• 2
  • 3
2006-08-06, 13:16
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButterFly
Ett tips nr ni inte hinner att baka men nd r riktigt sugna p kladdkaka, ni skall g till frysdisken och kpa Frdinges Kladkaka(Ni vet dom som gr ostkaka). Den ligger nog bland almondytrtorna och annant onyttigt. Riktigt god och kladdig.

Det brukar ven finnas frdiga kladdkakor p ICA i den avdelningen dr det finns butiksbakade wienerbrd och liknande.
Citera
2006-08-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
http://www.recepten.se/recept/kladdkaka.html

Trdstartaren hr. Det var precis den jag gjorde, blev supergod, stod i kyl ca 24 timmar innan, tog fram den 30 min innan servering o lade fram glass d.Var mycket uppskattat av de andra ocks som t den. Hade halvsmlt vaniljglass till.
Citera
2006-08-07, 00:15
Medlem
On fires avatar
Tydligen r inte jag som alla andra nr det gller kladdkaka. Jag frstr inte meningen med att skiten ska vara degig i mitten helt vrdelst d kan man lika grna strunta i att stoppa den i ugnen.
Jag brukar kra min kladdkaka i ugnen skit lnge s att hela blir genombakad.
Blir s otroligt mycket godare nr den r seg och inte lika kladdig som den var innan man stoppade den i ugnen. Sedan stoppar man in den i kylen. Gillar inte alls varm kladdkaka.
Citera
2006-08-09, 19:14
Medlem
Minimonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Tydligen r inte jag som alla andra nr det gller kladdkaka. Jag frstr inte meningen med att skiten ska vara degig i mitten helt vrdelst d kan man lika grna strunta i att stoppa den i ugnen.
Jag brukar kra min kladdkaka i ugnen skit lnge s att hela blir genombakad.
Blir s otroligt mycket godare nr den r seg och inte lika kladdig som den var innan man stoppade den i ugnen. Sedan stoppar man in den i kylen. Gillar inte alls varm kladdkaka.

Isch- den ska ju vara kladdig och jo den ska vara fast runt om o ls inuti- d r den som bst!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in