primärlösning.

Däremot brukar jag köra en buljongtärning istället för salt när jag kokar ris. Funkar jävligt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Ingenting då ketchup är för barn med ännu ej utvecklade smaklökar!
Alltid gulligt med osäkra töntar som alltid måste intala sig själva att deras skillnader gentemot andra måste betyda att andra är dåliga på något sätt.

Smaklökar "utvecklas" för övrigt inte med åren. Om något blir de sämre med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Inte använt ketchup på åratal. Tomatpuré is da shit om man ska använda något.
Två helt olika saker, och tomatpuré är knappast ett bra val om man ska ha det som saltkälla.
Citera
2023-11-03, 21:12
Medlem
Ketchup kan funka till varmkorv.
Citera
2023-11-03, 21:18
Medlem
hippilis avatar
Ketchup och ris blir gott och Ketchup kan man använda på allt, till och med på chips
Citera
2023-11-04, 00:33
Medlem
klybans avatar
Jag skulle säga att chilisås ala Del Monte eller Heinze är godare på ris än ketchup och främst för ketchupen är för söt för detta.
Med detta sagt, så fungerar det, dock inget jag tänker köra någonsin.

Och ketchup är inte bara för barn eller bara barn gillar.
Själv tog jag massa ketchup på rätter som gillar ketchup, idag används det till få saker men tar en del då.
Citera
2023-11-05, 08:37
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Kan tänka mig ketchup och fried rice.
Då ska ketchupen tillagas med riset från början.

Jodå, man bör eller måste värma upp ketchupen så den gör sig rättvisa i rätten. "Rå" kall ketchup blir en helt annan smakbild utan tillräcklig uppvärmning
Citera
2023-11-05, 08:49
Medlem
Vem0ths avatar
Inget fan av ketchup på ris. Om man däremot kokar ihop lite grädde, ketchup, lök- och paprikapulver så blir det gott till ris.

Är jag lat och har färdigkokt ris hemma så brukar jag köra sriracha och kallpressad rapsolja på.
Citera
2024-01-07, 15:07
Medlem
Ja, ketchup och ris är faktiskt rätt gott. Ketchup och ris funkar men om man vill gå upp i vikt så behöver man protein till detta... protein är typ kikärtor eller kött tror jag... har man inte råd med protein så kan man ju försöka att äta så mycket av det man har som möjligt, det kan också hjälpa.
Citera
2024-01-07, 15:24
Bannlyst
Ja gillar ris currysås o ketsup från hainz
Citera
2024-01-07, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agne
Reklamen som Felix körde för några år sedan har blivit en sanning. Ketchup går att använda till allt. Men jag köper aldrig ketchup från, Felix.
Heinz ska det vara.
Citera
2024-01-10, 19:16
Medlem
3Godisars avatar
Ris och köttfärssås är gott, med ketchup
Citera
2024-01-11, 04:15
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Var standard i min dagmammas familj.
Åt det till hennes ganska hemska ris - och fiskpinnar på det.
Funkade för en femåring till uselt tillagad mat att maska smaken med, ingenting annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in